کد خبر 23638
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۵

در اين قسمت از سريال، شمر و عمر سعد به دارالاماره کوفه نزد او مي آيند تا با زبيريان بيعت کنند و از گزند توابين که هدفشان کشتن قاتلان حسين(ع) است در امان بمانند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري سينماي ايران، عباس اميري که تجربه بازي در تله فيلم هايي چون "گور به گور"، "همان نور معروف"، "داستان هاي ناتمام" و مجموعه" يوسف پيامبر(ع) " را در مرکز سيمافيلم دارد،اين بار در نقش عامر بن مسعود،حاکم کوفه ايفاي نقش مي کند.

عامربن مسعود، فرماندار کوفه است که در سال 64 هجري و پس از مرگ يزيد بن معاويه براي مقابله با مردم ري مامور مي شود.

در اين قسمت از سريال، شمر و عمر سعد به دارالاماره کوفه نزد او مي آيند تا با زبيريان بيعت کنند و از گزند توابين که هدفشان کشتن قاتلان حسين(ع) است در امان بمانند. عامر به نيت آنها پي برده، اما بيعت شان را مي پذيرد و به آنها توصيه مي کند که از انظار دور بمانند و ...

ماجرا در تاريخ، از اين قرار است که بعداز مرگ يزيد در عراق و حجاز حرکت‌هاي ضد اموي و انتقام‌جويانه به حمايت اهل بيت(ع) شروع مي شود و از جمله مردمي که به عنوان مخالفت با بني‌اميه قيام مي کنند، مردم ري هستند. دشمن که از قيام مردم احساس خطر کرده، عامر بن مسعود را با لشکر نيرومندي به سوي ري مي فرستد، اما اهالي ري به فرماندهي فرخان رازي براي سرکوب سپاهيان اموي قيام کرده و در نهايت،آنان را شکست مي دهند.

عباس اميري، بازيگر نقش عامربن مسعود پيش از اين براي بازي در" جايي در دور دست" کانديداي بهترين بازيگر نقش مکمل مرد شده بود.

وي پس از گذار از تجربه هاي بازيگري تئاتر در فرهنگ و هنر رشت،کار خود را در تلويزيون با سريال "کوچک جنگلي" (بهروزافخمي) و در سينما با بازي در فيلم "آتش در زمستان"(حسن هدايت)در سال 63 آغاز کرده بود.

اين بازيگر جمعه شب در شانزدهمين قسمت از اين مجموعه تلويزيوني ديده مي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس