کد خبر 1611938
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
پارلمان ارمنستان برای برکناری نخست‌وزیر جلسه ویژه تشکیل می‌دهد

با ادامۀ اعتراضات در پایتخت ارمنستان، رئیس مجلس ملی این کشور دستور تشکیل جلسه فوق‌العاده پارلمان در تاریخ ۱۷ ژوئن برای بررسی درخواست استعفای نخست‌وزیر را صادر کرده است.

به گزارش مشرق، جلسه ویژه پارلمان ارمنستان با درخواست «استعفای دولت» برگزار خواهد شد. سرویس مطبوعاتی مجلس ملی ارمنستان اعلام کرد: این تصمیم توسط آلن سیمونیان، رئیس پارلمان ارمنستان امضا شد.

جلسه فوق‌العاده ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) ساعت ۱۸:۳۰ به وقت برگزار می‌شود.

باگرات گالستانیان، اسقف اعظم و رهبر جنبش اپوزیسیون ارمنستان گفته است که اپوزیسیون روند استیضاح نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر را در پارلمان آغاز خواهد کرد و از معترضان خواست بیرون از ساختمان قانونگذاری ارمنستان از این تصمیم حمایت کنند.

معترضان از روز دوشنبه، در اعتراض به ارائه امتیازات ارضی دولت پاشینیان به جمهوری آذربایجان، با برپایی چادر در خیابان اصلی مقابل پارلمان ارمنستان تحصن کرده‌اند. گالستانیان یک روز پس از فراخوانی تظاهرات چهار روزه بی‌وقفه در ایروان به خبرنگاران گفت: «این اولین گام از روند عدم اعتماد یا اولین گام روند استیضاح است.»

بر اساس قانون اساسی ارمنستان، حداقل یک‌سوم قانونگذاران می‌توانند به نخست‌وزیر در پارلمان رأی عدم اعتماد بدهند، مشروط بر اینکه نامزدی را که جایگزین می‌شود، معرفی کنند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    1 5
    کار درستی کردن
  • مغانلی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    1 3
    یاشاسین پاشینیان. پاشینیان نفوذی آذربایجان بود خخخخخخخخ ارمنستان قره باغ از دست داد ترکیه و آذربایجان هم روابط عادی نمیکنن حالا وسط تورکا روز به روز ضعیفتر میشه مگر اینکه به تورکا چشم قربان بگه
    • حسین IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      3 2
      پاشینیان نفوذی نیست عزیزم... ایشون انصافا ادم منطقی و سیاست مداری هستن که واقعیتهای سیاسی منطقه مخصوصا ارمنستان و اسیای مرکزی رو درک کردن.... اینکه با طناب دیگران جهت ایجاد اختلاف در قفقاز خاک کشور دیگه رو بگیرن رو برای ارمنستان بجز بدبختی سودی به همراه نداره رو درک کرد.... و تلاش داره ارمنستان رو از محاصره ترک ها و دشمنی باهاشون به دوستی و استفاده از فرصت موجود تبدیل کنه .... بقول اون وزیر امور خارجه کدوم کشور بود گفته بود " اگر از ما حمایت نشود ظرف دو هفته ترکی صحبت میکنیم...) این جمله رو درک کرده دقیقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس