کد خبر 1704572
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۴ - ۰۰:۴۴

به گزارش مشرق،یکی از کاربران توئیتری تصویری از قمقمه نقره از دوره هخامنشی که در موزه میهو ژاپن نگهداری می شود را منتشر کرد:

قمقمه‌های دوره هخامنشی چه شکلی بودند؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 132
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 15
  • محمد IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    35 53
    بعید مسدونم واقعی باشه یعنی مربوط به دوره هخامنشی باشه مگه اون موقع میتونستن رزوه کنن یا سوراخ های نگهداری بند قمقمه رو این مدلی درست میکردن؟ چرا باید چیزهایی که مربوط نیست مربوط کنیم؟ مگه این امتیازه اصلا
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      جدیدا از هخامنشیان غیر مسلمان گزارش میگذارید. رشد و توسعه ایران مدیون دانشمندان و علمای اسلامی هست
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      24 3
      نقره خاصیت باکتری داره .....قاشق و جنگال را هم با نقره میساختن
    • محمد حسین IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      59 7
      جدیدا مد شده که هر چیزی که مربوط به تاریخ ایران باشه مخصوصا دوران باستان یه عده بیان و بگن نه امکان نداره این مال اون دوران باشه دروغ نگید بابا چه دروغی اینارو هزار تا محقق و باستان شناسان با انواع دستگاه ها و روش ها بررسی می کنند تا یه چیزی رو اثبات کنند بعد یه عده که دو خط هم تاریخ نخوندن و فقط خاطرات بچگی شوند رو یادشونه میان نظر میدن
    • باربد IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      17 12
      اگه اون موقع قمقمه ای هم بوده احتمالا جنسش از چرم یا پوست بز بوده. مثل مشک. چون ساختشم خیلی راحتتر بوده و دمای آب رو خنک نگه میداشته.
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      9 8
      برای بازدید این کارارو میکنن
    • سینا IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      14 1
      این سوراخ از شمشیر و سپر و زره درست کردن سخت تره یعنی ؟ سواد در چه اندازه یا اون دوستمون که میگه تازگی از دوران هخامنشی و .. گزارش می گیری.. دوره اسلامی یه دوره از تاریخ ایرانه همین
    • فریاد IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      2 1
      درسته
    • ,مصطفی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      0 2
      رشد دوران اسلامی ودانسمندانش
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      1 8
      هخامنشی همش جعلیاته هرچیزی هم که بود مال زمان عیلامی بوده وبه هخامنشی ربط می‌دین
    • حسین IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      5 0
      اینکه شما اطلاع از دانش دوران هخامنشی وقبل ازاسلام نداری دلیل نمیشه که نبوده خود حضرت محمد گفته اگردانش درثریا باشد مردمانی ازپارس به آن دست پیدا میکنند روی یکی از اسکناس های ایران هم این جمله هست
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
      4 5
      تو اثری از رزوه تو قمقمه دیدی ؟! اون لبه پایینی نگه دارنده درب قمقمه است! از تورقوزاباد با ۴ کلاس سواد کامنت نزار
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
      9 1
      شمایید که پیشرفت رو به دوره ی اسلامی گره زدی اونجوری نیست اعراب بعد از کشور گشایی تازه فهمیدن علم و صنعت چیه بهره وری از غنائم و علوم ایران باعث شد از مکاتب باقی مانده ایرانی موجب دستیابی به برخی علوم بشود وگرنه پیشرفت چندانی رخ نداد و اگر تازیان دست درازی به بهانه ی توسعه خدا پرستی نمی کردند کشور ایران چه بسا پیشرفت های شگفت انگیزی رو تجربه می کرد.کمی هم در مورد دانشگاه چندی شاپور مطالعه بفرمایید
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
      4 0
      دوست عزیز چرا نتونن؟ این هم مثل صدها معماری و کلی از کار های عاقلانه اون مدت؛
    • فیصر IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
      2 3
      درود بر هخامنشیان و مرگ بر روسیه کمونیست
  • محمد IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    17 2
    بد نیست یه سرچ بکنید
    • مجتبی IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      12 0
      رزوه و جا بند درست کردن چیه برادر ما هستیم که نمی‌توانیم الان یه نمونه از ستونهای رو مثل اونها دربیاوریم ، با این همه ابزار و ماشین آلات مدرن
    • هخامنشی👑abolfazl IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      11 2
      داداش اونموقع ایران از الان پیشرفته تر بود ما هم اکنون داریم عذاب میکشم‌که چرا باید ایران اینجوری بشه .اونموقع ایران وسیع ترین نقطه آسیا بود اخه باز این قمقه خوب نیس باید بهتر درست میکردن.
  • مهدی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    9 3
    باز هم مشرق و باز هم مهتاب خانم
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    4 1
    بیشتر شبیه چند سال قبله چه جالب ...
  • حامد US ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    7 1
    ژاپنی ها چطور اینو دزدیده اند برده اند؟ نباید درخواست استرداد کنیم؟
    • شمالی US ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      17 1
      ژاپنی ندزدیده.. همین مردم معمولی ایران هستن که دفینه پیدا میکنند میفروشن به دلال که پولی دست شون بیاد.. نه دولت می‌تونه حمایت کنه ازش بگیره نه مردم ما فرهنگ شون ..همش هم بخاطر فلاکت هست
    • هخامنش IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      2 0
      آقای محترم یکسری از آثار باستانی ایران هستند که شاهان ساسانی و اشکانی به عنوان هدیه به سفیر ژاپن داده اند، مثل پارچه ی ابریشمی ساسانی
    • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
      2 0
      ممکنه توسط تاجر ها به سمت شرق رفته باشه
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    2 7
    در تاریخ جلو بیا از عقب خسته شدم .. ...
    • IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
      4 0
      مشکلات شخصی خودتونو به تاریخ ایران ربط ندین بی مایه ها
  • sid mehdi tsgrdoon IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    3 8
    درود وبا با احترام به تمدن ایران زمین اما این قمقمه بیشتر شبیه جنس آلومینیومی هست،دوره تادور بالا حالت جوشکاری شده که اون موقعه ازتاریخ چنین جوشکاری نبود، ،،،احتمال زیاد خبر اشتباه است آن دوره بیشتر سفال بود ،،،یا شاید قمقمه از جنس چرم همانند مشک اب،،،،،باشد،
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      0 1
      موافقم برادر
    • س و ش* IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
      4 0
      استخراج فلزات و آهنگری ایران ابداع شد همینطور تاثیرگذارترین اختراع بشریت چرخ که عصر نوینو شکل داد که 3نوع چرخ دنیارو متحول کرد،چرخ تک محوره شاملمثل دوچرخه ماشین,چرخ سفالگری که شروع کاسه کوزه شهرنشینیست،.. آغاز و پایان هنر و تمدن زمانی در تاریخ ما بود، جالب اینجاست خود تاریخ تاریخنگاری همینجا ابداع شده،اخترشناسی شنایسایی ثبت کشف سیارات کهکشانان با اطلاعات جرم جنس نوع ستاره ها و فواصل، زمان زوز ماه سال... دقیق ترین درست ترین تقویم شمسی که تمام تقویم ها الگوی مادره ازین مملکت آمده و صدها ساله دنیا در تلاش نابودی تاریخ ما بوده انقدری موفق بوده که حال ما از ایرانی بودنمونم حتی شرمزده باشیم،قبل فعال شدن ویروش مخافت بی پایه اساس به هر منبع مورد اعتمادی رجوع کنید اگر چیزی غیر بود بگید اگاهی بدید
    • س و ش IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
      1 0
      استخراج فلزات و آهنگری ایران ابداع شد همینطور تاثیرگذارترین اختراع بشریت چرخ که عصر نوینو شکل داد که 3نوع چرخ دنیارو متحول کرد،چرخ تک محوره شاملمثل دوچرخه ماشین,چرخ سفالگری که شروع کاسه کوزه شهرنشینیست،.. آغاز و پایان هنر و تمدن زمانی در تاریخ ما بود، جالب اینجاست خود تاریخ تاریخنگاری همینجا ابداع شده،اخترشناسی شنایسایی ثبت کشف سیارات کهکشانان با اطلاعات جرم جنس نوع ستاره ها و فواصل، زمان زوز ماه سال... دقیق ترین درست ترین تقویم شمسی که تمام تقویم ها الگوی مادره ازین مملکت آمده و صدها ساله دنیا در تلاش نابودی تاریخ ما بوده انقدری موفق بوده که حال ما از ایرانی بودنمونم حتی شرمزده باشیم،قبل فعال شدن ویروش مخافت بی پایه اساس به هر منبع مورد اعتمادی رجوع کنید اگر چیزی غیر بود بگید اگاهی بدید
  • سعادت IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    12 49
    دروغه. دروغه. در حال جعل تاریخ و ترویج دودمان منحوس پادشاهی هستند. تمدین با ورود اسلام وارد این سرزمین شد و تمدن سازی پیش از اسلام کار انگلیس خبیث است.
    • حمید IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      11 4
      نه بابا یه تنه اینو فهمیدی
    • ایرانی اصیل IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      7 3
      ایران با 7هزارسال قدمت میگه تمدن از زمان اعراب اومد
    • ایرانی اصیل IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      7 2
      هر چی داریم از زمان هخامنشیان داریم از قنات و آبادی وووو
    • مهدی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      8 13
      عزیزم همان خانواده خدا بیامرزدشان پهلوی شما نامشان را بدون تحقیق به بدی یاد میکنید در زمان مرحوم ایران کشوری پیشرفته جزو پنجمین کشور قدرتمند جهان با پولی قدرتمندتر از دلار و پوند بودیم تمام مراکز اصلی بیمارستان ورزشگاه وووتوسط آن بزرگ مردان ساخته شده.
    • محمد IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      5 0
      منشور حقوق بشرکوروش چی میگی!اونهمه لوح رو چی میگی!
    • Aah IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      9 0
      دروغ تویی،مسلمانان شبه جزیره عربستان از تمدن ایرانی وام گرفتند
    • خسرو IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      9 2
      جناب اقای سعادت اسلام ۱۴۰۰ ساله که در میان اعراب رواج پیدا کرده ولی تمدن در ایران به ۱۰۰۰ سال قبل از اسلام برمیگرده وضمنا ایرانیان قبل از ظهور اسلام یکتا پرست وخدا پرست بودندوآثارش را در تخت جمشید وجاهای دیگر شما میبینید .
    • ایرانی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      6 1
      دقیقا از چه نظر پیشرفت داشته اسلام
    • دکتر IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      3 0
      واقعا براتون متاسفم ، ای کاش قبل از اینکه نظری رو منتشر کنید حداقل دو تا کتاب در حد دبستان مطالعه میکردید .
    • Max man NL ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      6 0
      حکومت های پادشاهی جز جدا نشدنی و ناگزیر ایران باستان است .
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      1 0
      متاسفم براتون اگه مسلمانی پس دروغ نگو
    • Aaaa IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      0 0
      ببین تو که از تاریخ سر در نمیارم حرف نزن
    • حاجی IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      0 0
      نه پ حرف تو راسته
    • آریا BE ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      4 1
      قبل از اینکه نادانی خودت رو فریاد بزنی یک بار از موزه ایران باستان دیدن کن بعد بیا بگو ایران قبل از عرب ها تمدن نداشته ، بدبخت ایران که امثال تو ایرانی هستن ...
    • کورش IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      0 0
      درست
    • ایراااااااااااااانی با افتخار IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      0 0
      عهههه
    • رز فلاور IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
      0 0
      دوست عزیز چند کلاس سواد داری؟
    • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
      1 0
      فکر کنم ژن تو از عرب باشه
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
      6 1
      منحوس تویی که هنوز قدر تمدن ایران رو نمی دونی.من خودم مذهبی هستم ولی به تمدن و پادشاهان ایرانی هم افتخار می کنم که ایران چه عظمتی داشت و الان به کجا رسید.افسوس
    • ارشم IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
      0 0
      باشه
  • منصور IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 4
    برا دوره قاجاریه؟
    • ایران اوغلی.تبریز IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      2 0
      لعنت برکسی که بخواد تاریخ مارو تخریب کنه
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    1 0
    بد نیست کسی توضیح دهد چطور این اشیاء در ید ژاپن است.
  • حسن IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    1 2
    اون زمان ازمشک استفاده میشده ،این که مشخصه به اون زمان نمیخوره واگه هم واقعی باشه مال یه فرمانده بلندپایه یاصاحب مقامی بوده وگرنه مال سربازها نبوده ویه اثرخاصه
  • مهدی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    7 6
    قمقمه جنگ جهانی دوم هم شد هخامنشی . واقعن عقلتون نمیرسه یا مردم رو انقدر احمق فرض کردین که هر کجا هر چی پیدا بشه با هر قدمتی رو به خاخامنش ها میچسبونین
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      6 0
      تو که عاقلی از کجا فهمیدی قمقمه جنگ جهانی دوم است تاریخ دان ،؟ حالا این مال چه زمانی است تشخیص من و تو نیست . آنقدر چیزهای از قدیم ها هست که هیچ کس باور نمی کنید از زمانهای قدیم باشه . بعد اگر ایرانی نیستی بی خود اهانت به اجداد ما ایرانی ها می کنی
    • محمد IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      8 0
      بیسواد برو ریتون های هخامنشی رو ببین! با چه ظرافتی درست شدن! تا بفهمی هخامنشیان کی بودن!شما ها رو ول کنن منشور کوروشم منکر میشید!
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    5 6
    کدوم نادونی ادعا کرده که این قمقمه هخامنشیه ... عقل و شعر هم خوب چیزیه آخه!؟
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
      3 2
      نه مال پدرتون اتاتورکه
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    3 3
    لازم نیست هر خبری رو از هر جایی تو خبرگزاریتون بیارین قبلش راجب صحت اون بررسی کنید.
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    4 2
    درود بر ایرانشهر آریایی
  • ستاره IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    2 1
    مگه‌میشه؟؟؟ هم درش پیچیه، هم جای بستن بند داره. عین الانیا
  • هادی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    3 2
    الکیه چون در اون زمان تکنیک رزو کردن نبوده
  • گورکانی IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 1
    جوش آرگون ،ورق استیل،رزوه ،سواخ ریز دریل کاری شده،اینا هنوز ما کنار هم نداریم
  • Navid IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    2 7
    زمان هخامنشی قمقمه وجود نداشته و فقط مشک بوده
    • آریا BE ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      5 2
      مطمئنا تو عمرت موزه ایران باستان نرفتی وگرنه چنین مهملی نمی گفتی !!!
  • Khalu IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    2 0
    ای از پارساله داداش
  • امیر IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    3 1
    طرف احتمالا خواسته شوخی کنه
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    1 0
    واقعا.
  • حسین IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    3 1
    با شعور مردم بازی نکنید
  • اکی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    1 1
    جمع کنید مردم مسخره کردید
  • ژنرال بی سایه IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    3 0
    زنده باد سلسله هخامنشیان و شاهان هخامنشی. آنقدر پیشرفته بودن که الان بعضی از کارهای اونا را نمیتونن انجام بدن . چون بهترین معماران و مهندسان را داشتن . ایرانی بودن .
  • بابک IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    1 1
    متأسفانه یه عده که مطالعة تاریخی ندارند با تعصب نزدیک بینی میان ناریخ باشکوه پیشرفته که تا ۷۰۰۰ ساله هگمتانه سندیت شده رو تحریف میکنن
  • حسن IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 1
    جوشکاری شده البته جوش حاصل ذوب است امکان داره کهذوب را از طریق دیگه انجام میدادند
  • علی حاجیوند خسروی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 1
    دروغه پیچ در زمان قاجار اختراع شده درب پیچی نداشتیم‌
  • سعید IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    دوستمون درست میگه اون دوران نمیتونستن همچین سوراخی بزنن و رزوه بزارن دوم اینکه قدمت ایران خیلی بیشتر از اسلام بوده که دوست ما تحقیق نکرده
  • یه ده شصتی بر باد رفته IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    برباد رفتم
  • ستوده IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    متاسفانه برخی چنان تاریخ رو مورد تایید و نقد قرار میدن که گویی یک عمر باستان شناسی خوند روی سخنم با اون دسته از بزرگوارانی هست که نوشتن در اون دوره باید با مشک و یا سفال قمقمه درست میشده .
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 1
    اصلا نقره نیست بعید هم هست باستانی باشه
  • Mehdi IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    3 1
    لطفاً یه نگاهی به ریتون ها و سایر ظرف و یا زیورآلات ساخته شده اون دوران بیندازید تا اوج هنر صنعت گران و فلزکاران ایرانی و غیر ایرانی را بهتر درک کنید... کی گفته جوشکاری و یا سوراخ کاری نبوده!؟ کی گفته راجب موضوعاتی که نمیدونید نظر بدید!
  • Shadow IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    2 1
    دوستان عزیز، یه چیزی هست به اسم گوگل لنز که میتونید عکس رو باهاش سرچ کنید تا بفهمید منبع اصلی چی بوده و داستانش رو بفهمید ،بد نیست قبل تز دادن و درفشانی ازش استفاده کنید اینا قمقمه های استنلی متعلق به جنگ جهانی دوم هستند!!!
  • محمد IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    1 0
    معلومه دروغه چون دورش جوش خورده ودرش هم رزوه داره مگه اونموقع دستگاه جوش بوده
  • فلانی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    بنظر نمیاد بیشتر از دویست سال قدمت داشته باشه
  • یه ده شصتی بر باد رفته IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    1 0
    هنوز بر باد میرم
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    ایرانی همیشه یکتا پرست بوده و در تاریخ قدیم تمدن باشکوه داشته
  • علی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    اون موقع دستگاه جوش نبوده . دروغه
  • شهرام IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    گنجینه های ملی ایران فقط مختص مردم ایرانه توی کشور بیگانه چیکار میکنه
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    1 0
    انتشار مطلب به معنی تأیید اون نیست یعنی راست ودروغش گردن مهتاب!
  • ایرانی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    تاریخ فقط مایه عبرت است تازه تاریخ از علوم نقلی است و احتمال دستکاری در آن زیاد است کجای ایران پیشرفته است در صنعت هوایی در طی نیم قرن کدام جنگنده ساختیم اگر ساخته بودیم اسراییل و آمریکا جرات نزدیکی به ما را نداشتند
  • ساوالان US ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    1 0
    فارسها خلاق بودن
  • محمد IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    شاید درست باشه شاید نباشه ادم هرچیزی که خودش امتحان نکرده را که نباید رد کنه به نظر من ادم بگه خدا لهتر میدونه حرف قشنگتریه چون من که عقل کل نیستم که در مورد همچی نظر بدم
  • هیچکس IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    1 0
    کامنتا رو که میخونم از کشورم نا امید میشم
  • احسان IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    1 1
    از رعدوبرق هم برای جوشکاری استفاده میکردن 😁😁😁😁مشرق تو فازی خدایی
  • شیرو IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    اسم ناشر خبر : پرتاب
  • ‌09158872749 IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    1 0
    قمقمه متعلق به داریوش سوم هست که بعدا اسکندرمقدونی به ارث برد بعدازوفات اسکندر مقدونی به مدت 2200سالناپیدشد که الان هم دریکی ازموزه های ژاپن نگهداری میشود چطوروچگونه سرازآنجادرآوردخ درهاله ای ازابهام هست
  • حسین IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    خداروشکر هرچی تمدن و آثار باستانی داریم‌بیاد عکسش رو داخل کشور های دیگه ببینیم
  • هخامنشیان 💪 IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 5
    کسانی که تحقیق نمیکنید ایران هفت هزار سال قدمت داره طوری که ما الان به پای هخامنشیان نمی‌رسیم بعد حرف الکی میزنید مال جنگ جهانیه یکم نگاه کنی میبینی جوشش در اثر ذوب شدن بوده و یک تکه هست
  • حسین IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    تاچهارصدسال پیش وسیله حمل و نقل اب کوزه وازجنس مشک بوده
  • محمد IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    هنر و ظرافت هنر هخامنشی را بورو مطالعه کن بعد نظر بده
  • فرنام IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    دوستان دوستان لطفا با هم دعوا نکنید با هم دوست باشید 😄
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 1
    واقعا متاسفم خاک عالم تو سر اونی که هنوز تاریخ کشورش رانمیدونه
  • محمد IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    واقعا خجالت نمیکشید😂😂😂
  • محمد IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    خیلی خیلی قدمت داشته باشه ۶۰ ۷۰ سال حداکثر ۸۰ سال
  • محمد IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    خیلی قدمت داشته باشه ۷۰ سال حداکثر ۸۰ سال
  • محمد IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    علکیه بابا دراون دوران از پوست درست ميکردن
  • فرود IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    شمایی که همه چیو ربط میدی به دین پیشرفت و توسعه چه ربطی به دین داره
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    1 0
    این قمقمه آب هیتلر بعد تصرف آلمان به دست ژاپنی ها افتاده،
  • ایرانی RU ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    قدمت همین از تمام‌ یاساسین‌ ترچ‌ میلتیا‌ بیشتره
  • AE ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    هویت و تاریخ ما رو بی ارزش کردن
  • علی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    تمدن رو مدیون اسلام بدونین
  • محمد IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    دلیل اینکه نام اینا تورکی بود چیه،،قمقمه یک لغت تورکی هست،،،
  • حسین IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    عرب ها یک مشت وحشی بودند که اسلام آنها را تا حد کم از جهالت و نادانی دراود پیامبر اکرم صلی الله هم گفت من عرب وعرب از من نیست
  • مجتبی IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    0 0
    داداش من اون رزوه نیست حداقل دقت خیلی خوبه ،نه حرفای بیهوده
  • ن عباسی IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    0 0
    الکیه
  • جواد IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    1 2
    دستگاه جوش کجا بود اون زمان سوراخ کن جای بند کجا بود تا کی تو توهم زندگی کنیم همشم مربوط هخامنشه🤣🤣🤣🤣
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    0 0
    فیک ! خخخ
  • حشمت IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    0 0
    این که چیزی نیست اونموقع داشتن مترو میزدن اینا نمیگن ریا نشه
  • علی IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    0 0
    ژاپنی ها از روی این ها فلاکس ساختن‌
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    0 0
    جالبه
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    0 0
    جالبه
  • ملک حسین IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    0 0
    آقایانی شک و تردید بیان میدارن سری بزنن به موزه ایران وموزه های بزرگ دنیا تا هنر پدران خود را نگاه کنن
  • ایرانی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    0 0
    آره مال آن دوره نیست بعد هم چیزی پیوند دادی
  • ایرانی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    0 0
    آره مال آن دوره نیست بعد هم چیزی پیوند دادی چرد روی معه می‌گویید خبر نداری حدس نزنی
  • علی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    0 0
    آقا وقتی در زمان داریوش بزرگ چاه فاضلاب به سبک امروزی ساخته شده دیگه تا آخرشو بخونید ، شما انگار نمی‌دونید دارین در مورد چه کسایی صحبت میکنید، مشتی تخت جمشید رو نگاه کردی دیدی چکار کردن دیواره ها رو دیدین دروازه ها و سنگ نوشته ها رو دیدین آدم رو به وجد میاره ، اونا هنرمند بودن خاص بودن برگزیده بودن اصلا از زمان جلوتر بودن بعد بعضیاتون میگیپ یه قمقمه ساده رو امکان ندارد مال اون زمان باشه؟ واقعا که
  • NL ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    0 0
    دست آورد علم اسلام چی بوده میشه بفرمایید
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    0 0
    آخه مگه صحرای بی اب و علف عربستانه که از پوست بز و ملخ و سوسمار باشه
  • محمد IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    0 0
    بله ایشون راست میگن.مام ک عاشق دروغ
  • امیر IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    0 4
    دیگه حالم ازدوره هخامنشی بهم میخوره هرچیزی ازیه کشور دیگه هم پیدامیشه میگن اول هخامنشی ها ساختن بجا این چرتو پرتها یکم بفکر زندگیتون باشین اینها چه مشکلی راحل میکنه مثلا
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۲
    0 0
    کاش میشد این ظرف را هرطور شده بیاریم کشورمون
  • US ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۲
    0 0
    هخامنشیان ارابه داشتن دیگه میدونید یه وسیله حمل ونقل با چرخ بوده، دستگاههایی داشتن که اون سنگهای غول پیکرو باهاش بریدن و روش مدل سازی شده این که در مقابل اونا یه کار دستی و سرگرمی بوده
  • هخامنش IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۲
    0 0
    چرا بی خودی با هم بحث میکنید.یه قمقمه نشون دادن حالا اصل باشه یا تقلبی اینطوری همدیگرو زیر سوال میبرید وبی احترامی میکنید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس