کد خبر 1594389
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷

با خواندن این مقاله تا ۱۰۰٪ از هزینه پزشک و دارو برای درمان بی خوابی بی نیاز شوید. ابتدا به رفع این ۶ دلیل بپردازید و درصورت جواب نگرفتن هزینه پزشک را پرداخت کنید!

با شروع فصل بهار به‌دلیل تغییرات فصلی و تاثیر آن در عملکرد و فرآیندهای فیوزیولوژیکی بدن انسان، برخی از افراد دچار بدخوابی می‌شوند؛ البته تغییرات فصلی فقط یکی از دلایل بدخوابی است‌. مواردی مانند عدم استفاده از کالای خواب مناسب و استاندارد شامل تخت‌خواب، روتختی، بالش طبی، بالش الیافی، تشک و ...، اضطراب، افسردگی، ابتلا به آپنه، مصرف مواد و ... نیز هریک به تنهایی می‌توانند دلیل بدخوابی باشند. در این مطلب قصد داریم راجع‌به دلایل بدخوابی و 6 راهکار مناسب برای درمان بدخوابی افراد در فصل بهار صحبت کنیم.

Title: درمان ۱۰۰٪ بی خوابی

چطور روتختی روی کیفیت خواب شما تاثیر می‌گذارد؟

یکی از بخش‌های بسیار مهم زندگی سالم برای هر فردی با هر سن‌وسالی، خواب باکیفیت است. برای داشتن خواب خوب و باکیفیت باید کالاهای خواب خود را از برندهای مطرح و مراکز معتبر خریداری کنید. تحقیقات نشان می‌دهد یکی از مهم‌ترین دلایل بدخوابی افراد در فصول مختلف سال ازجمله فصل بهار، عدم توجه به استاندارد بودن و کیفیت بالای کالای خواب به‌ویژه سرویس روتختی است. این محصولات نه‌تنها در راحتی و بهبود کیفیت خواب تاثیر به‌سزایی دارند، بلکه انواع مختلف آن در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع به زیباترین شدن دکوراسیون اتاق‌خواب نیز کمک شایانی می‌کنند. از مهم‌ترین مزایای استفاده از روتختی باکیفیت و استاندارد می‌توان به مواردی مانند فراهم کردن سطحی دنج و راحت برای خوابیدن، کمک به تنفس پوست افراد در حین خواب، کاهش سطح استرس و اضطراب و کمک به‌ افزایش مدت زمان خواب مفید اشاره کرد.

معرفی ۶ راهکار کاربردی برای درمان بدخوابی در فصل های گرم سال

اگر دلیل بدخوابی افراد مسائلی مانند فشار روانی، استرس، رویدادهای ناراحت‌کننده، استفاده از داروها، ابتلا به بیماری‌های آپنه، کمردرد، آرتریت، دیابت، سرطان، اختلال مصرف مواد مخدر، یائسگی، سبک زندگی بی‌تحرک، بارداری، مصرف زیاد کافئین و سالمندی باشد، باید با مراجعه به پزشک و تحت‌نظر روانشناس، مراحل درمان بدخوابی خود را شروع کنید؛ اما اگر دلیل اصلی بدخوابی تغییرات فصلی و بی‌کیفیت‌بودن کالای خواب باشد، به‌راحتی می‌توان با 6 راهکار زیر این مشکل را حل کرد.

۱-اولین گام: استفاده از روتختی نخی و بدون پلی استر! (گول تبلیغات اینستاگرام را نخورید)

استفاده از سرویس روتختی مناسب و باکیفیت یکی از بهترین راهکارهای بهبود خواب در فصل های گرم سال است. این محصولات با پارچه‌های ابریشمی، نخی، پلی‌استر، پنبه‌ای، ساتن، کتان و .. تولید می‌شوند؛ اما بهترین نوع پارچه برای استفاده روزمره پارچه‌های پنبه‌ای، ابریشمی و کتان هستند. این نوع پارچه‌ها قابلیت شستشوی مداوم را دارند و استفاده از آن باعث ایجاد حساسیت در پوست افراد نمی‌شود. عدم ایجاد الکتریسته ساکن، وزن سبک، نرمی و گرمی، عرق نکردن افراد هنگام خواب، دوام و طول عمر بالا، عدم ایجاد حساسیت و آلرژی، جذب گرمای بدن در طول خواب و حفظ دمای ثابت بدن از مزایای دیگر این پارچه‌ها به‌شمار می‌رود.

نکته حائز اهمیت، تفاوت فاحش قیمت این نوع روتختی‌ها و ملحفه‌ها با دیگر محصولات موجود در بازار می‌باشد که به دروغ در فضای مجازی به اسم نخ پنبه یا کتان فروخته می‌شوند. توصیه می‌شود محصولات کالای خواب خود را از فروشگاه‌های معتبرمانند دیجی کالا ،کالای خواب دُواج تهیه کنید تا ضمانتی در قبال کیفیت دریافت کنید.

۲-گام دوم و مهمترین گام: استفاده از بالش طبی

علاوه‌بر انتخاب یک روتختی خوب و باکیفیت، یکی دیگر از راهکارهای برطرف کردن مشکل بدخوابی ، استفاده از بالش‌های طبی است. تاثیر بالش بر سلامتی خواب را به‌ هیچ‌وجه نمی‌توان نادیده گرفت. بالش‌های طبی باعث قرارگیری سر و گردن و ستون فقرات در حالت استاندارد می‌شوند و از بروز عوارض و دردهای فیزیکی در گردن و حتی خروپف نیز پیشگیری می‌کنند. از مهم‌ترین مزایای این محصول می‌توان به مواردی مانند کاهش درد و سفتی عضلات گردن، تسهیل تنفس در زمان خواب، کاهش تحریک پوست سر، کاهش ریزش موها، کاهش فشار روی مفاصل گردن، جلوگیری از افتادگی سر و حفظ تمامیت ستون فقرات اشاره کرد.

Title: خرید بالشت طبی از دواج

۳-گام سوم: جلوگیری از بروز آلرژی با استفاده از بالش الیافی باکیفیت!

یکی دیگر از کالاهای خواب که استفاده از آن در کنار روتختی مناسب تاثیر به‌سزایی در افزایش کیفیت خواب و بهبود مشکل بدخوابی در فصل بهار دارد، بالش‌های الیافی هستند. الیافی که در داخل این نوع بالش به‌کار می‌روند، عبارت‌اند از: الیاف پر و کرک، الیاف پشم و پنبه، الیاف مصنوعی مانند میکروژل، میکروفایبر و لاتکس. از بین این بالش‌های الیافی، بالش پر و کرک نسبت‌به همه آن‌ها گران‌تر است؛ البته توجه داشته باشید که این محصول قابل شستشو نیست و برای افرادی که به پر پرندگان آلرژی دارند، گزینه مناسبی نخواهد بود.

این ۶دستورالعمل شما را از بی‌خوابی نجات می‌دهد!

بالش پشم و پنبه بیشتر برای افرادی که در حین خواب تعریق زیادی دارند، مناسب است. نرمی و لطافت، قابلیت تنفس بالا و عدم جذب تعریق و رطوبت از ویژگی‌های بالش‌های الیافی تولیدشده با الیاف مصنوعی به‌شمار می‌رود. برخی افراد به الیاف مصنوعی نیز حساسیت دارند؛ بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که بهترین نوع این بالش، محصولی است که با الیاف پشم و پنبه پر شده است.

۴-گام چهارم: تحرک کافی و انجام ورزش در طول روز

برای داشتن خواب باکیفیت و پیشگیری از بدخواب شدن در فصل بهار، علاوه‌بر استاندارد بودن کالاهای خواب شامل روتختی، بالش و تخت‌خواب باید در طول روز تحرک کافی داشته باشید و به ورزش اهمیت دهید. ورزش پیاده‌روی گزینه بسیار مناسبی است و باعث می‌شود که خواب راحتی داشته باشید؛ البته به این نکته توجه داشته باشید که بین ورزش و ساعت خوابتان فاصله باشد.

۵-گام پنجم: آماده‌سازی یک محیط خواب آرام و راحت

آماده‌سازی یک محیط خواب آرام و راحت نیاز به انجام یک‌سری اقدامات دارد. این اقدامات عبارت‌اند از: دوری از گوشی، دوری از نور با زدن چشم‌بند، استفاده از دستگاه تولید وایت نویز برای افراد دچار وزوز گوش، معتدل‌سازی دمای هوای اتاق خواب، خارج کردن حیوانات خانگی از اتاق خواب و استفاده از رنگ‌ها و تزئینات آرامش‌بخش. این اقدامات باعث تقویت احساس امنیت و آرامش در افراد می‌شود و خوابیدن در محیطی کاملا تاریک به ترشح‌ هورمون خواب یا ملاتونین کمک زیادی می‌کند. از دیگر فواید تاریک بودن محیط خواب می‌توان به تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن اشاره کرد.

۶-نتیجه گیری و گام ششم:

در این مطلب راجع‌به دلایل بدخوابی در فصل های مختلف سال صحبت کردیم و به معرفی 6 راهکار مناسب برای بهبود کیفیت خواب پرداختیم‌. دلایل متعددی در بروز بدخوابی نقش دارند؛ اما اگر دلیل اصلی بدخوابی نامناسب بودن کالای خواب و تغییرات فصلی باشد، با کمک راهکارهایی مانند استفاده از روتختی مناسب و باکیفیت، استفاده از بالش‌های طبی، استفاده از بالش‌های الیافی، استفاده از تشک استاندارد، تحرک کافی و انجام ورزش در طول روز، آماده‌سازی یک محیط خواب آرام و راحت می‌توان کیفیت خواب را به میزان بسیار زیادی بهبود بخشید.

این فروشگاه‌ها محصولات استاندارد و درجه یک شامل انواع سرویس روتختی کشدار و بدون کش یک نفره، دو نفره، کاور تشک مهمان، کاور تخت بیمار، ست لحاف و رو تختی اسپرت، پسرانه، دخترانه، سرویس روتختی عرض 120، ست کاور لحاف، سرویس لحاف ژاکارد و مخمل، سرویس لحاف اسپرت دو نفره، ست کاور لحاف، سرویس لحاف ساده هتلی، روبالشتی‌ عروس، روبالشتی نخی، روبالشتی‌های دخترانه و پسرانه، روبالشتی‌های ساتن و مخمل، پتوهای مسافرتی تک‌ نفره و دونفره، تشک و بالشت و ... را با مناسب‌ترین قیمت و تضمین کیفیت در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. در این فروشگاه‌های اینترنتی مانند کالای خواب دُواج، دیجی کالا و لایکو محصولات با تخفیف‌های ویژه و به‌صورت اقساطی نیز به‌فروش می‌رسند.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس