کد خبر 1611733
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴
واکنش ایران به بیانیه سران آمریکا و فرانسه

وزارت امور خارجه بیانیه (نقشه راه) مشترک رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه را که در بخشی از آن اتهامات بی‌اساس و غیرقابل قبول علیه ایران مطرح شده، محکوم کرد و آن را مردود دانست.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دوشنبه مفاد ضدایرانی این بیانیه را بی‌پایه و اساس و دارای اهداف و انگیزه‌های سیاسی و در ادامه سیاست‌های شکست‌خورده پیشین دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: همان‌طور که بارها گفته‌ایم، جمهوری اسلامی ایران به همکاری فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف بین‌المللی و بر اساس معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه پادمان پایبند است.

وی اضافه کرد: نقش شناخته‌شده جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و تحکیم ثبات و امنیت در منطقه و جهان و مبارزه با گروه‌های تروریستی در راستای تقویت امنیت بین‌المللی غیرقابل‌انکار است.

کنعانی خاطر نشان کرد: همچنین از ابتدای منازعه اوکراین تاکنون، همواره سیاست اصولی و روشن جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر حمایت از حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: بسیار مضحک است که حامیان رژیم کودک‌کُش اسرائیل که حدود 15 هزار کودک و هزاران زن فلسطینی را طی 8 ماه قتل عام و سلاخی کرده و نیز سرکوب کنندگان دانشجویان و شهروندان معترض به جنایات جنگی رژیم اسرائیل، به خود اجازه می‌دهند که به دیگران درس اخلاق و حقوق بشر دهند.

او در ادامه بیان کرد: به رئیس‌جمهور فرانسه توصیه می‌کنیم در چارچوب اظهارات اخیرش مبنی بر ضرورت تلاش اروپا برای عدم دنباله‌روی از ایالات متحده آمریکا به‌ویژه در حوزه دفاعی و امنیتی، دنباله‌روی فرانسه از سیاست‌های خصمانه و ضدایرانی دولت آمریکا در قبال ایران را نیز اصلاح کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    9 15
    با غرب کنار آمدن ، هزینه کمتری نسبت به خفت کشیدن از شرق دارد . چین کقافت و روسیه بی وجود کاری جز به لجن کشیدن ایران ندارند .
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      3 1
      با غرب کنار آمدن؟ با وحشی آمریکا که حامی اسرائیل است
    • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      4 3
      لجن رژیم‌های کافر و نژادپرست غربی و در رأس اونا رژیم نحس و نجس آمریکاست نه کشورهای شرقی که به دنبال استقلالند. قرار نیست خفت غرب یا شرق رو بکشیم. این صفت شما بی‌وجودهاست که از خود هیچ عرضه‌ای ندارید. خود بی‌وجودتون رو با ما مقایسه نکنید.
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 0
      از قدیم گفتن یانکی جماعت فقط تودهنی و پس گردنی حالیشه و زبون آدمیزاد حالیش نمیشه البته اروپایی‌های نوکرشون هم همین مشکلو دارن، در ضمن یانکی خوب هم فقط یانکی مرده هست و لا غیر!!!
  • DE ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    1 1
    آقای کنعانی محترم اینا استعمارگران اختاپوستی هستند که کارشون مکیدن خون ملت هاست. منطق شون منطق دنیای وحوش جنگله.آدم بشو نیستند. این بیانیه های ضد ایرانی شون برای اینه رو شکست هاشون ماله بکشن! ولی با تحولاتی که درجهان رخ میده ماله کشی دیگه براشون فایده نداره. زیرا همه ملت های دنیا در جهت تحقق حقوق خودشون دارند تلاش میکنند و حتی ملل دنیا دارند برای احقاق حق ملت 12 میلیونی فلسطین نیز مبارزه خیابانی و سیاسی میکنند. ناراحتی این استعمارگران از بیداری افکار عمومی مردم آزاده دنیاست.
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    2 1
    با سلام نطام سلطه با هر ترکیبی همواره از منظر مطالبه حاکمیت جهانی با سایر کشورها تعامل می کند‌. این سطح از تعامل به عنوان یکجانبه گرائی شناخته می شود و در باطن خود یک امپراطوری است. استعلا، منیت و فرزانگی از خصوصیات عملکرد نظام سلطه است. این بت بایستی شکسته شود. ان شاءالله
  • نادرشاه IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    1 1
    گاهی سکوتم ، دشمن را فرسنگها از مرزهای خودش نیز به عقب می نشاند . نادر شاه افشار
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      0 0
      خوب پس به یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون بگو ساکت باشن و زر مفت نزنن، باریکلا!!
  • FR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    0 0
    آفرین حالا دیگه باید ایران درس حقوق بشر و ثبات و صلح را به فرانسه بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس