مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟

رئیس جمهور مکزیک با انتقاد از برخورد تند پلیس با اعتراضات حمایت از غزه تصریح کرد: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکا آمد؟

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در نشست خبری روزانه خود در کاخ ملی این کشور ضمن انتقاد از آمریکا در زمینه «حقوق بشر» اعلام کرد: پلیس آمریکا علیه دانشجویان که تظاهرات هایی در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌ های این کشور را سازماندهی می‌ کنند، «به شدت» اقدام کرده است.

رئیس جمهور مکزیک در این خصوص ادامه داد: ایالات متحده مدعی است که از حقوق بشر در جهان دفاع می کند، اما در برابر دانشجویان و خبرنگارانی که در دانشگاه‌ ها تظاهرات می‌ کنند، «با شدت» رفتار می کند.

این مقام مکزیک با اشاره به اعتراضات جاری در دانشگاه‌ های آمریکا تأکید کرد: اگر شما قاضی حقوق بشر در جهان هستید، پس باید شجاع‌ تر باشید. دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در دانشگاه ها آمد؟ دیدید با آنها چه برخوردی شد؟

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، با تاکید بر اینکه واشنگتن به جای مبارزه با بحران فزاینده مهاجرت در منطقه، میلیاردها دلار به رژیم اسرائیل و اوکراین اختصاص می‌ دهد، اضافه کرد که واشنگتن در زمینه مسائل زیادی ریاکارانه عمل می‌کند.

رئیس جمهور مکزیک تاکید کرد که آنها می خواهند سیاست خارجی فعلی مکزیک را تغییر دهند و از آمریکا خواست تا به حاکمیت کشورش احترام بگذارد.

این در حالیست که پیشتر اعلام شده بود که نزدیک به ۶۰۰ دانشجو ظرف یک هفته گذشته در تحصن‌های ضد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه در سراسر آمریکا بازداشت شده اند.

اعتراضات حامیان فلسطین در دست کم ۱۵ دانشگاه در سراسر آمریکا برگزار شده است. در روزهای اخیر، شمار زیادی از دانشگاه در آمریکا شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بوده‌ است.

دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل کشی» شوند.

آنها همچنین خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    11 0
    ایشون هم فهمید ولی غربگداهای کلنگی ما نفهمیدن!!
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      10 0
      اخه غربگداهای کلنگی عنترشغالی هستن
    • SE ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      1 0
      خاک برسر صهیون کلام غربگدا و همفکرانش
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      1 0
      قوانین آمریکا را ندانسته نظر ندید طبق قانون دانشگاه ها و اماکن دیگر برای اعتراض باید از صاحب یا مدیریت اماکن اجازه بگیرن اگه بدون گرفتن مجوز اعتراض کنند تجاوز به حریم آن اماکن محسوب می شود پلیس باید برخورد کنه در کل برای اعتراض باید مجوز بگیرن نمیشه سر خود بی افتی خیابان اعتراض کنی
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 4
      مسلمان ها در آمریکا چه کار دارن برگردن به کشور های اسلامی اعتراض کنند
    • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 0
      خوبه اسم بقیه فامیل را هم می گی؟
  • یاشاسین اردبیل IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    8 1
    مشت خداست بر فرق صهیونیست جنایتکار
  • SE ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    1 0
    اینم از مکزیک حیات خلوت دیرینه یانکی های گاوچران. میگه امریکا به حاکمیت کشورش احترام نمیگذارد. ۶۰ سال امریکا مکزیک رو استثمار اقتصادی و فرهنگی کرد اینم نتیجه ش! غربگداها بیدار بشوید تا دیر نشده!
  • US ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    مکزیک خودش مرکز مافیا و قتل و جرم و گرسنگی هست
    • SE ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 0
      ولی تا همین دیروز شما غربگداها همین مکزیک و برزیل و ارزانتین ووامثالهم رو تو مخ ما میکوبیدید چی شد؟ یه دفعه همه دنیا بد شدند چون علیه امریکا چیزی میگن! پس بفهم مکزیک یا برزیل با اون همه سرمایه گذاری خارجی و ولنگ و بازی و بدون هیچگونه تحریم یا جنگ و با سازگاری کامل با نظم جهانی تازه به اینجا رسیده که داری خودت میگی بقیه شون هم همینن. پس درود بفرست به جمهوری مقتدر اسلامی ایران که با تحمل ۴۵ سال فشار بی امان هنوز سرفراز استقلال و عزت و شرفش رو حفظ کرده. فقر و فساد هم کسی منکرش نیست ولی حکومتی میتونه با اینها مبارزه کنه که بتونه روی پای خودش بایسته. تازه همین فقر و فساد و رانتخواری هم نتیجه عملکرد سیاستمداران غربزده داخل ایران بوده و هست. شما یه غربگدا در ایران به من نشون بده که فقیر باشه. فقیرترینشون صادق چاخان زشت کلامه. همشون از طریق رانت شبکه غربگدا که در کشور داسته و دارند به جایی رسیده اند. از استاد دانشگاه تا سلبریتی های هنری و ورزشی تا بازاریان جدید و کارخانه داران و زمین خواران اکثرا جزو غربگداها محسوب میشن. پس دیگه به ما نگید افرین مکزیک افرین برزیل افرین هند افرین افریقای جنوبی چون اکثر اینها توشون فقر فساد رانتخواری مافیا بیداد میکنه. افتاد؟
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    من در مورد قوانین آمریکا نوشتم منتشر نکردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس