کد خبر 1591804
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
روسیه: طرح پکن برای حل بحران اوکراین از طرح زلنسکی، واقعی‌تر است

یک مقام وزارت خارجه روسیه تأکید کرد این کشور آماده بررسی پیشنهادات جدی درباره اوکراین است. به گفته وی، طرح پکن برای حل و فصل بحران اوکراین از طرح مشروط زلنسکی که آینده‌ای ندارد، واقعی‌تر است

به گزارش مشرق، الکسی پولیشچوک، رئیس دپارتمان دوم کشورهای همسود در وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما از مذاکرات استقبال می‌کنیم و آماده بررسی پیشنهادات جدی درباره اوکراین بر اساس واقعیت جدید و منافع مشروع خود هستیم.

این مقام روس ادامه داد: متاسفانه کی‌یف و غرب بر «معادله زلنسکی» متمرکز شده‌اند و به مقدمه‌چینی برای نشست صلح در سوئیس که مانند روند شکست‌خورده کپنهاگ است، ادامه می‌دهند و کشورهای جنوب جهانی را برای مشارکت در آن با فریب جذب می‌کنند. آنها می‌گویند که روسیه را نیز دعوت خواهند کرد. ما بارها اعلام کردیم که در چنین نشست‌هایی شرکت نمی‌کنیم و به هیچ وجه معادله شکست‌خورده ولودیمیر زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) برای صلح را بررسی نمی‌کنیم. ما با دوستان چینی خود و دیگر کشورهای جهانی با صراحت درباره این مسائل صحبت کرده‌ایم.

طبق گزارش روسیا الیوم، سوئیس قصد دارد نشست صلحی را درباره اوکراین برگزار کند. اوکراین می‌خواهد معادله صلح زلنسکی را طی این نشست مطرح کند که روسیه با آن مخالفت کرده و آن را غیرواقعی دانسته است.

الکسی پولیشچوک گفت: اگر نیروهای غربی به اوکراین بروند خطر درگیری مسلحانه مستقیم بین ناتو و روسیه چندین برابر خواهد شد و ما خواهان چنین تحولی نیستیم. امیدواریم ناتو عقل خود را به کار گرفته و غریزه بقای این پیمان بر مسائل دیگر چیره شود.

وی تأکید کرد: به‌رغم تلاش برخی کشورهای ناتو برای استفاده از این پیمان به‌عنوان ابزاری برای رویارویی با روسیه، اما رهبری آن با توجه به اظهاراتش تهدیدات مربوط به مداخله ناتو در نزاع اوکراین را درک می‌کند و در این مرحله تلاش می‌کند تا از آن دور باشد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه ۲۶ فوریه اعلام کرد، طی نشستی در پاریس با مشارکت نمایندگانی از حدود ۲۰ کشور غربی به موضوع اعزام احتمالی نیروهایی به اوکراین پرداخته شد. وی گفت: شرکت‌کنندگان در این نشست به توافقی درباره این پرونده دست نیافتند اما نمی‌توان این سناریو را در آینده منتفی دانست.

بعد از این نشست نمایندگان بیشتر کشورهای شرکت‌کننده از جمله لهستان اعلام کردند طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین ندارند.

الکسی پولیشچوک گفت: طرح پکن برای حل و فصل بحران اوکراین از طرح مشروط زلنسکی که آینده‌ای ندارد، واقعی‌تر است.

مسکو از آغاز بحران اوکراین آمادگی خود را برای مذاکره جهت حل این بحران اعلام کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بارها بر آمادگی مسکو برای برگزاری مذاکرات جدی براساس واقعیت‌های جدید میدانی تأکید کرده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    1 0
    احسنت ، دم جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و روسیه گرم که کلأ این دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکششو آدم حساب نمیکنه!! 🇷🇺🇮🇷🇷🇺🇮🇷🇷🇺🇮🇷
  • ابی آذری زبان هستم IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    1 0
    پوتین داداش خام اینها نشو فرصت گیرت اومده نهایت استفاده رو کن... بزن نابودش کن
  • ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 0
    طرح چین چه بوده؟ چه گزارش نامفهومی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس