کد خبر 181746
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴

تلويزيون پس از اعلام پيروزي رزمندگان در عمليات عنوان کرد: «دعاي پرفيض کميل در شهر آزاد شده ي بستان، توسط برادر آهنگران اجرا شد.»

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حاج صادق آهنگران، مداح اهل بیت(صلوات الله علیهم) و حماسه خوان هشت سال دفاع مقدس، در «کتاب آهنگران»درباره تغییر نام فامیلی خود، چنین روایت کرده است:

در اولين شب جمعه بعد از پيروزي رزمندگان در عمليات طريقالقدس و تصرف شهر بستان، دعاي کميل را که طبق روال هر شب جمعه در يکي از جبهه ها مي خواندم، در حسينيه ي شهر بستان خواندم.
فرداي آن روز، تلويزيون پس از اعلام پيروزي رزمندگان در عمليات و نتايج آن و براي اين که نشان دهد شهر بستان که تا قبل از آن در تصرف عراق بود، آزاد شده است، عنوان کرد: «دعاي پرفيض کميل در شهر آزاد شده ي بستان، توسط برادر آهنگران اجرا شد.»
اين که چرا گوينده ي تلويزيون، آن شب «آهنگري» را «آهنگران» گفت، نميدانم، اما از آن به بعد، به نام «آهنگران» معروف شدم و نام «آهنگران» بر سر زبان ها افتاد، که گاهي مشکلاتي هم در اين زمينه برايم پيش ميآيد، چون اسم شناسنامه اي ام «محمدصادق آهنگري» بود و در گذرنامه و موارد مشابه، به مشکل برمي خورم. در نهايت مجبور شدم به دليل مشکلاتي که در گرفتن بليط برايم پيش مي آمد و نيز گاهي ويزا گرفتن از کشورهايي مثل بحرين و لبنان و ... که در آن جا کم و بيش آشناياني داشتم و آن ها با نام «آهنگران» براي من ويزا مي گرفتند، اسم فاميلم را عوض کنم و به طور رسمي شدم: «محمد صادق آهنگران»
به هر حال، اسم من «محمدصادق» و نام خانوادگي اصلي ام «آهنگري» است. اين اسم هم به شغل پدربزرگم «حاج عبدالرضا» كه آهنگر بود، برمي گشت. بنده متولد اهواز هستم اما اصليت ام، چه از طرف پدري و چه از طرف مادري، دزفولي است .

علاقمندان به تهیه «کتاب آهنگران» (خاطرات و مجموعه ی 540 نوحه ی اجرا شده توسط آهنگران) می توانند به «نشر یا زهرا» مراجعه نمایند.تلفن تماس: 66962116-66465375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس