بزرگراه بعثت و خیابان پاستور شرقی به نام شهید رییسی نامگذاری شد

روزنامه زنجیره‌ای هم‌میهن بدون اشاره به موفقیت‌های چشمگیر دولت شهید رئیسی، مدعی نقد این دولت شد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

روزنامه وابسته به غلامحسین کرباسچی بی‌آنکه اذعان کند شهید رئیسی چه دولت ورشکسته‌ای را از آقای حسن روحانی تحویل گرفت و هنگام شهادت، چه موفقیت‌هایی را به ثبت رسانده بود، نوشت: «آقای رئیسی به دلیل سقوط بالگرد از میان ما رفته‌اند و چندان پسندیده نیست که درباره عملکرد ایشان چیزی بگوییم؛ زیرا این از ویژگی‌های فرهنگی جامعه است. با این ‌حال، چنین وضعیتی امری کوتاه‌مدت است و نقد درگذشتگان به‌سرعت احیا می‌شود. در این انتخابات مردم امیدی پیدا کرده‌اند که از مشکلات کنونی رهایی یابند؛ پس باید بدانند که به کدام سو می‌خواهند بروند و به چه کسی باید رای دهند؟ این انتخابات به شرطی معنادار می‌شود که نامزدها به‌ویژه ایشان رویکردهای خود را از خلال مقایسه و نقد سیاست‌های جاری دولت آقای رئیسی عرضه کنند.

امروز این سؤال به‌درستی مطرح است که با آمدن رئیس‌جمهور جدید چه تفاوتی حاصل خواهد شد؟ اگر این پرسش را بخواهیم پاسخ دهیم؛ ناچار باید برنامه‌ها و ایده‌های خود را با دولت قبل مقایسه کنیم که طبعاً منجر به نقد آن نیز می‌شود. البته، ما مطلقاً موافق نیستیم که بدون پروا و مثل اصولگرایان حاکم، علیه قبلی‌ها لجن‌پراکنی کنیم و هر اطلاعات درست و غلطی را به هم ببافیم و نتایج نادرست بگیریم. ولی حق داریم که بدانیم وعده‌های آن دولت چه بود و کدام‌ها محقق شد و اگر نشد چرا و چه کسی پاسخگوست و فرق ما با دولت قبل در چیست؟ ما قصد لیست کردن همه وعده‌های آن دولت را نداریم؛ ولی اجمالاً باید به اهم وعده‌های داده‌شده درباره مبارزه با فساد، تک‌رقمی شدن تورم، ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی و ایجاد یک میلیون شغل، بهبود سرعت اینترنت، گشت ارشاد مدیران، به‌کارگیری نیروهای شایسته، کاهش فقر و... رسیدگی کرد و نشان داد که چرا و چگونه این وعده‌ها فقط وعده بوده و نه تعهد حرفه‌ای».

هم‌میهن در عین حال در تحلیل دیگری، به توجیه جمع شدن افرادی با دیدگاه‌های اقتصادی متناقض در ستاد مسعود پزشکیان پرداخت و نوشت: «آقای پزشکیان با دو نفر از مشاوران اقتصادی خود یعنی دکتر عبده‌تبریزی و دکتر میدری برای تبیین رویکردهای اقتصادی در برنامه تلویزیونی شرکت کردند. باعث تأسف است که برخی افراد، حضور دو مشاور از دو رویکرد متفاوت اقتصادی را نقطه ضعف دانسته‌اند. این ترکیب هم کاملاً آگاهانه انتخاب شده و الّا کاری نداشت که دو نفر مشابه استفاده شود. بدترین سیاست‌های اقتصادی در دوره احمدی‌نژاد و در سه سال اخیر بوده. علت اصلی بی‌توجهی به دانش اقتصادی و منزوی کردن اقتصاددانان است. در مقابل، بهترین دوران، دوره اجرای برنامه سوم توسعه است که مهم‌ترین ویژگی آن حضور و مشارکت اقتصاددانان با رویکردهای متفاوت در تدوین بود... آن دوره که سیاست‌گذاران یکدست انتخاب می‌شدند و همه از یک الگوی اقتصادی تبعیت می‌کردند، گذشته است.»

درباره دو یادداشت هم‌میهن گفتنی است که اولاً؛ مقایسه شاخص‌های مختلف اقتصادی و سیاسی و دیپلماتیک و فرهنگی، از موفقیت‌های دولت سیزدهم نسبت به دولت روحانی حکایت می‌کند. خارج کردن کشور از طلسم فلج‌کننده برجام و تنوع‌بخشی به دیپلماسی، چند برابر کردن صادرات نفتی و غیرنفتی با وجود تحریم‌های دو برابر شده، احیای بازدارندگی امنیتی و نظامی، حاکم کردن آرامش و اخلاق در فضای سیاسی کشور در مقایسه با دولتمردانی که ترویج بی‌ادبی و بی‌اخلاقی و دوقطبی‌سازی را سرلوحه رفتار خود داشتند، توقف مدیریت پشت‌میزی و رفتن به میان مردم و شنیدن مطالبات و گلایه‌های آنها، کاهش تورم از ۶۰درصد به ۴۰درصد، کاهش کسری بودجه کمرشکن و تورم‌زا، اهتمام به خودکفایی گندم، افزایش نسبی ساخت‌وساز مسکن به عنوان موضوعی کمرنگ شده و مورد تمسخر در دولت قبل، تسویه چند صدهزار میلیارد تومان از بدهی‌های انباشته‌شده در دولت روحانی، تامین بیش از ۵۰هزار میلیارد تومان برای طرح‌هایی مانند رتبه‌بندی معلمان و تعهدات مالی به تعویق افتاده درباره بازنشستگان، خط قرمز دانستن فساد اقتصادی به جای حمایت از مجرمان، احیای چندهزار کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل، و...

هم‌میهن اگر نگاه صادقانه و کارشناسی داشته باشد، ابتدا باید بگوید روحانی اقتصاد و سیاست و دیپلماسی و امنیت و فرهنگ کشور را به کدام قهقرا فرستاد، سپس در مقام نقد، موفقیت‌های دولت رئیسی را بشمارد و پس از آن، ادعا کند که در فلان حوزه به دولت رئیسی انتقاد دارد. ثانیاً؛ محتوای نشست اعضای دولت قبل با آیت‌الله رئیسی در مرداد ۱۴۰۰- زمانی که هنوز کابینه جدید، از مجلس رای اعتماد نگرفته بود- به اندازه کافی گویاست که چه وضعیتی را تحویل شهید رئیسی داده‌اند:

- اسحاق جهانگیری: «واقعا شرایط کشور دشوار است. ما تقریبا کم‌سابقه‌ترین دوران ۴۰ساله را داشتیم. با اینکه جنگ تحمیلی را هم داشتیم. توی شرایطی که به ‌هر حال با فشار خارجی، آمریکایی‌ها و مسائل ما در منطقه، مسائل داخلی بسیار سخت شده بود. این شرایط کرونا، این شرایط خشکسالی، منابع کشور هم که ته کشیده، این هم شرایط دشوار بودجه، شرایط اقتصاد دشوار شده، بالاخره آقای رئیسی در چنین شرایطی مسئولیت اداره کشور را برعهده گرفته‌اند.»

- وزیر وقت صمت: «در برق صنایع، ۶۰درصد شب‌ها و ۳۰درصد روزها برق هست. برق فولادمان هم ۵۰درصد بعضی مواقع وصل است و بعضی مواقع قطع و الان تولیدمان کاهش داشته است.»

- وزیر وقت نیرو: «جناب آقای رئیسی در جریان باشند که با توجه به کاهش نسبی دما، خوشبختانه فعلا امکان افزایش تولید برق فراهم شده؛ منتها این افزایش مرتب نیست؛ یعنی ما حتی ۷۰درصد تا ۸۰درصد هم در بعضی مواقع قطعی داشتیم...». [ظرفیت نیروگاهی در دولت‌ هفتم و هشتم ۶۰درصد، در دولت‌ نهم و دهم ۶۸درصد، اما در دولت‌ روحانی تنها ۲۳درصد رشد کرد] ثالثاً؛ تیم اقتصادی نامزدها باید هماهنگ و همدل باشد وگرنه دستگاه‌ها، رفتار جزیره‌ای خواهند داشت و دچار تعارض و تناقض می‌شوند؛ چنان که در دولت مدعی اصلاحات (خاتمی) رخ داد و نهایتا موجب شد مردم ناراضی، در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴، از دولت خاتمی و تمام نامزدهای منسوب به آن (شامل مصطفی معین، محسن مهرعلیزاده، مهدی کروبی و هاشمی رفسنجانی) یکجا عبور کنند. علت عدم موفقیت آن دولت در همین ناهماهنگی و رویکرد متناقضی است که روزنامه هم‌میهن به عنوان فضیلت(!؟) یاد می‌کند.

عملکرد ناهماهنگ دولت خاتمی چنان بحران‌ساز شد که بارها مورد نکوهش اعضا یا متحدانش قرار گرفت.

رسول منتجب‌نیا عضو مجمع روحانیون، تیرماه ۱۳۸۰ گفت: «مجموعه کابینه آقای خاتمی با طرح ساماندهی اقتصادی هماهنگ نبود. این مدیران به سیاست تعدیل اقتصادی معتقد بودند. دستگاه‌های زیرمجموعه، موجب نابسامانی اقتصادی شدند که امروز بر جامعه حاکم است».

عطریانفر عضو مرکزیت کارگزاران، ۱۳ بهمن ۱۳۷۹: «قابل قبول نیست که بعد از سه سال و نیم، تازه شاهد بروز اختلاف میان دو نظریه اقتصادی یک کابینه مشترک باشیم. تیم اقتصادی خاتمی آلیاژی و شکننده است و آزمون و خطای زیادی داشته. به خاطر این ناهمگونی، نمی‌توان کاری کرد».

محمد سلامتی دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب هم ۳۰ بهمن ۱۳۷۹: «تیم اقتصادی دولت، تیم متجانسی نبود که بتواند مسائل را به طور هماهنگ پیگیری کند. کسانی که در دولت سابق (سازندگی) تفکر سیاست تعدیل اقتصادی را تعقیب می‌کردند، با بن‌بست مواجه شدند و در دولت خاتمی هم قطعا ناموفق عمل کردند و برای اقتصاد کشور مشکل ایجاد کردند».

ناهماهنگی و تعارض و ناکارآمدی، تا پایان دولت خاتمی ادامه یافت؛ چنان‌که او پس از هفت سال سردرگمی، در تاریخ ۲ اردیبهشت ۸۳، طهماسب مظاهری و محمد ستاری‌فر (وزیر اقتصاد، و رئیس ‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی) را یک‌جا برکنار کرد و گفت: «هر دو کمک‌های شایانی را به خصوص در تدوین طرح ساماندهی اقتصادی انجام دادند. اما در تعامل با یکدیگر جرقه‌هایی می‌زدند که باعث ناهماهنگی می‌شد. ما با بررسی‌هایی که انجام دادیم، به منشوری مکتوب رسیدیم که باز هم این دو دستگاه به هر دلیل به یکدیگر چفت نشدند و من توفیق ایجاد تفاهم و هماهنگی را میان آنها نداشتم. یک‌سال و نیم از دولت باقی مانده. در این مدت، کار تازه‌ای را نمی‌توانیم انجام دهیم، تنها در چارچوب برنامه سوم حرکت می‌کنیم و در این مدت هماهنگی در میان اعضای دولت بسیار مهم است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 101
  • در انتظار بررسی: 28
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    55 36
    روحشان شاد.
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      37 22
      روحش شاد
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      27 23
      روحش شاد
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      25 17
      حسادت دمی اصلاح طلبان تهوع آور را آرام نمی گذارد! شخصیت حسود برای پوشاندن ضعف و بی عرضه گی خود سعی در تخطئه محسود دارد و گمان می کند این گونه دیگران او را برجسته می پندارند !!!!
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      8 14
      روحش شاد
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      19 24
      اصلاح طلبان، کارمندان صهیونیست هستند....
    • علی IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      36 17
      وارد چاه عمیقی کرد که ته نداره. گرونی فقر بی ارزش شدن پول ایران اداره کشور با مالیات گرفتن های فراوان از مردمی که دیگه توان زندگی کردن ندارند. به گور بردن آرزوی ازدواج جوانان. دیگه چی باید گفت.
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      12 21
      جناب 10:28 ـــ کارگران و خانواده های ایشان در کارخانه های احیاء شده در دوره آن شهید هم همین نظر را دارند؟! مواظب باش عقده و کینه فهمت را کور نکند!!!!
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      7 14
      اصلاح طلبان اکثرا از اسرائیل بدترند تا جاییکه باید اسرائیلی ها را سرباز آنها داست
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      4 14
      درود روحش
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      4 6
      روحشون شاد
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      2 2
      باز هم اگه قالیباف و جلیلی رئیس جمهور بشن قراره همه چیزو بندازن گردن روحانی و دولت قبل
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      0 3
      روحش شاد که برای رسیدن به قدرت از هر حربه ای استفاده نکرد ایشون مردم را به معنای حقیقی عزیز میداشت شعار نمیداد سر مردم داد نمیزد حیف بود رئیسی
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    33 32
    روحشان شاد
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      36 16
      خیلی تلاش کردند ولی اونقدر چاهی که کنده بودند عمیق بود که سالها زمان میبرد به نتیجه برسه
    • عماد ایرانی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      6 15
      من به شخصه نه اصلاح طلبم نه اصول گرا ولی به شدت رو کشورم و مردمم و آخرتم و از همه مهم تر دینم حساسم. کابینه شیخ بنفش و کابینه نامحترم این شخص کاملا مشخص هستن و شهرتشون مشخصه از وزیر بهداشتش تا وزرای راه و نفت و صمت و ورزش و آ پ و .... . برای هر کدام از این وزرا با سند و منطق نه از روی خدایی نکرده قصد و غرضی میتونم واسه ملت سینه بدرم. دولت شهید رئیسی اصلا قابل مقایسه با دولت روحانی نیست اصلا هر کسی بیاد این دو دولت رو با هم مقایسه کنه به ذات انسانیت توهین و خیانت کرده. دولت رئیسی خادم ملت و دولت روحانی خائن به ملت بود. رفتارهای وزرای رئیسی رو با شیخ بنفشش مقایسه کنید. اصلا وزرای روحانی انگار مردم زیردست این افراد بودن. مسئول خادم ملت است و باید برای ملت و مردم و کشور و اسلام بدود . بدو بدوهای شهید رئیسی کاملا ملموس بود برعکس وزرا و دولت روحانی لمیده بودن تو کاخ هاشون. خادم ملت بودن از خلوص فرد برآمده است
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    27 26
    روحشان شاد
  • هموطن IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    59 18
    بهتره شما هم چشم هاتون رو باز کنید و سری به بازار بزنید که بی ثباتی در قیمت مواد غذایی و ارزش برابری ریال در مقابل سایر ارزها رو ببنید قبوض اب و برق و گاز رو ببینید بی ثباتی در بازار خودرو رو ببینید
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      45 42
      گندکاری روحانی به این راحتی درست نمیشه
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      23 24
      حرف شما درسته ولی ساختن یگ ویرانه زمان بر است
    • فاطمه IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      17 16
      گند حداقل 8 سال رو باید جمع میکرد.کیدونی چرا مردم دوسش دارن چون شعار نمیداد فقط.همه جا خودش میرفت.متواضع بود.برعکس بعضی که میشستن توی خونه و ویدیویی همه کار رو میکرد اون همه جا بود.
  • حسین IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    53 46
    دولت اصلاحات هر چی بود به روسیه وچین باج نداد و مردم آرامش بیشتری داشتند.
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      35 21
      به اروپا و آمریکا و اسراییل که داد
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      12 13
      اگه گرفتن مطالبات از اونا که دوتا پالت پر دلار گرفتن از پولهای بلوکه شدمون که شما عمرا بتونید بگیرید باج حساب میشه شما اینجوری حساب کن که ما به اروپا و آمریکا و اسراییل باج دادیم
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      5 6
      ز نظر جماعت خودتحقیر خوب بودن یا نبودن دولت ها بسته به تامین منافع قبیله ای آنها دارد . دولت هایی که دست این جماعت را کوتاه و افراد نخبه جوان را وارد کردند و نیازهای مردم را در اولویت قرار دادند از طرف رسانه های آنها مورد هجمه قرار گرفتند . با وجود تمام حاشیه هایی که آقای احمدی نژاد داشت هنوز مردم خدمات دولت او را به یاد دارند و همینطور خدمات شهید رئیسی که چگونه با احیای کارخانه های تعطیل قشر کارگر را امید دوباره بخشید . فجایع دولت بنفش را لیست بفرمائید و خودتان را به خاطر حمایتی که ناشی از حماقتتان بود لعنت کنید .
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      10 6
      دولت اصلاح طلب روحانی به امریکا و اروپا باج میداد اما در نهایت قیمت دلار و سکه و خودرو و مسکن و موبایل و غیره بیش از 10 برابر شد و اقتصاد مملکت ته دره رفت.
    • محمود IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      3 6
      منظور از ارامش .ارامش صبح جمعه هست.یا نابودی سرمایه های اندک ما بازنشستگان در بورسی سرمایه سوز؟
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      2 4
      با برجام فقط 1/7 میلیارد دلار از اموال ایران آزاد شد اما در 3 سال گذشته با دیپلماسی فعال دولت رئیسی بیش از 30 میلیارد دلار از اموال کشور آزاد شدند.
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      2 6
      پس اون دلارهایی که از کره پس گرفته شد در ریاست جمهوری شهید ریسی چی بود چون قوم و قبیله اصلاحاتی ها درش نتونستند رانت و فساد کنند حساب نمیشه
  • GB ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    8 33
    فقط قالیباف
  • ایرانی IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    35 23
    90درصد مردم از زندگی بیزارند
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    34 9
    همش در توهم به سر می برید!!!!!!
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      14 8
      اشتباه نکن دوست عزیز متوهم نیستند ، سودشان در این حرف ها و موضع گیریها است جیبشان پرتر میشود
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    6 6
    شما اگر انصاف داشتید با همین رقبای ظاهر و رفقای باطن در توقف برنامه های مردمی، راهگشا و تحریم شکن دولت دهم همراه نمبشدید.
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      1 6
      آره ارواح عمتون خیلی تحریم گشا بود ...! خدا لعنتش کنه دولت دهم رو که بیش از دو برابر کرد تحریمها رو ...
  • قاسم IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    8 13
    روحشون شاد.شما بهتر میزنی بستان بزن
  • بازنشسته گرسنه IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    36 7
    این تیتر و زدی میفهمی کارگر فقیر بازنشسته توان خرید دو کیلو میوه را هم ندارند حتما نمیفهمی ۵۰ میلیون بگیر چه دردی میفهمد
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      6 7
      هندوانه کیلویی ۱۳ در شهر ما . سه کیلویی باشد میشه ۴۰ تومان. کارگر نمی تواند ۴۰ تومان بدهد؟ فکر کنم گاهی بشود مگر اینکه خیلی خرج داشته باشد
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    10 7
    رئیس فقط در همین اواخر بعد از سه سال اومد که دلار را بیاورد پایین و بعد از آنکه حاضر به امضای پیمان پاندمی نشد به طرز مشکوکی شهید شد
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    17 9
    روح این عزیز شاد. شما از حالا به بعد تلاش کنید
  • امید IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    17 21
    روحانی و تیم بی خاصیتش کشور را دو دستی تحویل غرب دادند و هیچ امتیازی نگرفتند.اول بتن را روی غنی سازی ریختند بعد روی ملت با بدهی و دخل خالی خزانه. همان کلاهی آمریکا و انگلیس سر صدام گذاشتند. اصلاح طلبان فقط به دنبال کروات زدن و کشف حجاب هستند . فقط خودشان در رفاه باشند و بقی مردم هیچ!
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    18 28
    رییس‌جمهور شهید مان یک ویرانه تحویل گرفت خزانه خالی کارخانه های تعطیل شده و خیلی مشکلات دیگر در سه سال 8800کارخانه رابه چرخه تولید بازگرداند و دهها طرح نیمه تمام رابه اتمام رساند روحش شاد
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      7 13
      دقیقا
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      6 2
      ببین برادر اگر یک دولتی یک خرابه ای را تحویل می گیرد دلیل بر عدم کفایت یک دستگاه و مسئول (دولت) نیست. چراکه این خرابه را چندین دستگاه ناظر مدیریت می کردند از جمله قوه قضائیه و مقننه و سازمان بازرسی و ... دوم اینکه باید دید آیا قوانین مصوب که کار مجلس شورای اسلامی است. مدون و کامل و بدون اشکال بوده است یا خیر. اگر مدون و کامل بوده و در اجرا درست عمل نشده . پس وظیفه نظارتی قانون گذار درست عمل نشده باید وارد می شد و تذکر و مورد بحث قرار می داد. یادمان باشد دولت اجرا کننده است. هر کاری که درست انجام نداد باید دستگاههای مسئول نظارتی که یکی دوتا نیستند وارد عمل شده و برای صیانبت از حقوق مردم. خون شهداء . و نسل آینده اقدام عملی انجام بدهند. انشاالله در دولت آینده هر کدام از این عزیزان وارد پاستور شدند. کار نظارت بر عملکردشان بدرستی انجام شود. حتما قانون هم پیاده و وضعیت هم بهتر بهتر خواهد شد. انشاالله
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    10 19
    رییس‌جمهور شهید مان یک ویرانه تحویل گرفت خزانه خالی کارخانه های تعطیل شده و خیلی مشکلات دیگر در سه سال 8800کارخانه رابه چرخه تولید بازگرداند و دهها طرح نیمه تمام رابه اتمام رساند روحش شاد
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    12 21
    دولت رئیسی خوب کار کرد ولی نتیجه آن زمان بر بود که اجل مهلت نداد
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      9 6
      اتفاقا" نتیجه اش خیلی زود مشخص شد
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    7 9
    بازم روزنامه کیهان
  • R.j US ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    25 8
    اگر اعتقاد داشته باشیم که دروغگو دشمن خداست هرگز با آمار و ارقام دروغین مردم را مسخره نمیکنیم وقتی دلار از ۲۰ هزار تومان به ۶۷ هزار تومان می رسد و قیمت اکثر اجناس و خدمات ۲ الی ۴ برابر می شود چطور تورم یک رقمی شده است نمی دانیم!!!!!!
  • امیر IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    25 9
    بابا قبول،وضعمون خوب شده گرمیم حالیمون نیست الان با این همه رفاه چه کنیم
  • شاپرک IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    27 5
    یک آدم شرافتمند وقتی وضعیت دردناک زندگی هموطن هاش رو میبینه هیچ وقت چنین مقاله ای نمینویسه مگه اینکه مزدور باشه
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    8 13
    خداییش زحمت کشیدن
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    10 13
    روحشان شاد خیلی تلاش می کردند
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    19 7
    خدا رحمتش کنه ولی واقعیت این بود که به جز فلاکت و بدبختی چیزی ندیدیم. بورس رو نگاه کنید، قیمت دلار رو نگاه کنید، وضعیتمسکن رو نگاه کنید و ببینید چه وضعیتی دارندـ.
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      4 9
      گندی که روحانی تو هشت سال زده مگه به این راحتی پاک میشه . انگار یادت رفته روزی 700نفر از کرونا و خیلی از هنرمندا و و رزشکارا بدلیل نبود واکسن از بین می رفتن .چطور شد رئیسی اومد میلیون میلیون دز واکن وارد کشور کرد. یادتون رفته چند تا کارخانه از زمان رفسنجانی را بهره برداری کرد. چند تا کارخانه تعطیل شده توسط روحانی را احیا کرد. همین ناشکری هارا کردیم که خدا اون مرد با خدا را ازمون گرفت حالا معلوم نیست مثل اون دوباره میاد یانه . گندی که روحانی تو هشت سال زد از اول انقلاب تا بحال تحریمهای امریکا نزده بود . لعنت به این روحانی انگلیسی
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      9 3
      ۱۰.۲۴ تا ابد بندازید گردن روحانی، مردشور همتونو ببرن
  • DE ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    14 8
    یه جوری حرف میزنید انگار ریس جمهور همه کاره س
  • م IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    7 11
    روحشان شاد
  • م IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    16 4
    بعضی از کلمات را هم عوض کرد مثلا لوکوموتیو شد لوکوموتیر
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    10 10
    روحشان شاد. دولت ویرانه ای بیش نبود خیلی زحمت کشیدند برای آبادانیش
  • رغ IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    13 1
    امام از تورم فغان از گرانی
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    6 1
    سلام اینها که همگی راس کارن همگی با هم گند زدند تو مملکت حالا تنهایی میخان چه غلطی کنن
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    11 2
    از کجا به کجا رسوند من باز نشسته قدرت خرید میوه وگوشت وندارم این چه زندگی برای ما درست کردید و ارید قدیس سازی می کنید شکمت ن سیره جیبتون پر پول
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    5 9
    بهترین دوره
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      3 1
      افعانی
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    6 7
    چقدر این افساد طلبان رودارن وطلبکار هستند، چیزی که خیلی عجیبه اینکه توی دوزمان مردم احساس امیدواری وکارامدی مسئولان رو داشتند یکی زمان احمدی نژاد ودیگه زمان اقای رئیسی وبعد اینها با سیاست کثیفشون در مورد این دوزمان به بدترین شکل ممکن صحبت میکنند .یعنی گندی که روحانی زد هر کس دیگه ای میزد اینها ابرووحیثیت طرف رو میبردند خدا لعنتتون کنه که شما امیرالمومنین ع حکومت میکرد با دروغ وفریبتون خون به دل حضرت علی ع میکردین ،مردم از شما متنفرهستند یه نگاه به انتخابات مردم در مجلس وریاست جمهوری بندازین حالا هی دروغ بگین حالاهی مردم رو نا امید کنید انشا الله خدا در روز قیامت ناامیدتون کنه تا کار دستتون بییاد 🤲✌️🇮🇷
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    2 7
    روحش شاد
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    5 0
    البته در کشور ما شاید امری معمول باشد که همه کاستی ها را کردن مسئول یا دولت قبل انداخته میشه ما یک مشکل فرهنگی داریم و این جای بحث دارد بنده می‌خوام اینو بگم که تو همین مناظره ها اگر شهید رئیسی هم در قید حیات بود و همین الان انتخابات بود همین رقبا که مدعی راه ایشون هستند هزاران ایراد می گرفتند اما چون از بین ما رفته خود و امیدی به انتخاب شدن ندارن برای عزیز کردن خود نزد طرفدارن شهید رئیسی عنوان میکنند که همین دولت را حفظ می کنند و ادامه می دهند اما واضح است که تمام دولتها در مهار تورم ناتوان بودن
  • ناشناس IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    5 5
    اقای جهان گیری مگر شما نبودین کشور 32 سال به ویرانهای تبدیل کردین بیحجابی را شما اوردین تجمل گرایی رات دزدی اختلاس وهر په که خالاف دستور امام بود شما عامل ان بودی
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      2 2
      تجمل گرایی از زمان احمدی نژاد بوجود اومد
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    16 6
    تنها پیشرفتی که مردم دیدند پیشرفت قیمت ها و دلار بود.
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      3 0
      کارمندها خوب دارن میخورن
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    8 1
    میگم اینهمه عقب افتادگی رو نمی بینید ؟
  • M.M IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    5 6
    روحشان شاد... ایشان خراب کاری های آقای احمدی نژاد و ... رو داشتند اصلاح می کردند...
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    14 4
    بیشتر اتفاقات در زمان اقای رییسی ..،سن بازنشستگی زیاد شد،قیمت مواد غذایی و دارو ۱۰ برابرشد،چندتا طرح اجرا شد که باعث ازرده خاطر شدن تعدادی از مردم شد،قیمت خودرو مسکن چند برابرشد،مالیات چند برابر شد و هزاران مورد دیگر
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    4 9
    همه فقط میگن دلار فلان شده بابا وقتی تو کار نداشته باشی نتونی پول در بیاری دلار بشه یه تومن یا یه میلیون چه فرقی به حال تو داره رئیسی اومد هزاران کارخانه را به چرخه برگرداند هزاران خانواده صاحب کارشدن این کافی نیست. دولت قبل چکارکرد
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    10 5
    روحشان شاد و قرین رحمت الهی. انسان صادق و معتقد و کوشائی بود. قدر ندانستیم.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    8 3
    تورم بخشیش به خاطر افغانی هاست
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      4 1
      معلوم نیست باز چه خوابی برامون دیدن که گذاشتن افغانی ها بی حساب کتاب بیان ایران منکه حرفای خوبی نمیشنوم از راه دادنشون به ایران
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    4 2
    این مسئله نیاز به انصاف ندارد و اظهرو من الشمس میباشد . ۴۵ ساله که عقبگرد میکنیم و دنبال دشمن هستیم وهزاران کشته دادیم بخاطر حماقت و ابلهی که دارد
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    1 1
    دو هدف متناقض با هم: کاهش قیمت دلار آمریکا و افزایش قدرت پول ملی. ستیزه جویی با صاحبان همان دلار غربی. یا تورم ونزوئلایی را قبول کنید و به دلار ۱ میلیون تومانی سلام کنید یا دست از مبارزه با غرب بکشید و تورم را مهار کنید. این دو در یک اقلیم نگنجند.
  • محمد IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    1 13
    موضوع اینجاست که آقای رئیسی بعد از چهل سال حکومت بدون ثمر اصلاح‌طلبان و از بین بردن زیر ساخت‌های اقتصادی زمام امور را به دست گرفته و بسمت آبادی حرکت جهشی داشته‌اند در ایم بین خیلی‌ها حسادت و ناسازگاری با دولت را شروع کردند اما آقای رئیسی اصلا"به آنها اهمیت نداده و کار خویش را با جدیت پیش گرفتند
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      8 1
      چهل سال اصلاح طلبان؟؟؟؟؟ چی میزنی عمو؟ مگر دولت ۸ ساله احمدی نژاد و دولت ۸ سال جنگ، اصلاح طلب بودند؟ مگر دولت هاشمی اصلاح طلب بود؟ اصلاح طلبی از سال ۱۳۷۶ مطرح شد، و در دو دوره خاتمی و روحانی حضور داشتند لطفا تاریخ معاصر را تحریف نفرمائید
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    1 3
    روش ومنش اصلاح طلبان زمین زدن جمهوری اسلامی است وهردولتی بجز دولت اصلاحی بوده تمام تلاش خود را به‌ کار بستن تا آن دولت زمين بزنند خرابه ای تحویل رئیسی شد ايشان با تلاش شبانه روزی دولت توانست درصدی از این ویرانی را دوباره بازسازی نماید واین روند رو به‌ رشد اقتصادی ايران مورد تأیید بانک جهانی هم قرار گرفت اگر دولتی چشمش به‌ دول خارجی نباشد می تواند به کشور ومردم خدمت کند
  • سیدهادی IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    1 9
    ادعا ها و لجن پراکنی این افساد طلبان صهیونیسم تمام شدنی نیست دولت های موسوی ، هاشمی ، خاتمی و روحانی لجن را اینها اداره کردند و کشور را ورشکست کردند و باز هم اینقدر ادعا دارند این کثافت ها نوکر امریکا و اسرائیل
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    1 6
    بابا این جماعت اصلاح طلب فقط میخوان رو سرمایه های این کشور بیافتند و بچاپ بچاپ کنند. همگی در بهترین نقاط تهران و در لوکس ترین خونه ها و آپارتمان ها ساکن هستند و هر کدوم حداقل در چند جای مختلف سرمایه گذاری های کلان دارند. یا در بانک ها یا در صنایع بزرگ. بواسطه و بی واسطه. این جماعت بهوربخور زیر دندونشون مزه کرده ۳۲ سال. چه خبر از وضعیت مردم عادی و اکثریت جامعه دارند! تکرار هزار باره،اگر قوه قضائیه نظام که داعیه عدالت داره این جماعت خیانتکار رو ب لی همه اعمال غلط و ترک فعل ها در مسئولیت هایی که داشته اند به محاکمه کشیده بود حالا اینطور بلبل زبونی نمی کردند. از ماست که بر ماست.
  • دایی FI ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    8 1
    خدا همه رو بیامرزه ، سری به بازار بزنید و به سفره مردم
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    3 9
    خدا رحمت کنه جایگاهشان بهشت رضوان
  • نام اشنا IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    2 14
    نباید اجازه داد هر بی سر و بی پائی درباره شهید جمهور بزرگوار اظهار نظر کند به خصوص این رابین هود وطنی !
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      2 9
      روحشان شاد
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      1 0
      بشین سرجات اینقدر گرونی کرده که نهایت نداره ارادت شدیدی هم به افغانه داشت اینقدر راه داد که نمیشه اینارو بیرون کرد جواب خون آقای مهرجویی با حادثه شاه چراغ با هزاران نفر دیگه مورد ظلم افغانیا واقع میشن کی میده؟ اصلا چرا اون موقع که رییس قوه قضاییه بود کاری نکرد که دست دزد جماعت قطع شه
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    1 1
    باید از نطر سیاسی قویتر بشید لطفا و قویتر حرف بزنید .....امیدوارم بتونید ...
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    2 2
    خدا رحمت کنه دکتر شهید اقای رئیسی را خیلی زحمت کشید ووقت گذاشت اما کاشکی یه سروسامانی به بورس هم میداد من همه زندگیم گذاشتم وبه خاک سیاه افتادم عچب غلطی کردم گول این روحانی با داردسته اش را خوردم
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    1 0
    کلاً هر کسی میاد(چه از اصلاحطلب و چه از اصولگرا) خودشو و روفقاش میگن خرابی های دولت قبل رو داریم جبران میکنیم و دولت قبل همه اش ویران کرد و... اگر اینطوری حساب کنیم که 45 ساله فقط دارن کشور رو ویران میکنن و به هر حزبی هم بالاخره حداقل یک دور فرصت این خدمت ویران کردن رسیده!واقعاً تبریک میگم برای سر و دست شکوندن برای این نوع خدمتگزاری!
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    9 1
    والا تورم و فقر و فلاکت رو خوب جلو بردن
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      0 4
      دیگه چرت نگو
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    9 1
    زاکانی میگه سفره ها در دهه ۹۰ کوچک شده ، خوش اخیرا پست گرفته فکر کرده سفره مردم هم بزرگ شده.
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    4 1
    دولت دستش رو دومتر تو جیب مردم کرد چی براخودتون مینویسید
  • DE ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    6 1
    به کجا رساند ؟؟ به قله فلاکت ؟ افزایش بودجه نهادها و دفتر ریاست جمهوری و بستن مالیا ت بر مردم برای تامین کسری بودجه ؟؟ این تازه یکی از شاهکارها بود !
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    1 6
    عمروعاص های زمان همین قدر بدانید که کشور و ملت دیگه به دهه ۹۰ بر نمیگرده. و طایفه مفسد موسوم به اصلاح طلب با سابقه ننگین و افتضاحشون و نوکری برای بیگانه آنها دیگه جایی بین ملت ندارند.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    0 3
    اقای جلیلی و قالیباف ایتلاف نکنند پزشکیان نماینده طبقه پایینه جلیلی و زاکانی هم هستند اون یکی تیبا سواره زاکانی هم همین طور پس هم زاکانی و هم جلیلی نماینده طبقه پایین هستند گفتمان سازی پزشکیان را داشتید یا نه فصا را کنترل کنید برای مناطره بعدی جلیلی قوی و قالیباف هم قوی باشند .. منطریم اقای زاکانی بچه بسیجی بودنت را یادت بیاد و اقای پور محمدی تفه بشه ما نمی تواهیم ایشون باشه لطفا و اقای قاصی زاده هم باید قوی تر طاهر بشه اقای زاکانی هم قوی تر اقای جلیلی هم قوی تر ... بعد از مناطره اقای جلیلی و قالیباف ایتلاف کنند ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس