کد خبر 1612932
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳

به گزارش مشرق، کانال مطالعات قفقاز و آسیای مرکزی در ایتا در مطلبی با عنوان آفات قومیت زدگی در انتخابات نوشت:

تجارب گذشته نشان می‌دهد که دشمن دوران انتخابات را مقاطع طلایی برای ایجاد شکاف‌های قومیتی در داخل کشور می‌دانند.

شاید به این دلیل که این دیدگاه غلط در برخی از محافل در مقاطع انتخابات وجود دارد که برای ایجاد شور انتخاباتی، باید از شعارهای تحریک‌آمیز قومی اغماض کرد. دشمن به همین دیدگاه به‌عنوان فرصت نگاه می‌کند.

هدف دشمن آن است که با استفاده از برخی از خلأها در دوران انتخابات، روایت‌های قومیتی شکاف آلود خود را به جامعه واحد ایران تزریق و بازنمایی کند تا در چشم‌انداز آینده، زمینه را برای مطرح‌کردن طرح‌های واگرایانه و تجزیه‌طلبانه در قالب‌هایی مانند فدرالیسم فراهم سازد.

سال‌هاست که دشمنان ایران اسلامی که خود از دستگاه‌های متمرکز سیاسی و اداری برای اداره جامعه استفاده می‌کنند، از ضرورت فدرالیسم برای ایران سخن می‌گویند که همان فتنه بالکانیزه کردن یا یوگسلاوی‌سازی کشور است.

موضوعی که هیچگاه در بطن جامعه واحد ایرانی، پذیرش عمومی نداشته است. از این منظر دشمنان، ایام انتخابات ریاست‌جمهوری را دوران مغتنمی می‌دانند که با ایجاد و دمیدن به موج قومیت خواهی به فضای انتخاباتی، عناصر هویت ملی و وحدت ملی را تضعیف و بستر چنین خواسته‌های گریز از مرکزی را برای آینده فراهم سازند.

این تصور که آثار سوء شعارهای قوم‌گرایانه انتخاباتی، تنها به دوره انتخابات محدود می‌ماند، برآورد اشتباهی است، چرا که از تبعات این تبلیغات، انگاره‌سازی در افکار عمومی است که مسیر مطالبات مردمی را از بسترهای طبیعی جامعه خارج می‌کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس