کد خبر 1593008
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳

بهترین شهر تابستانی ترکیه

تقریبا کسی نیست که از ترکیه و شهرهای زیبای مدیترانه‌ای آن با خبر نباشد؛ اما کمتر کسی می‌داند که برای سفر تابستانی به ترکیه باید به کدام شهر سفر کند و بداند بهترین شهر برای سفر تابستانی به ترکیه با چه معیارهایی تعیین می‌شود. در این مطلب قصد داریم بهترین شهرهای تابستانی ترکیه را به علاقمه‌مندان به سفر معرفی کرده و در انتخاب مقصد ن‌ها موثر عمل کنیم. اگر شما هم قصد سفر دارید و نمی‌دانید که بهترین شهر تابستانی ترکیه کدام است تا انتهای این مطلب همراه ما شوید.

ترکیه کشور وسیع با فرهنگ تاریخ و جغرافیای فوق ‌العاده خود سال‌هاست که در برترین نقاط دیدنی و توریست‌پذیر دنیا قرار دارد و شهرهای آن در فصول مختلف سال لبریز از حضور مسافران می‌شود. اگر برای اولین بار است که قصد سفر به ترکیه را دارید پیشنهاد می‌کنیم با توجه به نیازها و البته شرایط مقصد، اقدام به تهیه تور ترکیه کنید. بررسی شرایط مختلف باعث می‌شود تا به یادماندنی‌ترین خاطرات را، بدون اتلاف وقت و هزینه، از سفر خود به یادگار داشته باشید. قبل از هر چیز برای درک بهتر شهرهای توریستی ترکیه نگاهی کلی به موقعیت جغرافیایی این کشور خواهیم داشت و در ادامه ۳ شهر مناسب که می‌تواند رضایت تمام مسافران را جلب کند به شما معرفی می‌کنیم.

سفر تابستانی به استانبول

آشنایی با ترکیه

در نگاهی کلی، ترکیه گذرگاه یا پیوند آسیا و اروپا است. کشور ترکیه از سمت شرق به آسیا و از سمت غرب به اروپا می‌رسد؛ بیشتر مساحت ترکیه در قسمت آسیایی قرار گرفته و با دریاهای مدیترانه، مرمره، اژه و دریای سیاه مرز آبی دارد. این دریاها از نظر بازرگانی و تجارت دریایی بسیار اهمیت داشته و مهم‌ترین بندرگاه‌های ترکیه را می‌تواند در سواحل این آب‌ها یافت. موقعیت جغرافیایی ترکیه در تاریخ این کشور تاثیر زیادی نیز داشته است به طوری که می‌توان از آثار به جا مانده از حکومت‌های مختلف به عنوان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های ترکیه یاد کرد. شهرهای مختلف ترکیه هر کدام از نظر محیط زیست، جاذبه‌های تاریخی و دیگر جاذبه‌های گردشگری توجه مسافران را جلب می‌کنند اما همانطور که بالاتر اشاره شد باید برای انتخاب بهترین شهر تابستانی ترکیه دقت کافی داشته باشید.

یک سفر تابستانی با کیفیت!

با وجود این که سلیقه حرف اول را در هر سفری می‌زند اما ترکیه هیچ مسافری را ناراضی نگه نمی‌دارد! در این کشور وسیع، از تفریحات آبی هیجان‌انگیز تا جنگل‌های بکر، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، هتل‌های فوق لوکس، ورزش‌های متنوع، فستیوال و جشنواره‌های شاد، تفریحات مناسب گروه‌های سنی متفاوت و البته تخفیفات عمده در مراکز خرید بزرگ را می‌توان به سادگی در دسترس داشت! تنها انتخاب شما باقی می‌ماند!

بهترین سفر تابستانی به آنتالیا

پیشنهاد سفر تابستانی به آنتالیا ترکیه را همیشه از همه خواهید شنید! آنتالیا در فصل تابستان پر از هیاهوی مسافران است و اغلب افراد با تور تابستانی آنتالیا راهی سفری چند روزه به این شهر دیدنی می‌شوند؛ آنتالیا یک شهر زنده و جذاب است که هر روز از سفر را می‌توان در آن متفاوت گذراند. شهر ساحلی آنتالیا سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر بین‌المللی و از تمام گروه‌های سنی است. در صورتی که برای تعطیلات برنامه ریزی می‌کنید باید بدانید که شهر آنتالیا در رتبه اول بهترین شهر تابستانی ترکیه قرار دارد. آنتالیا غیر از سواحل ماسه‌ای و طلایی خود از جنگل‌های بکر و سرسبز، جاذبه‌های تاریخی مهم و البته بیش از ۵۰۰ هتل ۵ ستاره با خدمات ALL و UALL بهترین سفر را برای مسافران رقم می‌زند. تفریحات متفاوتی مثل ورزش‌های آبی، غواصی و سافاری از جمله فعالیت‌های پر طرفدار در آنتالیا، بویژه در ساحل لارا، ساحل بلک و ساحل کمر به شمار می‌رود؛ در کنار تمام این موارد، ورزش گلف و وجود زمین‌های وسیع گلف توجه علاقه‌مندان را به این شهر دو چندان می‌کند. در نهایت اگر عاشق اکتشاف در تاریخ باشید، دروازه هادریان، شهر تاریخی کاله‌ایچی و شهر باستانی فاسلیس شما را به گذشته می‌برد و لذت حقیقی گشت و گذار در آنتالیا را به شما هدیه می‌کند.

سفر تابستانی به استانبول

تابستان در استانبول قطعا یک فرصت طلایی برای عاشقان خرید، تاریخ و گردش است! استانبول بزرگترین شهر ترکیه بوده و از همین نظر فراوانی جاذبه‌های آن به حدی است که احتمالا برای بازدید از تمام آن‌ها زمان کم داشته باشید. این شهر با جاذبه‌های تاریخی ارزشمند خود به عنوان یک شهر شب زنده دارد، توریستی و به نوعی یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری ترکیه به شمار می‌رود. تاریخ پر فراز و نشیب استانبول و حکومت‌های مختلفی که در آن وجود داشته اند، هر یک آثاری ارزشمند را به جا گذاشته‌اند به طوری که گاهی یک اثر ارزشمند را بین بازار و دیگری را درست در کنار جاذبه‌ی دیگر خواهید دید؛ گذشته از تاریخ و فرهنگ غنی استانبول، چشم‌اندازهای طبیعی نیز در طول سفر لذت و آرامش را به هر مسافری القا می‌کند و در نهایت وجود مراکز خرید و تخفیفات برندهای مختلف یکی از مهم‌ترین دلایلی است که حضور مسافران را در فصل تابستان به اوج خود می‌رساند.

سفر تابستانی به استانبول

سفر تابستانی به بدروم

اگر قصد دارید از هیاهوی بازارهای استانبول یا شلوغی سواحل آنتالیا در سفر تابستانی به ترکیه در امان باشید و در عین حال یک اقامت لوکس و مجلل را تجربه کنید؛ احتمالا بدروم انتخاب مناسبی برای شما باشد. بدروم با ساختمان‌های سفید و سواحل آفتابی همراه با ماسه‌های نرم و طلایی احتمالا همان سفر تابستانی به ترکیه است که می‌تواند خستگی سال را از تن بیرون کند و آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد. بدروم جایی است که می‌توان از طبیعت بکر و چشم‌اندازهای کم نظیر آن به خوبی یاد کرد. غذاهای دریایی، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و سواحل آفتابی بخش جدا نشدنی از سفر تابستانی به بدروم هستند.در نهایت پیشنهاد می‌کنیم برای سفر به بدروم دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید!

سفر تابستانی به استانبول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس