خبر بد برای فوتبال ایران رسمی شد؛ کاهش سهمیه در رقابت‌های باشگاهی آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به صورت رسمی از سهمیه کشورها در رقابت‌های باشگاهی آسیا رونمایی کرد که به این ترتیب یک سهمیه از ایران کم شد.

به گزارش مشرق، پرونده این فصل از رقابت‌های باشگاهی آسیا با قهرمانی العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا و سنترال کوست مراینرز استرالیا در AFC CUP به پایان رسید.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) بعد از پایان این رقابت‌ها جدول نهایی کشورها را مبنی بر عملکرد نمایندگان آن‌ها در هشت فصل اخیر منتشر کرد که ایران با کسب امتیاز ۶۸.۶۴۰ امتیاز بعد از کشورهای عربستان، ژاپن، کره جنوبی، امارات و قطر در رتبه ششم قرار گرفت.

خبر بد برای فوتبال ایران رسمی شد؛ کاهش سهمیه در رقابت‌های باشگاهی آسیا

خبر بد برای فوتبال ایران رسمی شد؛ کاهش سهمیه در رقابت‌های باشگاهی آسیا

سهمیه تیم‌ها برای فصل ۲۶-۲۰۲۵ نیز بر مبنا همین رده‌بندی تعیین شده که با این تفاسیر ایران در این فصل تنها یک سهمیه مستقیم در لیگ نخبگان دارد و یک سهمیه نیز در پلی‌آف خواهد داشت. همچنین یک سهمیه مستقیم در لیگ قهرمانان سطح دوم دارد. با این تفاسیر سهمیه ایران نسبت به این فصل کاهش پیدا کرده است.

ایران در اولین دوره از این رقابت‌ها که در این فصل برگزار می‌شود ۲ سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف در لیگ نخبگان دارد که با توجه به شرایط جدول لیگ برتر این سهمیه‌ها به استقلال تهران و پرسپولیس رسیده است. سهمیه پلی‌ آف نیز به قهرمان جام حذفی این فصل از رقابت‌های ایران می‌رسد.

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان سطح دوم تغییری نکرده و همان یک سهمیه مستقیم در این فصل برای فصل بعد نیز باقی مانده است.

خبر بد برای فوتبال ایران رسمی شد؛ کاهش سهمیه در رقابت‌های باشگاهی آسیا

عربستان و ژاپن با کسب سه سهمیه مستقیم لیگ نخبگان و یک سهمیه در لیگ قهرمانان ۲، بیشترین سهمیه را در بین سایر تیم‌ها به خود اختصاص داده‌اند. امارات، قطر، کره جنوبی و چین هم ۱+۲ سهمیه در لیگ نخبگان و یک سهمیه در لیگ قهرمانان ۲ کسب کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    1 2
    وقتی لیگ را به نفع تیم بی لیاقت لنگ مهندسی می کنند و این تیم باعث ننگ و آبرو ریزی کشور می شود نباید انتظار بیشتری داشته باشیم. واقعا فکر کنید سال گذشته بجای تیم قهرمان کشور، تیم لنگ را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کردند و بعد هم تیم تراکتور بدون داشتن شاریط لازم و فقط به دلیل اینکه با لباس قرمز بازی می کند بجای تیم محبوب مردم ایران به پلی آف فرستادند و آن افتضاحی به بار آمد که حالا نتیجه اش را ملاحظه می کنیم.
    • .. IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      1 0
      یه جوری حرف میزنه انکار تیم استقبال تا چند سال پیش ۵ قهرمانی آسیا به دست آورده نه استقلال نه پرسپولیس هیچ گوهی نیستن تو آسیا
  • نام اشنا IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    1 0
    تیمهای ایران که بتوانند در اسیا تا حدودی رقابت کنند همین سه تیم هستند و همان بهتر که تیم چهارمی نداشته باشیم. درضمن همین سه تیم هم در نیمه نهائی به شرط صعود به این مرحله توسط عربستان حذف خواهند شد. اگر میخواهیم در اسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم اول بایستی تیم درست و درمونی در حد رقابت با الهلال یا دیگر تیمهای ثروتمند عربستانی داشته باشیم.
  • علی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 1
    انتظار داشتین بخاطر قهرمانی های مداوم پرسپولیس تو این چند سال یه ستاره استقلال رو هم بگیرن بدن به پیروزی و فدراسیون فوتبال!!!!بدتر ازین هم خواهد شد ،تازه اولش هست ،وقتی یکبار برای همیشه پرونده فساد رک و شفاف بررسی نمیشه ،تیم ها انگیزه شون رو از دست میدن ،بخش خصوصی جرات ورود پیدا نمیکنه،بازیکن های میلیاردی بگیر یه استپ ساده بلد نیستن بعدش فکر میکنن انقدری ستاره شدن که تیم شون قهرمان ایران میشه
  • ... IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    چه بهتر هزینه کمتری ایران میپردازه
  • وحید IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    1 0
    می گویند کیسه کاجی تهران با سهمیه پرسپولیس مردمی به آسیا رفته بوده است. کیسه ای ها فشار بخورید العین امارات سوراخ کن کیسه کاجی تهران دو ستاره اسیایی شده است. کیسه ای های کاجی تهران از دو ستاره آسیایی شدن العین امارات بسیار ناراحت شده اند. یک فینال پاک آسیا حسرت کیسه کاجیا.
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    1 2
    فکر میکنن لنگ توی اسیا هم میتونه از حمایت داورها استفاده کنه ؟؟؟ ولی همون دور اول حذف میشن . باید تیمهای پرافتخار مثل استقلال برن اسیا نه تیم جکومتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس