بکابالینت نماینده دموکرات امریکا

بکابالینت نماینده دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده از دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواست تا فوراً انتقال سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

به گزارش مشرق، به نقل از الجزیره، بالینت با انتقاد از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی از سوی دولت بایدن، اظهار کرد: در صورت ادامه گرسنگی فلسطینیان و قحطی در غزه و ممانعت (رژیم) اسرائیل از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، ارسال سلاح از سوی واشنگتن به تل‌آویو هیچ توجیهی ندارد.

جیسون کرو عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیش‌تر در این باره در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: از فاجعه انسانی وحشتناک در غزه از جمله قتل کمک‌کنندگان بین‌المللی وحشت‌زده شدم و نمی‌توانم از راهبرد نظامی فعلی (رژیم) اسرائیل حمایت یا چشم‌پوشی کنم.

این نماینده دموکرات ایالت کلرادو، افزود: اسرائیل حق دفاع از خود دارد اما این راهش نیست. قحطی گسترده و تلفات غیر نظامیان هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر جنگ نیست.

کرو تاکید کرد: من برای تغییر گسترده تاکتیک‌ها و افزایش کمک‌های بشردوستانه تلاش کردم اما هیچ‌کدام محقق نشد. یقین دارم بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل فقط زمانی پاسخ خواهد داد که آمریکا تصریح کند ما از راهبرد نظامی تهاجمی اسرائیل حمایت نمی‌کنیم.

کریس کونز سناتور آمریکایی نیز پیشتر اعلام کرده بود که کمک‌های نظامی به اسرائیل باید مشروط باشد در این صورت از آن حمایت خواهد کرد.

همچنین برنی سندرز سناتور مستقل آمریکایی نیز پیشتر در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: آمریکا نمی‌تواند به نتانیاهو التماس کند که بمباران غیر نظامیان را متوقف کند و روز دیگر هزاران بمب ۲ هزار پوندی که می‌تواند کل محله‌های شهر را با خاک یکسان کند برای او ارسال کند. این کار زشت است.

سندرز تاکید کرد: ما باید به همدستی خود با اسرائیل پایان دهیم. دیگر بمبی به اسرائیل ارسال نکنید.

به رغم ادعای نگرانی واشنگتن در مورد حمله نظامی احتمالی رژیم اسرائیل به منطقه رفح در جنوب غزه که می‌تواند جان صدها هزار غیرنظامی فلسطینی را تهدید کند، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در روزهای اخیر بی سر و صدا با اختصاص میلیاردها دلار کمک نظامی به اسرائیل که شامل بمب و جنگنده می‌شود، موافقت کرده است.

به گفته مقام‌های آگاه پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا، بسته‌های تسلیحاتی جدید شامل بیش از یک هزار و ۸۰۰ بمب ۲ هزار پوندی موسوم به ام کی ۸۲ و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس