کد خبر 1703722
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۴ - ۰۲:۳۰

به گزارش مشرق،یکی از کاربران توئیتری تصویری از نقشه استان‌های ایران در زمان شاهنشاهی ساسانی منتشر کرد:

نقشه استان‌های ایران در زمان ساسانیان

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 263
  • در انتظار بررسی: 30
  • غیر قابل انتشار: 14
  • US ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    61 9
    جالب بود
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    30 10
    معلومه فردا امتحان تاریخ پایه هفتم داری . دقیقا همین مطالب در درس تاریخ گنجانده شده
  • عباس IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    57 10
    بسیار جالب و باعث افتخار ایران من
    • ایرانی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      6 12
      سلام. نه جان دل این باعث افتخار نیست. ایران کبیر. مثل شیر. الان در فضای مجازی هوش مصنوعی دقت کنید آنچنان گربه ایست البته در داخل نقشه. نه مردم ملت ایران باستان هنوزم بزرگ بزرگوارتر
    • مهدی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      2 2
      🤔🤔🤔
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      7 0
      فردوسی: =ندانی که «ایران» نشست منست، جهان سر به سر زیر دست ِمنست.
  • US ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    24 6
    جالب و عالی
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    33 4
    جانم ایران
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      59 6
      کل ساحل جنوبی خلیج فارس مال ایران بوده. حالا امارات با تاریخ 55 ساله!! (از 1970) چی میگه؟!!
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      55 86
      خنده داره واقعا خوزستان تا۱۰۰سال پیش اسمش عربستان بوداونوقت چطوری اون موقع اسمش خوزستانه وجالبه فقط نام خوزستان نوشته وبقیه استانها نیستن😁😁😁😁😁تاکی ب مردم بدبخت دروغ میگین
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      22 4
      چون عربستان جز ایران بوده
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      15 2
      خوزستان در زمان کورش قسمتی از سرزمین عیلام باستان بوده
    • امیر عباس IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      26 6
      قبل از اینکه جمعیت خوزستان عرب زبان بشه انجا خوزی ها زندگی میکردن برو بخون ، بله رضا شاه نام عربستان رو به خوزستان (که نامی ریشه در تاریخ داشت ) تغییر داد
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      12 0
      تاریخ امارات از سال ۱۹۷۵ می باشد و اما خوزستان از ابتدا خوزستان بود و اگر نامی غیر از این داشته به سبب نفوذ اعراب در آن بوده
    • خدا IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
      6 4
      هر کاری رضاشاه بزرگ انجام داده درست بوده و به جا
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    19 14
    در قدیم هند فقط یکی از استانهای ایران بوده!!!!!!
    • آرش IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      3 0
      خدا کنه همینم که داریم تکه تکه نکنن بسمونه
    • سعید IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      0 2
      فقط توهم میزنید
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      2 3
      خوب 🧐دیگه کجا ماله ایران بود 😂😂
    • زنگنه IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      3 0
      سلام هموطن عزیز،اسم خوزستان مربوط به صد سال قبل نیست بلکه در دوره هخامنشیان نیز اسم خوزستان ،خوزیان بود.
  • رضا IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    10 3
    کو خراسان؟
    • مهرداد IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      10 4
      زده ابرشهر
    • امین IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      12 1
      نام خراسان در قدیم مرو بوده
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    6 8
    تقریبا شبیه نقشه الانِ آمریکا بود.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    92 12
    حمله اعراب و شکست ساسانیان بزرگترین آسیب تاریخی را بر پیکر ایران زمین وارد کرد.
    • ملت IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      6 6
      هستند و خواهند بود
    • عرب IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      15 69
      همون اعراب اگر نبودن هیچی از فرهنگ وانسانیت حالیت نمیشد .همون اعراب شمارو به راه انسانیت واسلام کشید.
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      3 0
      این نظر شماست
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      1 0
      عجب
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    13 7
    یزد واصفهان نداشتیم!کو ترکیه😁😁😁
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      33 11
      ترکیه در انزمان مغولستان بود
    • محمد IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      10 1
      اون زمان یزد جز منطقه اصفهان بوده و اصفهان یکی از ساتراپهای هخامنشی بوده بنام پرتیکان وتحت اداره خانواده قارن یکی از هفت خانواده بزرگ ایرانی بوده ، ترکیه فعلی سرزمینی بوده مورد مناقشه ایران و امپراطوری بیزانس البته نیمه غربی این کشور درقدیم بنام سارد کابادوکیه شناخته می شد ه
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      6 3
      یزد و اصفهان در اون زمان جزو استان پارس بودن اصلا استان اصفهان و یزد نبوده و حتی شهر شیراز وجود نداشته مرکز پارس پاسارگاد بوه
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    17 3
    ترکیه کجاست😂😂😂
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      44 13
      آن زمان ترک ها هنوز در مغولستان زیست میکردند
    • ناشناس DE ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      25 7
      ترکیه اولا بخش از امپراطوری ایران بود و قبل از آن دولت لیدی وجود داشت . بعد ها بین امپراتورهای ایران و رم دست به دست می شد . در ضمن اون سرزمین نه ترک بودن و نه ترکیه وجود داشت. اون سرزمین البته فقط بخش غربی اناتولی توسط سلجوقیان ایران با کوچاندن ترکان شمال شرق دریای خزر ترک نشین شد و در زمان ساسانیان ترکی در این مناطق نبود و خواستگاه ترک ها استپ های مغولستان و صحرای گبی بود . و ملت آذربایجان با زبانی ایرانی تکلم میکردن و ترک نبودن . مثل زبان های ایرانی گیلک ها و کرد ها ..
    • مهدی IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      7 3
      چیزه
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      1 0
      در شعر ژئوپولیتیک فردوسی حکیم در حدود ۱۱۰۰ سال پیش،
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    28 10
    واژه خلیج یک لغت عربی است، در دوره ساسانی از واژه های عربی (تازی) استفاده نمیشد، پس دریای پارس درست است
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      20 5
      البته واژه شاخاب بجای خلیج بکار میرود. ولی دریا سهل و آسان قابل استفاده و تلفظ است و کاملا رسا. دریای پارس.
    • امیر IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      1 5
      سلام گفته شده که واژه خلیج از خلیدن گرفته شده جایی که آب به درون خشکی می خلد یا پیش میاید
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    26 8
    این نقاشی رو از کدام منبع استخراج کردید اخه زمان ساسانیان دو سلسله از مادها گذشته استان ماد نداشته ایم استان کامبادن بوده اذربایجان بعد از اسلام بوده اصلا اسم خوزستان نداشتیم اسم اهواز از خوزستان قدیمی تره نکنید ازین کارها
    • آریا IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      5 8
      بله حق با شماست
    • ایران اوغلی.تبریز IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      9 2
      نام قدیم خوزستان درانموقع سوزیانا بوده .. در جواب اون بیسوادی( زعیم الهلال ) که گفت صد سال قبل نام خوزستان عربستان بوده.. کمی تاریخ ازجای درستش بخوانید
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    19 14
    جعلی و دروغه / نام خوزستان و آذر پادگان اینجور نبوده / آذرپادگان کشور گرجستان امروزی هستش / ضمنا خوزستان اسم باستانی نیست / این نشان میده در جهت تفرقه این عکس و نشان میدین و از شما شکایت میشه
    • آراز IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      18 22
      معلومه عزیز به لطف فضای مجازی هر کسی به نفع خودش داره چیزی می‌نویسه ... خود رضا شاه ملعون بیش از 50 درصد بناهای تاریخی قاجار رو به کلا تخریب کرده چون کاملا بر ضد قاجار بود الان من موندم مادها که به گفته خودشون فقط تا قبل از میلاد مسیح بود چطور تو دوره ساسانیان اومده
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      12 3
      در جواب آراز خوزی ها یک قوم قدیمی در همین استان هستند و خوزستان یا هوز بر اساس نام همین قوم‌است
    • ناشناس GB ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      6 2
      عزیزجان آذرآبادگان نه آذرپادگان. نام قدیم آذربایجانه.
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
      1 0
      جعلی ؟! کمتر چرند بگو
  • سرباز وطن IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    10 3
    جانم فدای ایران زمین
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    17 15
    چقد زیبا واقعا اعراب این کشور زیبا را نابود کردن
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      1 5
      غیر همونایی نابود کردند که دارند آمار غلت میدن دوم خودمان ؟..........
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    4 2
    پارس ..ابرشهر...خوزستان.. ماد...یه منطقه بین ایناست اسم نداره؟؟؟
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      16 6
      اون مکان که اسمش ننوشته لرستان است قدیمی تر ین قوم ایرانی است طبق شواهد تاریخی ولی چرا ننوشتن !!!
    • احمد شاه قاجار IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      5 9
      کلا این نقشه همش دروغه.این یه تیکه هم که اسم ادل بدل آباد هست گذاشتن آفتاب بخوره تا بشه استان خخخ
  • داریوش IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    16 8
    آذرآبادگان من جان جانان من است
  • ساویز IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    10 3
    نصفش. اشتباهه.خواهشا اطلاعات درست انتقال بدین
  • منصور IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    9 6
    توهم زده
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    15 6
    نقشه های قلابی، من درآوردی
  • صفا IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    2 2
    اابته توهم استان از یاد رفته
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    4 2
    حالا اسم ها یک کم مشکل داره ولی نقشه درسته ،درود برشما
  • نصیر IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    3 1
    کاسیان توش نیست؟
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    5 2
    چه ابهتی داشتیم
  • حمید IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    11 4
    هرچی هست آدم کیف میکنه..خدا لعنت کنه اعرابو
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      2 1
      جالب
  • فاطمه IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    2 1
    اخی حیف از ان حشمت پادشاهان
  • بلوچستان IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    6 6
    مکران درآن زمان بلوچستان امروزی هست حالاباورتان شد بلوچستان ازایران جدابوده دریای مکران یعنی(بلوچستان )ازدریاری پارس بزرگتر بوده اگه خوب دقت کنید برای خودش یه کشور بزرگی بوده که حالاسه تقسیم شده بین ایران و پاکستان و افغانستان
    • Val IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
      0 1
      با شما صد در صد موافقم
  • امید رستگار IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    5 2
    مغولان همه جای ایران عزیز رو به تاراج دادن چون عشقی به وطن و خاک و مردمش نداشتن
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      2 0
      چه ربطی به مغولان داشت اتفاقا زمان اونا وسعت امپراطوری خیلی بزرگتر بود
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      9 1
      مغولان به تاراج دادند یا همین ساسانیان بی کفایت که خودشون درگیر مناقشه سلطنت بودند و مردم بدبخت بیچاره رو فراموش کرده بودند تا بالاخره مردم افتادند به دامن اعراب یعنی خارجیها .ظرف دو ماه شش پادشاه عوض شد ببین چه هرج و مرجی بوده
  • ص IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    7 2
    چه ربطی داره قبلاً که مرز رسمی در کشورها نبود هرکه زورش بیشتر بود بیشتر سرزمین فتح می‌کرد این سرزمینها یکبار دست فلان امپراتور بود بعد همون سرزمین یه امپراتوری دیگه می‌آمد و اون تصاحب میکرد خلفای بنی عباس تا ۷۰۰سال بر این سرزمین حکومت کردند بعد از اون مغولان و همینطور تا مرزهای رسمی کنونی کشور ها ایجاد شد یکم واقع بین باشیم
  • عباس IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    3 2
    پ همدان یا هگمتانه کو ؟!
  • سعید IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    4 3
    اینها همشون شهرستان های لکستان هستند که در قدیم قبل از پادشاهی کورش کبیر به قوم کاسی معروف بوده اند
  • مجیدمحمدی هرند اصفهان IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    7 4
    هخامنش و کورش یعنی کل دنیا ‌‌، بری فیلم مختار بسازی
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      2 2
      خودت از اونا بیشتر توهم زدی این اصلا از کوروش حرف نمیزنه ‌.ضمنا کوروش چرا کل دنیاست؟
  • علی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    5 2
    درود بر قدیمی ترین قوم ایران زمین کاسی ها
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
      0 0
      چرا نباشه ؟
  • حسین IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    7 3
    به امیدروزیکه همه استانهای جدامانده ازسرزمین ایران دریک نقشه مجددا باهم وکنارهم باشیم وایرانی قدرتمندراتشکیل بدهیم
    • مهدی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      3 4
      عزیزم! اگه خودتو به نابینایی نزنی، می‌بینی که ایران قدرت‌مندترین کشور جهانه. از توهم بیا بیرون! بیش‌تر شما عزیزان بی‌سواد هستید. برید خوب مطالعه کنید.
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    8 6
    اگر همه این مناطق را می تونستیم حفط کنیم الان با همه این مناطق با همدیگر برق نداشتیم🤣🤣🤣
    • عباس IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      3 1
      مسخره
  • مجیدمحمدی هرند اصفهان IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    3 1
    بعضی‌ها میگن چرا اسم بعضی استان‌ها نیست اصلآ پارس که شیراز پایتخت بودس تو نقشه مشخص از بندرعباس تا قم را در بر داشته بعد به مرور مرکز همدان ،اصفهان،خراسان،تبریز،آخر سر شده تهران
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    2 1
    ای کاش اسامی استانها را به این نامها عوض کنیم.
    • سید IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      10 1
      کاری به درست یا غلط بودن اسم استانها نداشته باشید اوبحت امپراتوری ایران عزیز راببینید که بیشتر کشورهایی که الان برا ما دم دروردن یکی از استانهای کشور پهناور مون بودند باید تاریخ را یادشون بیاریم زند باد کشور عزیزمان ایران که ریشه در تاریخ کهن دارد
  • FR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    3 7
    نقشه جعلی قومیتی
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    6 0
    آذرآبادگان نبود، آتورپاتگان (آتورپات + گان) بود، مادِ خُرد.
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      3 2
      نام آذرآبادگان در شاهنامه آمده است. آتشکده آذرگشنسب در تکاب قرار داشت. اقوام زردپوست وحشی بت پرست و شمنیست بودند و نماد آنها گرگ خاکستری (بوز قورد) بر خلاف ایرانیان باستان بود که نماد شان شیر بود.
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    3 4
    توران که اونجا نیست
  • محمد IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    1 4
    این اسم ها برای استان فعلی خوزستان جدیده عربستان اهواز خوزستان هرسه اسم جدید اند اینجا در گذشته ناصریه بود
    • امیر IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      2 0
      سلام دوست گرامی دقیقا عکس اینه اونا قدیمین ناصریه جدیده که مربوط میشه به سفر ناصر الدین شاه به خوزستان اسامی اهواز و خوزستان هزاران سال قدمت دارن
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    2 0
    ازبلخ ۶۰۰۰ساله خبری نیست
  • ایرانی IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    3 8
    ماد و پارس و پارت نمی توانند از قوم آریایی باشند ، چون ریشه زبان پارس هندورایی است و ریشه زبانهای ماد و پارت التصاقی بوده و تورک میباشد مانند اینکه سه برادر با زبان متفاوت
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      7 1
      سنگ نبشته های زمان مادها و هخامنشیان به سه زبان آریایی، ایلامی و اکدی است. ولی زبان اشکانیان و ساسانیان پهلوی بود که هم ریشه با زبان مادها و هخامنشیان است. در ضمن، زبان اوراراتو ها که پیش از مادها در آذربایجان بودند و نیز زبان سومریان و ایلامیان اگرچه پیوندی یا التصاقی (Agglutinive) بود ولی به کلی و از اساس با زبان های فقط «پسوندی» اورال آلتایی (مغولی تورکی) متفاوت بودند. زیرا در زبان آنها بر خلاف زبان های مغولی تورکی، هم‌ از پیشوند و هم از پسوند استفاده می شد. زبان غیر آریایی گرجی بازمانده زبان اوراراتوها است که هیچ گونه شباهتی با زبان تورکی ندارد!!! همچنین، زبان های غیر آریایی سومری، ایلامی و قفقازی(مثل گرجی) Splitive ergative هستند. در حالی که زبان های ژاپنی، سرخپوستان و مغولی تورکی، این ویژگی ساختاری را ندارند.
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    2 0
    اسم استان خوزستان آن زمان سوزیانا بوده
  • بنده خدا IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    4 1
    بزودی همه چیز تغییر خواهد کرد و بازگشت دوباره بجای اولش!!!!!!!......
  • شمس IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    4 3
    یک نقشه کاملا من در آوردی
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    1 1
    خاک توسرتون بی عرضه ها
  • صادقلو IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    2 5
    افغانستان ارمنستان اونا هم تاریخ دارن ما فقط بلدیم پشت اوتوس رونالدو بدویم و بگیم این کره زمین مال ما بوده
  • احمد IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    8 2
    یه اسم اون وسطا میدرخشه اونم کرمانه که بر تارک ایران میدرخشه
    • مهدیار IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۳
      0 1
      دقیقا
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    1 4
    این چیزا دیگه مردم را خوشحال نمیکنه
  • حبیب IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    1 3
    واژه خلیج که عربیه،ثابت میکنه این محتوی علمی نیست،و جنبه استکباری و بسط نفوذی داره
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    3 0
    باسلام .اکثر انسانها بدون تحقیق ومطالعه وحتی کمی فکر کردن درمورد هر موضوعی سریعا قضاوت ناشایست ونظری بی ربط ودور ازعقل وفهم ومنطق وغیره صادر می کنند وعاقبت کار برسر هر موضوعی شهری را به هم می‌ریزند واجتماعی رااز فهم صحیح دور می‌کنند وخود هم کودن باقی خواهند ماند ونسلی کودن وتنبل وبی مصرف وگوشی رامثل خود تحویل اجتماع خواهند داد.ودر اخرهم می‌شود این که می‌بینید .به قول طرف التماس تفکروتعقل ومطعل.
  • ناشناس IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    1 2
    چرا بررسی نمیشه ایران با اینهمه دب دبه و کب کبه از اعراب بدون آموزش و ارتش شکست خوردند؟
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      2 2
      آخه فقط بزرگ بودن دبدبه کبکبه نیست که !!عرضه نداشتند از دست دادند
  • وحید IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    7 5
    تمام کره زمین مال خداست اینکه انسان در کجای آن زندگی می کند افتخاری نیست فقط تقوا ملاک است همه مسلمان باید در مکانهای زندگی کنند که در آن مرز معنی نداشته باشد مثل اروپا...
    • غدیر هارونی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
      1 2
      بله عالیه این یعنی اصل توحید ، یکی شدن و پله اول نردبان
    • فرشاد ... GB ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      1 1
      برادر عزیزم ... اون موقع اسلامی وجود نداشت ... اسلام کجا بود ، وقتی ساسانیان شکست خوردند از اعراب ، اون موقع اسلام وارد ایران شد ...
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    3 2
    عربستان نیز جزو سرزمین‌های ایران بود
  • علی IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    6 6
    چه توهمات رضاخانی وچه دروغهایی
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      4 1
      بسوز
  • روح الله IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    1 0
    کاشیگان رو ننوشته اند خالی گذاشته شده چرا لرستان سرزمین کاشی ها
  • روح الله IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    0 1
    ایلامیان و انشان که موسسین امپراتوری پارسی هستند و کاشیگان رو ننوشته اند البته شاید است استانی یا چند استان درتمامی سواحل دریای خزر تا جنوب روسیه داشتیم نقشه قلابی است ایران از این بیشتر بوده تا مرز چین ما باید استان داشته باشیم
  • سیتاس IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    3 1
    چوایران نباشد تن من مباد، 💖 ایران هرگز نخواهدمرد 🌺💪🌺
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      0 0
      =همه سر به سر تن به کشتن دهیم، بـه از آنکه کشـور به دشمن دهـیم.
  • لرستان .داریوش IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    5 1
    چرا اسمی از لرستان نبردبد لرستانی که تاریخ ۶ هزار ساله داره تا کی بی عدالتی ابنکه دیگه بودجه نیست که به نا نرسد لرستان نماد استقامت ایراته
  • ایران اوغلی.تبریز IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    5 3
    ایران بزرگ یک واقعیت تاریخیست . برخلاف خیلی های دیگه که با جعل و دروغ و دزدی از مشاهیر و تاریخ وتمدن دیگران برای خود هویت سازی کنن. پاینده ایران و ایرانی🌻🌸🌷
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      2 1
      دمت گرم
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    1 0
    اون استان بی نام اسمش چی بوده؟؟
  • محمود IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    2 0
    انشان بوده نه خوزستان
  • ابراهیم IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    3 1
    سلام ما ساکن اون قسمتی هستیم که اسم نداره میشه بگید اونجا اسمش چیه؟ شاید اونجا جزء ایران نبوده😅
  • هموطن رزمنده 8 سال دفاع مقدس IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    0 0
    خواهشمندم تاریخ از واقعیت دور نکنید درسته ایران تاریخ مند ودارای تاریخ است اما نه به انصورت که نشر میکنید. درتاریخ ونقشهای دیگر کشورها ایران هم زیر ودر قلمروشان هست وانگار درطول تاریخ ایران متحمل هیچ شکست نظامی ازدیگران نشده
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    3 1
    مغولها و اعراب به ایران خیانت کرده اند.
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      1 2
      این نقشه رو میبینی دقیقا خیانت و بی عرضگی ساسانیان از دستش داد
  • پزشک نیا IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    0 3
    لطفا جعل تاریخ نفرمایید ارمنستان استان ایران فلان تاریخ واقعا قباحت داره
  • علی حیدری IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    4 0
    ما که لیاقت پند گرفتن از تاریخ را نداریم هرکس مسئول می شود فقط برای خودش مال اندوزی می کند مسئول یعنی مال مردم خور
  • FR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    4 2
    جمهوری جعلی باکو هم جزو ایران بوده
  • FR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    4 3
    جمهوری جعلی باکو هم جزو ایران بوده
  • ناشناس IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    1 2
    دوست من همین باعث میشود باهم وتن خود دشمن می کنی خودرا ارمنستان انجا نبود که داخل خاک ترکیه بود کشتار کردن صفوی ها راه و جا دادند درون خاک آ آذربایجان خودشون هم و روسها بارها کتاب های نوشتن تو چت ور این جا سرزمین می سازی
    • رضا IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۲
      0 1
      این نقشه بغیر از چندین ایالت، در بقیه موارد نادرست است!....
  • حمید IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    2 6
    منبع رژیم پهلوی
  • احمد TR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    3 6
    دیگه زمان توهمات به سر رسیده الان عصر ۲۱ ام هست
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      2 1
      بسوز
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    2 2
    دلخوشی عده ای جاهل به نقشه های باستانی جعلی،مثل دلخوشی معتادی در توهم است که برای فرار از حقیقت خوب است،بجای اینها در روشنگری جامعه بکوشید.
  • محمد IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    2 6
    حتما همه ما اصطلاح ترکتازی را دیده ایم ترک وتازی یعنی ترکها وعربها چون پارسیان در مقابل این دو قوم شکست خورده اند برای جبران داستان پردازی میکنن
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      4 1
      ترک نازی یعنی تاخت و ناز وحشیان زردپوست بیابان‌گرد که با قتل عام گسترده پسران و مردان و به کنیزی گرفتن دختران و زنان، همراه بود. به همین دلیل است که هر چه به طرف مشرق آسیای میانه برویم غلظت ژن زردپوستان و درنتیجه درصد دورگه ها و چشم بادامی ها بیشتر می شود!
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      0 0
      بیسواد!
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    0 0
    نروژم حتما دهات بود
  • بهزاد اصلانی IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    0 0
    اینهمه معلومات داریم همه هم دکترا دارن .وضع مملکت همینی که هست.پس جه باید کرد .تا وقتی تو گوشی جواب همدیگرو میدیم اوضاع همینه.
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    1 3
    خداراشکرکه ازماجداشدن والااونهاهم الان مثل مابدبخت بودن
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    1 0
    قهااثعتعثاع۳عاثعففساخهلع
  • محسن IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۸
    4 0
    به سکستان نگاه کنید همان سیستان امروز ولی خیلی بزرگتر .
  • رضا IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    2 0
    سلام دوستان این نقشه جهت تفرقه و اختلاف در اینجا درج شده ولی خودمونیم لر نیستم ولی حق والانصاف لرستان تنها قومی هست که میشه بهشون بگیم ایرانی الاصل که از حضرت آدم تا همین امروز دست نخورده باقی موندن و به عنوان ساکنین ایرانی بشمار میان
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    جالب بود
  • بی نام IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    3 1
    قابل توجه اون دسته از بارنبلوچهایی که سیستان رو بلوچستان می‌دونن . سیستان مال سیستان و بلوچستانی وجود نداشته زنده باد سیستان و زابلی
    • حسن IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      0 0
      اگه يكم سوادداشتي اين حرفو نميزدي بلوچ ها از قديميترين اقوام ايراني هستن كه حتي قبل از آمدن آرياييها دراين مناطق ساكن بودن وزبان بلوچي كه از زبان هاي ايران باستان هست از قديمي ترين زبانهاي ايراني هست .
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    2 1
    ایران وسیع ایران زیبا ایران مقتدر
  • تقی US ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    2 2
    نقشه خیالی
  • ایران US ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 3
    خجالت نمیکشین این نقشه ی جعلی رومنتشرمیکنین؟مردمی که اطلاعات وآگاهی ندارن باورمیکنن
  • مهدی IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    5 0
    از زمانی که اسلام وارد ایران شد رو به زوال و انحطاط رفت
  • مرتضی IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    3 0
    چی بودیم کجا رسیدیم تاسف باره
  • عرفان IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 2
    جونم،کرمان،شیراز،خوزستان ومشهد. بقیه شهرها توفضا بودن
  • پلنگ IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 1
    همش مسخره کردن بیشتر مکران رو به کرمان الحاق کردن
  • حقیقت IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 1
    خوزستان😀😂😀😂 مگر در آن زمان خوزستان بود😲😂
  • آرسین IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    3 0
    کامنتها رو خوندم ماشالله همه برا خودشون مورخی هستند!
  • آراز IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    2 4
    بیزحمت برای این شاهکار جعلیتون منبع ارائه بدین
  • فرهام IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 0
    توران از سیحون وجیحون به طرف صحرای مغولستان بوده،،، چرا کنار مکزان
  • Hossien IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    2 1
    جالبه فقط خوزستان امروز اسم تاریخیه ...حالا چه تعصبی روی اسم خوز که هیشکی نمیدونه معنیشو و تبدیل هوج خوز اهواز سوز سوزیان خوز عیلام و .... هست خدا میدونه.هرچی باشه فقط اسم عربی نباشه. بقیه استانها اسامی مختلفی داشته باشن مهم نیس
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 0
    چقدر ایران وسیع بوده
  • مهدی IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    گوشت قربونی بوده هر سلسله ای بخش از ایران را از دست می داده اگر هر کشوری قدرت نظامی قوی و مسولین بدرد بخور داشته باشه این طور کوچک نمیشه
  • حق گو IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    2 1
    چون یک کلام نوشتید بازنشر به منزله تایید نیست دلیل نمیشه که هر دروغی رو پخش کنید
  • محمدزضا IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    4 1
    معلومه همون ساسانیان لیاقت مملکت داری و داشتند.
    • فرزاد IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      1 2
      اتفاقا دوره ساسانیان خیلی از شهرها ومرزهای ایران از دست رفت تنها دوره ای که حتی یک متر خاک ایران به تاراج نرفت دوره اشکانیان بود هخامنشیان امپراطوری ایران رو گسترش دادن اشکانیان هم ۴۸۰ سال اونو حفظ کردن ساسانیان خیلی از مناطق رو از دست دادن تا زمان قاجار که دیگه زحمت اساسی رو کشیدن و هر کی از راه رسید یک قسمت از ایران رو مال خودش کرد
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      0 0
      آره بابا !!!!آخه چرا فکر میکنید کمی نقشه بزرگ بوده یعنی لیاقت اولا اگه پادشاهان بعدی لیاقت داشتند کلا از دست نمی‌رفت دوما حال و روز مردم بنظرتون چی بوده؟
  • حسین گدازهبسیار IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 0
    سپاس و درود بسیار عالی
  • زریر IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    اون زمان انشان وانزان داشتیم دو استان حالا کو
  • محمد حسینی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    ابر شهر همون نیشابور الان تمدن کهن ایران زمین
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    جالبه
  • NL ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    4 2
    پاینده و جاوید سرزمین ایران
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    جالبه ساسانیان برای شهری که اسمشو نمیدونند که تو نقشه بیارند آتشکده ساختند ‌.نمیگیم اسم اصفهان کو ولی اصفهان اسمهای زیادی در قدیم داشته .یکیشونو مینوشتید که جاش خالی نمونه
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 5
    این جعلیات رو نفرستید . صرفا برای تقویت قوم ستیزی اقدام به تهیه این نقشه جعلی کردید.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    3 6
    خوش باشید با این چرت و پرتی ها
  • آذربایجانی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    4 6
    متوهم تر بو بدبخت تر از مردم ایران به ویژه مرکز نشینا ندیدم فکر میکنن هزاران سال قبل تمدن و قدرت داشتند اما توی دنیای امروز و در سطح بین الملل جز عرب و تروریست و شورشگر چیزی بنظر نمیان😂
    • ایرانی IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      0 0
      عجب
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      2 0
      آقا چقدر کیف کردم برا نظرت آفرین احسنت ممنونم
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      4 2
      خوب داری میسوزی😂
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    3 0
    به امید روزی که دوباره مرزهای از دست رفته برگرده به صاحبان اصلی
  • رحیم IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    2 6
    در زمان ساسانیان منطقه آذربایجان تورکولوک گفته میشد ،مادها همان تورکولوک ها هستند که تا قبل از دستور رضا شاه برای جعل تاریخ برای کردها هیچ مناقشه ای در این خصوص وجود نداشته و بعد از آن بود که ادعاهایی صورت پذیرفت ،نامه های رضاشاهی برای جعل تاریخ موجوده
    • حسبن IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      1 1
      عجب
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      2 1
      این چرت و پرتی های من درآوردی بادکوبه و ترکیه جعلی است. در هیچ‌یک از نقشه های باستانی اروپاییان و مورخان اسلامی تورکولوک دیده نمی شود.
  • علی IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    2 0
    خوزیان یا همان کاسیان اجداد لرها بودند ...نام بومی و اصیل لرها کاسی یا خوزی بوده که در شاهنامه فردوسی هم از کشور خوزیان یاد شده است ..خوزیان اجداد لرها
  • محمدرضا IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    2 4
    هیچ سند و مدرکی از دوره ساسانیان درباره نام ایالت‌ها بجا نمانده و این یک دروغ بزرگ هست
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    3 0
    ایران جان ازاینم پهناور تربوده
  • حسین مهاجر افغان IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    2 0
    اخ بنازم اصیل بودن به این میگن هرات از قدیم اسمش همین بوده وهست ،الحق که هرات باستان اسم مناسبیه برای این شهر قدیمی امیدوارم که به زودی اوضاع مناسب شه که بتونیم برگردیم و پذیرای جهانگردان باشیم
  • سرباز وطن IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    نقشه تون ناقصه ، مناطق خوارزم ، بخارا ، آناتولی ، شامات ، مصر و سرانجام یمن رو از قلم انداخته .
  • علمداری IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 0
    کاملآ علطه چون یمن هم مال ایران بوده و در نقشه نیامده
  • محید GB ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    3 1
    فقط کرمان پرچمش بالاست تغیر زمان نتوانسته تاثیری زوی نام کرمان داشته باشد همان نام زیبابه یادگار مانده
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      2 0
      کرمان و مکران اصلا در هیچ زمانی اهمیت خاصی نداشتن و یه گوشه از ایران بودن که کسی کاربه کارشون نداشته
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    2 0
    هر چیز منبع لازم دارد یک کاربر شد منبع!
  • یاشار تورک اوغلی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    3 3
    خودتون خنده تون نمی گیره بعد یه عده بدون خوندن حتی یک دقیقه کتاب تاریخ واقعی نه جعلی این چیزها رو باور می کنند
  • رقیه IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 4
    چقدر دروغ چقدر جعل هر کس برای خود نقشه جعلی ترسیم کرد بدونه تحقیق از صحت انتشار می‌دهید چه غرض ومرزی در این جعلیات دارید .
  • سرزمین پارسی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 1
    اسم امروز خوزستان برای اینه مال این چندصدسالی که جنگو خون ریزی زیاد شد اسمشو اول خواستن بزارن خونستان بیشترین جنگو خونریزیهایی که عربها کردن
  • ابراهیمی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 1
    سلام دریای مکران درست است نه عمان .👍❤️
  • قاسم‌بارانی‌ IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    افتخارماایرانی‌بودن‌ماست.سلام‌‌و‌درود‌بر‌.همه‌اقوام‌ایرانی.ترکها.کردها.لرها.ترکمنها.شمالیها.خراسانیها.بلوچها.سیستانیها.خو ستانده.کرمانیها.فارسها.قوم‌بزرگ‌لک.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    3 3
    این نقشه رو یا ی بیسواد گزاشته یا برای اخباردروغ و تفرقه است . مردم دیگه این اراجیف و نمی پدیرن
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 0
    کشورهای عربی یا تازی ، یا اصلا کلا همسایه ای وجود نداشتن😄😄 همش ایران بوده
  • بهروز IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    2 7
    توهم دارید در آن زمان اسمی به نام ایران وجود نداشت چه برسد به استان
  • Otsovatgan IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    3 4
    😂😂😂😂😂،توهمات و جعلیات یه عدده منقلی عیرانشهری.
  • alireza IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 0
    خلیج فارس..........
  • محمد IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    3 1
    جعلیاته
  • علی IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 3
    یک توهم که گرفتارشیم
  • ایرانی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 1
    ایران عزیزم چه شد به تو کی تورو چش زد که به این روز افتادی کو تاریخ 2500 سالت چه بلایی سرمردمت اومد که اینجور از هم دور شدن کجایند کورش بزرگ و داریوش بزرگ کجایند کاوها بابکها که جان فدای ایران و مردم ایران می‌کردند خدایا خودت ایران و مردم عزیز ایران رو نجات بده خدایا کجایی بشنو صدای این مردم خسته تر از خسترو
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 1
    داشتم داشتم اولا دروغه دوم حساب نیست
  • تانیش IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    2 1
    چی میزنی داداش این حرفها و نقشه های پا منقلی ترسیم میکنی
  • امیررضا IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    3 2
    خدا شاه میهن شاهنشاهی ساسانیان یکی از پر افتخار ترین دوران شکوه ایران زمین بود ای کاش ادامه پیدا میکرد و بر بیگانگان پیروزی میافت تا عقب ماندگی 1400 ساله رو بر ما تحمیل نکند
    • محسن پارسا IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      0 4
      اولا خلیج نه شاخاب و ایساتیس (یزد) و اسپادنا (اصفهان) یکی از شهر های پارس و. کارمانیا (کرمان) بودند این نقشه مال زمان شکوه ایران زمین نیست چون در زمان هخامنشیان تا مصر و قسمتی از چین مال ایران بوده
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 1
    با خواندن کامنت ها میبینم چه آهی میکشند بعضی‌ها !!!فقط بزرگ بودن قلمرو دلیل شکوهمند بودنشه؟ مردم در اون دوران تو چه وضعی بودند؟تا جاییکه می‌دونم در نهایت بدبختی و تنگدستی !!حکومتی که مردمشو به چهار طبقه تقسیم کرده بود و هیچکس حق نداشت از طبقه خود بالا بیاد و همیشه باید خدمت طبقات بالاتر از خودش رو میکرد!!!! این تأسف داره؟ بطوریکه موقع حمله اعراب به اونا کمک هم کردند! فکر میکردند این قوم خارجی نجاتبخششون میشن😧
  • محمد IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    3 0
    در زمان پادشاهی داریوش اول مرزهای ایران فراترازاین بوده
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 5
    آخخخخخخ دلم سوخت از اسمهای قدیمی وسعت اونموقع کشور نژاد دست نخورده وو عرب ندیده مونالان هر جا بری میبینی ۹۰ درصد مردم یا دورگه های هندی یا افغانین یا عربن یا هزارتا چیز دیگه لعنت بر اسکندر مقدونیو مغولو اعراب تازی
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
      2 0
      تو که از همه اجدادت تنفر داری برو تست DAN بده اونوقت بدجور از خودت بدت میاد . معلوم از تاریخ این منطقه چیزی نمیدانی .
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    چه بودیم وچه شدیم....
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 1
    ان شااه دوباره برمیگردن این استان ها به مام میهن
  • خادم IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 0
    خوزستان به معنی نیستان و محل کشت نیشکر بوده و در زمان ایلام دزفول یکی از پایتخت‌های ایلام به نام آوان نام داشته .
  • ناشناس IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 0
    بی سوادی در کشیدن نقشه هم بیداد میکنه.
  • حسین پسر صبر هستم US ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    لایق آن و این سرزمین را نداشتند .
  • A IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 1
    کردستان هم نیست یعنی مغولها دیروز وارد ایران شدند اذرپادگان هست اما خیلی از استانها نیستن حتما گزینشی بوده
  • خادم IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    از قدیم گفتن
  • رضا خرمی IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 2
    نقشه الکی و اشتباه است
  • بهرامی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    دست شما در نکند خوب بود
  • محسن IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    ایران باید به سرزمین های قبلی اش دست پیدا کند وبگیرد
  • کاربر CZ ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    من موندم سَکسـتان یا سگسـتان کجای نقشه امروزی میشه ؟؟
  • میثم IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    4 2
    پاینده باد ایران
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 1
    خواستم بگویم خوب شد کشورهای هند ،ارمنستان و دیگر کشورهای شمالی از ایران جدا شدند اگر نه الان ازغرب تا شرق و از شمال تا جنوب آسیا نه برق داشتند ونه اب
  • صادق کاظملو IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 2
    لعنت خدا بر انگلستان که نصف مملکت را مفتی عرضه کردن به دشمنان ایران تقدیم کردن شاهان بی‌غیرت پهلوی
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    قندهار نبود که
  • فریبرز IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 2
    زمان ساسانیان نقشه هوایی بوده
  • ابراهیم IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 5
    حالا چرا در مقابل ترک ها جبهه می گیرید اصلا فرض کنید از مغولستان اومده اند مگه مغول ها انسان نیستند چرا تعصبی فکر می کنید
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      3 2
      درست است. موضوع مربوط به الان نیست. موضوع مربوط به تهاجم وحشیان زردپوست و کشت و کشتار مردم و اشغالگری اجداد آنها در گذشته است.
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
      0 0
      والله اینطور که میگن من فکر میکنم قبلا زمان کورش کل دنیا ماله ایران بود.
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 2
    ایرانی عالیه یجوری مرز بندی کرده انگار اون موقع ناسا تصویر هوایی گرفت😂
  • ایران زمین IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 1
    درود بر ایرانیان
  • هنری IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    کردستان کو
  • حمداله لربختیاری IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    آخرنفهمیدیم معنی استان چیه؟مثلا آسورستان ارمنستان انگلستان پاکستان
  • ناشناسی از قرن SE ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    وای بر من گرتوان گم گشته ام باشی که بس دوراست 8
  • Araz IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 3
    این چرت پرتا چیه نوشتی خدای جعل کردن تاریخین
  • میثم LT ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    تنها منطقه مستقل در ایران در طول تاریخ لرستان بوده ، حتی میتونی درتاریخ گزنفون هم مادر داربوش میگه به اسکندر که اینها گرهی از اقوان کاسیت هستند که ما هنگام عبور لشگر بهشون خراج میدادیم گه بگذریم بدون اسیب
  • علی IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 0
    خاک توی سر شاهان قاجار. جاهای خوب ایران را دادند رفت. کاش نادرشاه باز بیاید.
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 2
    چقدر تاریخدان داریم.😂😂😂
  • محمدباقر IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 1
    نقشه ایران؟؟؟ نام ایران چند سالشه؟ ایران یک نام جعلی است
  • مرزنشین ایلامی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    چرته
  • مورخ بیطرف IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    0 0
    با جغرافیای 1400 تا 1800 سال پیش ایران تطابق ندارد
  • محمد IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۱۹
    1 0
    اراک جز ماد میشه؟
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    3 0
    بابا من نمیدونم چه اصراریه که بگی ساسانیان بی کفایت بودن.البته هر سلسله ای چند پادشاه بی عرضه داشته
  • ابراهیم US ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    3 4
    شعور مردم را به سخره نگیرید. عمر این نقشه. و اسامی به صد وده سال هم نمی رسد. تا کی چاخان؟
  • رقیه IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    خیلی جالبه شهر ما سرایان استان خراسان جنوبی یک مقبره از زمان صفویه داره معروف به مقبره توران شاه و درقسمت توران نقشه فوق قرارداره
  • فرهان IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    4 0
    چی بودیم چی شدیم.
  • ع IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    چقدر وسعت داشته
  • علی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    1 1
    عجب
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 2
    خخ
  • امیر IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    1 0
    بابا مهم نیست چقدر بزرگه در اون زمان مردم کلا به سه دسته بودن یه دسته اشراف دسته دیگر برده وسط هم سرباز خب کجاش جالبه 🤨😐
  • وارث اورارتو از پادشاهی آرارات IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    بعد از هزاران سال
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    0 0
    . ولی پس از دولت های آریایی طاهریان، صفاریان و سامانیان، یعنی اوغوزها، مغولان و تاتاران می بینیم که تصویر اشخاص
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۰
    1 0
    سنگ نبشته های زمان مادها و هخامنشیان به سه زبان آریایی، ایلامی و اکدی است. ولی زبان اشکانیان و ساسانیان پهلوی بود که هم ریشه با زبان مادها و هخامنشیان است.
  • احمد IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    1 2
    سلام چرااینقدربحث الکی..
  • علی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    3 0
    شما از ادعای قومیت ها می ترسید؟ این سرزمین پدری و مادری شماست باید در مورد آن بزرگ بنویسید تا جدایی طلب مرز خودشو بفهمه
  • حست IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    0 1
    این نقشه غلط میباشدوسعی شده ازاسامی فارسی استفاده شود،درحالیکه آن زمان زبان فارسی هنوزاختراع نشده بود
  • شیرین IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۱
    1 0
    💚🤍❤️
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۲
    1 0
    کردها که میگن ما از همه اصیلتریم چرا روی نقشه نیستند؟
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۲
    1 0
    نمی دانم هرات برای ایران بوده یعنی افغانستان امروزی بخش از ایران محسوب میشده لعنت به کسی که نقشه ایران را کوچک و کوچکتر کرده کاش زمانی برسه که بخشهایی از ایران ۲باره برگرد ومانند قدیم پهناور بشه
  • آرش IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۵
    1 1
    تخیلات چند پان ... ایرانشهری تاجیک زبان .....
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۵
    2 0
    جالبه ۳ استان بزرگ ایران در زمان ساسانی پارس ماد و اذرابادگان که همون ۳ قوم پارسها مادها و پارتها بودند کم هنوز هم پابرجا هستند پارس که همون فارس فعلی میشه ماد هم کردهای عزیز اذرابادگان یا پارت هم همون اذری ها هستند خودم از خوزستان پیام میدم به عنوان یک خوزی جان تمام تجزیه طلبان فدای ایران و کورش بزرگ
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۶
    1 0
    حالت یک گاوچران فاشیست میخواد با تحریم و تهدید مردم قدیمی ترین کشور جهان رو تسلیم خودش بکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس