‌

محمود صادقی: طبق آیین‌نامه جبهه اصلاحات هم از کاندیدایی می‌توانیم حمایت کنیم که لزوما نباید عضو جبهه اصلاحات باشد ولی باید دو سوم رأی اعضای حقوقی و حقیقی جبهه اصلاحات را بیاورد.

به گزارش مشرق، محمود صادقی، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، به جماران گفت: برداشت من این است که تا الآن سقف باز کردن روزنه به حدی بالا نیامده که حتی فردی مثل آقای لاریجانی هم در آن جا بگیرد. یعنی به نظر می‌آید نظام بنا ندارد در این حد هم فضا را باز کند و بیشتر فضای افرادی است که بتوانند راه رئیسی را ادامه بدهند.

در ادامه گفتگوی محمود صادقی با وب‌سایت جماران را بخوانید:

** محمود صادقی، انتخابات ۱۴۰۳ را یک انتخابات خاص و شرایط فوق‌العاده، غیر مترقبه، غیر منتظره، خواند و افزود: طی ۴۵ سال گذشته فقط دو مرتبه در دهه ۶۰ به دلیل عزل بنی صدر و شهادت شهید رجایی رخ داد.

** صادقی با توجه به اینکه جبهه اصلاحات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در سال ۱۴۰۲ را تحریم کرده‌ بود، درباره رویکرد اصلاحات در انتخابات زودهنگام ۱۴۰۳ گفت: نکته‌ای که در قیاس با انتخابات ۱۴۰۲ وجود دارد این است که به هر حال این انتخابات ریاست جمهوری است و علی‌رغم همه کاستی‌ها، بالأخره این مقام در نظام تعیین کننده است. مضاف بر اینکه تفاوت دیگرش با انتخابات مجلس این است که این انتخابات در سطح ملی برگزار می‌شود و ابعاد بین‌المللی هم دارد و دارای تفاوت‌های ماهوی با انتخابات مجلس هست و این می‌تواند توجیه باشد برای اینکه اگر روزنه‌ای وجود داشته باشد، آن روزنه را مغتنم بشماریم.

** دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها افزود: به این معنا نیست که ما در جبهه اصلاحات نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشیم. نظرها بیشتر بر این است که با معیارهایی که داریم فرد یا افراد شاخص را دعوت کنیم که ثبت‌نام کنند. چیزی که من اطلاع دارم، جبهه اصلاحات به هیچ وجه از افراد غیر اصلاح‌طلب، به معنای نیابتی، بنای حمایت ندارد. این در مجموعه جبهه اصلاحات یک چیز قطعی است. ولی ممکن است افراد شاخص اصلاح‌طلبی که البته احتمال تأیید هم داشته باشند، معرفی شوند. اگر اینها تأیید شوند، اصلاح‌طلبان در صحنه حاضر می‌شوند و مشارکت فعال می‌کنند ولی اگر تأیید نشوند، مشارکت به معنای معرفی یا حمایت از کاندیدای دیگری را من فکر نمی‌کنم که در دستور کار داشته باشند. طبق آیین‌نامه جبهه اصلاحات هم از کاندیدایی می‌توانیم حمایت کنیم که لزوما نباید عضو جبهه اصلاحات باشد ولی باید دو سوم رأی اعضای حقوقی و حقیقی جبهه اصلاحات را بیاورد.

** محمود صادقی درباره چهره‌های احتمالی اصلاح‌طلبان برای کاندیداتوری، به طور مصداقی اشاره‌ای نکرد و در یک توضیح کلی گفت: ما بیشتر روی معیارهای کلی بحث کرده‌ایم. از نظر جبهه اصلاحات و همچنین انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، کاندیدایی مورد حمایت قرار می‌گیرد که از مسیر تشکیلات گزینش شود. یعنی با تشکیلات همراه شود و تعهد به کار تشکیلاتی و جمعی داشته باشد. همه افراد حق دارند که کاندیدا شوند و نوعا می‌توانند شخصیت‌های اصلاح‌طلب تلقی شوند ولی معنای کار تشکیلاتی این است که کسانی را می‌توانیم مورد بررسی قرار بدهیم که چنین درخواستی داشته باشند؛ افرادی که به تشخیص شخصی خودشان وارد این عرصه می‌شوند، به هیچ وجه نمی‌توانند مورد حمایت ما قرار بگیرند.

** صادقی از دیدگاه خود نسبت به کاندیدهای اصولگرا گفت و از بین آقایان محمد مخبر، سعید جلیلی و مهرداد بذرپاش، آقای مخبر را دارای شانس بیشتری برای انتخابات ۱۴۰۳ دانست. از دیدگاه محمود صادقی: اگر مخبر بخواهد در انتخابات کاندید شود، طبق قانون باید استعفا کند. مشکلی از این جهت وجود دارد که بالأخره اداره امور کشور تا زمان تعیین دولت جدید هست ولی چون درگیر انتخابات است باید استعفا کند و فرد دیگری جایگزینش شود. اینکه گفتم مخبر شانس دارد، از جهت ویژگی‌های شخصی خودش بود؛ چون می‌توانیم بگوییم مخبر ادامه رئیسی است و بالأخره معاون اول او بوده است. ولی ممکن است این پیچیدگی‌ها برای او مانع ایجاد کند. اشخاص دیگری که گفتید را هم بعید می‌دانم.

** دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همچنین شانس آقای قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ را ضعیف دانست و گفت: خیلی بعید است که در این عرصه بتواند حمایت حداکثری را جمع کند. ایشان هم موقعیت خیلی چالشی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    9 1
    اصلاح طلبان تهوع آور باردیگر به میدان آمده اند تا چنانچه رأی لازم را از ملت غصب کنند، مأموریت ناتمام خود را در به تعطیلی کشیدن کارخانجات، صنایع و تولید و رکود مسکن و بیکاری سرسام آور و گرانی و تورم هفتاد درصدی و کرنش در مقابل غربی ها و دوقطبی سازی ملت و برجام های دو و سه و چهار و ...... را تمام کنند! حالا موفقیت شان بستگی به میزان عوام فریبی دارد!!!
  • قریشی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    8 0
    اگر نظام مصلحت مملکت و ملت رو میخواد نه تنها نباید اجازه بده اصلاح طلبان خائن وارد پروسه انتخابات بشن بلکه باید هرچی اصلاح طلب تهوع آور رو اعدام کنه
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    2 0
    بحث اینکه اصلاح طلبان با فاجعه ۸ سال دولت روحانی دیگه میام مردم رای ندارن.الان میخوان ن نظام روزنه رو بازنکرده ما به قدرت برسیم!در حالی که رای ندارن.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    1 0
    از امریکا تا کانادا سازمانهای نظر سنجی آنها صحت نتیجه انتخابات ۸۸ را تایید کردند کسی خبر دار نشد اينم نتیجه
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    سربازان نتان خط مقدم شما رامیخواند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس