1

پس از اجرای اولین برنامه تلویزیونی مسعود پزشکیان تلاش هسته سخت اصلاحات برای تغییر چهره این نامزد انتخاباتی افزایش یافته تا به تعبیر خودشان پزشک اصلاحات این‌بار خودش زیر تیغ جراحی شخصیتی برود!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

************

روزنامه های امروز چهارشنبه ۲۳ خردادماه در حالی چاپ ومنتشر شد که رفتار شائبه برانگیز انتخاباتی برخی مسئولان، افق مبهم آتش بس در غزه، مطالبات حوزه اجتماعی از رئیس‌جمهور آینده چیست و کاهش و افزایش تنش با آژانس در دستور کار دولت چهاردهم در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

پس از اجرای اولین برنامه تلویزیونی مسعود پزشکیان تلاش هسته سخت اصلاحات برای تغییر چهره این نامزد انتخاباتی افزایش یافته تا به تعبیر خودشان پزشک اصلاحات این‌بار خودش زیر تیغ جراحی رفته و چهره‌اش عوض شود! روزنامه شرق ارگان خبری اصلاح‌طلبان نهادی دراین‌باره نوشته است:

اولین حضور تلویزیونی پزشکیان نه تنها تقویت کننده موج بسیار اولیه بعد از اعلان تایید صلاحیت ایشان نبوده بلکه به شدت موج شکنی داشته و چه بسا ترمز ستادها را نیز کشیده است، با بررسی گفتگوی تلویزیونی پزشکیان از تاکید این نامزد انتخاباتی بر عدالت قومی، منطقه‌ای، لزوم ثبات و هم راستایی برنامه‌های دولت، باز ارزیابی اقتضایی برنامه های دولت و هدف گیری مخاطب عام به عنوان نکات خنثی این گفتگو سخن به میان آوردند که برانگیزاننده برای مخاطبان نبود.

در بخشی دیگر از این گزارش آمده است:

بی توجهی کامل و عدم تمرکز بر اهداف اصلی و سازمان رای جامعه هدف اصلاح طلبی و حتی شاید سرمایه گذاری بی فایده و یا حداقل کم فایده بر جامعه هدف مورد تمرکز رقبا عدم نقد دولت و نیز عدم ورود و نقد سیاست خارجی حاکمیت به عنوان یکی از موانع اصلی پیشرانی رشد و توسعه از مهترین انتقادات طیف رادیکال حامی پزشکیان در انتخابات است.

تلاش اصلاح‌طلبان رادیکال برای تغییر شخصت پزشکیان/ پزشک اصلاح‌طلبان زیر تیغ جراحی شخصیتی هسته سخت چپ‌ها

روزنامه آرمان امروز نیز درباره تیکال شخصیتی پزشکیان نوشته است:

این مسائل در درجه دوم اهمیت است. مهم این است که آیا ایشان نماد یک تغییر در فضا هست یا خیر؛ اگر به ایشان به شکل یک نماد نگاه کنیم، به جمله جمله صحبت‌های ایشان توجه نمی‌شود. سال ۸۸ میرحسین موسوی، ادبیات خاص خود را داشت اما در همین تهران می‌دیدیم که جوانان طرفداران ایشان خیلی کاری به این حرف‌ها نداشتند. جوانان ایشان را نماد تغییر می‌دانستند و توانستند در تهران اکثریت آرا را بیاورند. مسأله فقط نوع ادبیات کاندیدها نیست. برای افرادیکه می‌خواهند رأی دهند، مسأله دو نکته است. اول اینکه سمت و سوی برنامه چیست و دوم با توجه به ساختار موجود تا چه حد قابل اجراست.

تلاش اصلاح‌طلبان رادیکال برای تغییر شخصت پزشکیان/ پزشک اصلاح‌طلبان زیر تیغ جراحی شخصیتی هسته سخت چپ‌ها

بیان این مطالب در بطن و متن خود بیانگر آن است که طیف رادیکال جریان اصلاحات پشت پرده این انتقادات بوده و محور اصلی انتقادات خود را پرهیز پزشکیان از تولید تنش و بیان زاویه با حاکمیت تعریف کرده اند. اصلاح طلبان رادیکال و ساختاری هیچ راهبردی جز مبارزه با حاکمیت را به رسمیت نشناخته و اصولا رقابت را محملی برای مبارزه در نظر گرفته اند.

گفتنی است از سوی دیگر باید اشاره داشت که این انتقادات را باید نزاع میان دو کمپین موازی در اطراف پزشکیان دانست که طیف رادیکال به مدیریت ربیعی و صالحی در برابر عباس عبدی و جلائی‌پور قرار دارند.

در برابر شرق که به دنبال جراحی شخصیتی پزشکیان است، روزنامه هم‌میهن در تلاش برای رتوش این نازد اصلاح‌طلب در انتخابات بوده و نوشته است:

از گفت‌وگوها شاهد گفت‌وگویی قوی‌تر و تعیین‌کننده‌تر باشند. به عبارت دیگر، انتظارات از دکتر پزشکیان در حد نظریه‌پرداز اقتصادی بود و به همین علت انتظارات خود را برآورده‌نشده دیدند. حتی اگر در مقایسه با نامزدهای دیگر از برتری برخوردار باشند، ولی طرفداران اصلاحات، بحق انتظارات بیشتری دارند، این روزنامه اصلاح طلب در ادامه در تلاش برای تحقیر رقبای پزشکیان و بدون اشاره به بی برنامگی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری مدعی شد، نشان داده که اصلاح امور کشور در حد دانش و تحلیل رقبای اصلاحگران نیست!

تلاش اصلاح‌طلبان رادیکال برای تغییر شخصت پزشکیان/ پزشک اصلاح‌طلبان زیر تیغ جراحی شخصیتی هسته سخت چپ‌ها

برخی رسانه های اصلاح طلب کوشیدند تا علاوه بر توجیه ظهور ضعیف پزشکیان در اولین گفتگوی تلویزیونی خود، این ضعف را با حمله به جریان انقلابی پوشش دهند.

بررسی ها در این زمینه نشان می دهد که رسانه های اصلاح طلب که همواره بر ضرورت داشتن تخصص از سوی رئیس جمهور و داشتن برنامه و ایده و پرهیز از پوپولیسم سخن به میان می آورند این روزها به ناگاه تاکید دارند که وجود یک برنامه کلی کفایت کرده و رئیس جمهوری نیز نیازی نیست در حوزه خاصی تخصص داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    3 3
    خود اقای پزشکیان چه دارد و به سمت پوپولیسم میرند
    • مش قدرت موشکی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
      3 3
      داداش حالا اصولگرایان بسیجی انقلابی رزمنده چه حرفی برای گفتن دارند ؟!
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
      5 0
      افرادی که سر رشته ای در مسائل اقتصادی و سیاسی و امنیتی ندارند باید از نامزدی ریاست جمهوری کناره گیری کنند . ریاست جمهوری باری به هر جهت نیست که بگوییم حالا برویم هر چی شد ، شد .
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
      3 2
      مردم قم برای جلیلی سنگ تمام گذاشتند بی سابقه
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    6 2
    آقای پورمحمدی پوششی پزشکیان! از باغات پسته اطراف قم چه خبر؟
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
      7 3
      عزم اصلاح طلبان تهوع آور برای بازگشت به رکود اقتصادی و تعطیل کردن امور کشور از جمله هسته ای، صنایع، کارخانه ها و کارگاه ها، فضائی و ماهواره ای، مسکن، پالایشگاه ها و نیروگاه ها و .....! و به جای آن انداختن عکس با یک هواپیمای نوساز عبوری از ایران در فرودگاه و گره زدن مقدرات کشور به برجام های دیگر که اصلاح طلبان در چنین قراردادهای ننگینی برای حراج دارایی های کشور به غربی ها تبحر، تجربه و مهارت خوبی دارند!!!
    • سرباز IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
      1 1
      داداش حتما یه ویزیت برو دکتر اصلاح طلب! روزی ۲تا قرص ضد تهوع بخوری حالت خوب میشه ! اگر نشد بگو یه آمپول برات بزنه !✌️🙏
  • تبریزی IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    5 3
    آقای پورمحمدی یار هاشمی و پوششی پزشکیان! از باغات پسته اطراف قم چه خبر؟
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
      4 0
      فریب ظاهر افراد را نباید خورد.
  • امیر رصا IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    4 0
    بهترین تیتر (هم مسلک ها ی با اشتها در مطب دکتر)
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    7 0
    پزشکیان با آذری جهرمی و پور محمدی هم با حسام الدین آشنا دنبال تشکیل دولت سوم روحانی و ادامه همان راه خسارت بار و همان روش ویرانگر برای زندگی و معیشت مردم هستند
  • محسن IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    6 0
    همه شاهد بودیم دولت روحانی علی رغم کارنامه سیاه و بی عملی در حوزه اقتصاد با شگرد رقیب هراسی و مانند اینکه رقیب ما اگه بیاد سرکار جنگ‌ میشه و یا خیابان ها دیوار میکشند با این حربه کثیف موفق شدند ۸ سال سکان اداره کشور را به عهده بگیرند احتمال دارد دوباره همان نسخه را این دوره هم پیاده کنند و احتمالا این دوره برای اغفال جوانان موضوع حجاب را این دوره بزرگ نمایی میکنند مردم باید هوشیار باشند و گول وعده انها را نخورند
  • FR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    6 0
    بیانیه اقوامش امشب نشون داده که نه تنها اسب تروای اصلاح طلبان بلکه نماینده رسمی براندازان است
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    6 3
    شورای نگهبان سنگ را بست و سگ را آزاد کرد. وقتی کسی مثل احمدی نژاد رد میشود نباید چهره جنجالی مثل پزشکیان تایید می‌شد.
    • ملانصرالدین IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
      2 2
      داداش توهین نکن! شورای نگهبان شیر را آزادکرد!
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
      0 1
      جناب باید بگم هم خودت بی ادبی وهم.......
  • سامان IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    5 2
    پزشکیان می گوید من معتقد به بازار آزاد و اخذ مالیات از مردم هستم باید ساز و کاری تعیین شود که بر اساس کد ملی و کدپستی از مردم مالیات بگیریم او به حذف سوبسید ها اعتقاد دارد او معتقد که بنزین 20 هزار تومانی به نفع مردم است ! اجرای این نظریات نسنجیده لیبرالی آسیب جدی به اقتصاد کشور و معیشت مردم وارد می کند.
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    6 1
    اصلاح. طلب سرباز صهیونیستهاست
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 4
    می دونم از مشورت اقای امینی هم استفاده می کنید باید بین تاکتیکهای رای اوری زله ای و عیره یک هماهنگی ارگانیک و همزمان گفتماتی با توجه به شخصیت طرف در حال انتخاب شدن بسازید اکر اقای قالیباف دستش را نشت میکنه یعنی فشار روش هست به خدا توکل پدرم ان شا الله خیر باشه همه هستیم در کنارتون
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    3 2
    اقای قالیباف اراده شون را معطوف به وطیفه الههی کنند ...اراده قدرت به این وطیفه الههی که در این انتخابات بر عهدشونه معطوف ککند از شهدا کمک بخوان تا به ارادشون پایبند باشند ...
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 23
    صنف راننده تاکسی چی می خواهد اون چیزی که می خواهد چه غبلیتی برای جمع عمومی دارد .
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 11
    طبقه ی متدسط هم لزوما زک گروه نیست
  • DE ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    1 0
    من به کاندید اصلاحطلبان رای میدهم اینجوری میشه هرچه رییسی رشته بود را پنبه کرد
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 3
    اتفاقا آقای پزشکیان ازاین آقایان اصولگرای ما خیلی بهترند اینکار جنتی حرف نداشت
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 2
    کسانیکه دم ازانقلاب واسلام وتنفرازغرب وغرب گرایی دارندکمی بخوبیایندواخلاق رارعایت کننداخلاق بهترین مولفه انتخاب است وآنها.دروجودجناب آقای دکترپزشکیان است.توهین کارراحل نمیکنه
  • فاطمه IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 0
    بابا حالا پیش میاد.والا ما هم زیاد جدی نگرفتیم حرفاشونو
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    1 0
    نوع تفکر چپ که شامل چپ اسلامی هم هست از منطر ایدولوزیک تشدید کننده نیولیبرالیسم و ادامه انریکاست دلیل اینکه پزشکیان چپ تسلامی شده له همین دلیله
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 0
    الان نیاز به لیبرالیسم اسلامی یا حتی راست اسلامی داریم
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    1 0
    تعییر وزیر کشور در شرایط امنیتی اشتباهترین کاریه از امثال پزشکیان بر میاد ولی هیچی نمی گم .. اگر نطرتون پزشکیانه ...
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    3 0
    اگر میخواهید ثبات قیمت دلار، بهبود اوضاع بورس و تولید و ارزش پول ملی و خلاصه سفره مردم که در دولت شهیید رئیسی به زحمت بدست آمده، مجددا از دست برود، برگردیم به دوران فلاکت بار لیبرال ها، به هر شخصی به جز دکتر جلیلی رای بدهید، التماس تفکر دوستان...
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    1 0
    چیزی که امثال پزشکیان نمی فهمند اینه که وقتی به خاطر فیات مانی نفتی در وشوری زندگی می کنی که همه واردات می کنند باید دلار هم براشون پایین نگه داری مالیات نمی دند منابع از نفت میاد جدیدا براندازی هم می کنند به خاطر حجاب و ... قانون را هم قبول ندارند پلیس را هم می کشند و در دانشگاه نفتی درس می خونند شما رسما در انارشیسم لیبرال داری زندگی می کنی راه باریک ازادی چیه ... زکم اقتصاد سیاسی لطفا حزب کارگزاران سازندگی از این دفاع کرده خل ....
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    3 0
    پزشکیان ناامید کرد ما رو
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    مزیت های ماجراجویی
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    2 0
    کلاس تفریحی است
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    اصلا غیر دانشمندان نمی توانند
  • ایرانی IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 2
    ولله که بهترینه،دکتر پزشکیان
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    قبلا کشف شده است
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    3 0
    این یک تله است
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    3 0
    امریکایی های لعنتی
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    2 0
    به نظرم یکسری خبرنگار هم در سی ان ان مرده اند ولی قیافه هایشان جعل شده است
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    خانواده های انها داخل ایران است
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    و اینها می خواهند که بقیه را مقصر جلوه دهند
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    1 0
    از ایرانی ها متنفر اند
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    1 0
    کلا خطرناک است
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    داخل سیستم انها هستند و می توانند برای انها کار کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس