به گزارش مشرق، کانال تلگرامی صدرا بریتانیا نوشت:

«استاندارد دوگانه اذیت‌تان نمی‌کند؟»؛ واکنش‌ها به مشارکت بریتانیا در نسل‌کشی

دیوید کامرون، وزیرخارجه رژیم سلطنتی بریتانیا روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین گفت تصمیم این کشور برای صادرات تسلیحات به اسرائیل تغییری نکرده است. کامرون گفت توصیه‌های حقوقی در این زمینه بررسی شده اما موضع بریتانیا "بدون تغییر" باقی می‌ماند.

وزیر خارجه انگلیس در توجیه مشارکت در نسل‌کشی مردم فلسطین گفت که ادامه صادرات تسلیحات به اسرائیل، کشورش را با سایر «کشورهای هم‌فکر» هم‌سو می‌کند. وی ادعا کرد که یک روند قانونی قوی برای صدور این مجوزها وجود دارد.

این در حالی است که طبق اعلام مرکز رسمی افکارسنجی(YouGov) ۵۸درصد مردم انگلیس خواستار توقف فروش تسلیحات بریتانیایی به اسرائیل در خلال جنگ غزه هستند.

همچنین سه قاضی سابق دیوان عالی به همراه بیش از ۶۰۰ حقوقدان از دولت بریتانیا خواسته‌اند تا فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند.

دیوید لمی وزیر امور خارجه کابینه در سایه (حزب کارگر) هم نسبت به نقض قوانین بین‌المللی در جنگ غزه به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: به نظرم وقتی قضات ارشد کشور، مسائلی را در مورد خطر آشکار نقض قوانین بین المللی مطرح می کنند، موضوع جدی است.

روز جمعه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز با ۲۸ رای موافق در برابر شش رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع خواهان منع فروش سلاح به رژیم اسرائیل شد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه از شهادت بیش از ۲۴۰۰۰ کودک و زن از ابتدای تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در این باریکه خبر داد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 1
    کامرون و دار و دسته اش هم جنایتکار جنگی هستن و باید بهمراه نتانیاهو محاکمه شوند.
  • US ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    1 2
    به روسیه سلاح نده تا به اسرائیل سلاح ندن. تجاوز کار بدیه
  • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    1 0
    چرا واقعا از اینکه در کشورمان قانون برای مثلا خواص متفاوت است واقعا اذیت میشیم. مثل آقای عنابستانی. همین کار را خدایی نکرده یک شهروند عادی انجام داده بود دارش میزدید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس