اولین افطاری فلسطینی‌ها در میان خرابه‌های رفح

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست.

به گزارش مشرق، به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد رسمی خود به دوبلین در مورد به رسمیت شناختن یک کشور مستقل فلسطینی، زمانی که بحث‌های گسترده‌تر بین‌المللی تکمیل شود، اظهار کرد: شک نکنید که به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از سوی دوبلین، اتفاق خواهد افتاد.

مارتین در ادامه سخنان خود یادآور شد که او در ۶ ماه گذشته درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین با کشورهایی که در ابتکارات صلح (میان رژیم صهیونیستی و فلسطین) مشارکت دارند، گفت وگو کرده است.

به نوشته تارنمای خبری بارون، رهبران اسپانیا، ایرلند، اسلواکی و مالت ماه گذشته میلادی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که آماده به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین هستند.

ایرلند از مدت‌ها پیش اعلام کرده است که اگر این موضوع به روند صلح در خاورمیانه کمک کند، اصولاً با به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین مخالفتی ندارد اما حمله رژیم صهیونیستی به غزه به دوبلین برای انجام این کار، انگیزه جدیدی داده است.

وزیر خارجه ایرلند پیشتر با محکوم کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و بمباران مداوم این منطقه از سوی ارتش این رژیم، اعلام کرده بود که به رسمیت شناختن دولت فلسطین می‌تواند کمک به فلسطینیان غزه و کرانه باختاری را تسریع کند.

سران کشورهای اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی پیشتر در حاشیه نشست سران اروپا در بروکسل گرد هم آمدند تا درباره «آمادگی خود برای به رسمیت شناختن فلسطین» گفت وگو کنند و افزودند که آماده انجام این کار «زمانی که شرایط مناسب باشد»، هستند.

مالت، همراه با کشورهای شرق اروپا مانند بلغارستان، جمهوری چک، رومانی و اسلواکی از سال ۱۹۸۸ حق فلسطینی‌ها برای داشتن کشوری مستقل را به رسمیت شناخته‌اند. در سال ۲۰۱۴، سوئد اولین کشور عضوی بود که به طور یکجانبه حق فلسطینی‌ها برای داشتن کشور را به رسمیت شناخت.

اگرچه اتحادیه اروپا به اتفاق آرا از راه حل موسوم به دو دولتی و به رسمیت شناختن کشور فلسطینی حمایت نکرده است، اما از زمان شروع جنگ در غزه، ایرلند و اسپانیا بارها آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن فلسطین ابراز کرده‌اند و تلاش‌هایی را برای تشدید موضع اتحادیه اروپا در قبال رژیم صهیونیستی در واکنش به جنایات هولناک این رژیم آغاز کرده‌اند.

در ماه فوریه، لئو وردکار نخست وزیر مستعفی ایرلند نیز تائید کرد که گروهی از کشورهای عضو در حال مذاکره برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس