آقای عبدالحمید! عیب ندارد، شما از غزه دفاع کنید

جیش‌الظلم دلیل اقدامات تروریستی خود در چابهار و راسک را ناکام‌گذاشتن پروژه و طرح توسعۀ سواحل مکرانعنوان کرد و این در حالی است که عبدالحمید اسماعیل‌زهی، هم بارها علیه طرح توسعه مکران موضع گرفته بود. 

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه جوان درباره این همسویی عجیب می‌نویسد: اواخر هفته گذشته، چابهار و راسک صحنه رویارویی نیروهای حافظ امنیت ایران با تروریست‌های جیش‌الظلم بود. این بار تلاش کردند چند مرکز نظامی در جنوب استان سیستان و بلوچستان را به تصرف خود درآورند، اما ناکام ماندند و علی‌رغم بیانیه‌های فریبنده که از مردم می‌خواستند در طول درگیری در خانه‌های خود بمانند، پس از ناکامی و در حین فرار وارد ساختمانی که محل سکونت مردم بود، شدند و با گروگان‌گیری مردم، در واقع از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده کردند.

تروریست‌های جیش‌الظلم صراحتاً در بیانیه خود پس از عملیات‌های تروریستی هفته گذشته اعلام کرده‌اند که برای ناکام گذاشتن پروژه و طرح توسعه سواحل مکران دست به چنین اقدامی زده‌اند. آن‌ها تلاش دارند با ایجاد ناامنی، هم مسافران را از آن منطقه فراری دهند و هم مانع سرمایه‌گذاری شوند.

در سال ۱۳۸۷ برای اولین بار اهمیت منطقه مکران در سخنان مقام معظم رهبری مطرح شد، از آن زمان توسعه این سواحل همواره در مواضع و نشست‌های مسئولان مطرح شده است، اما پروژه با کندی بسیار همراه شده است.

سرانجام دی ماه ۱۴۰۲ کلیات طرح در هیئت دولت به تصویب رسید. به گفته یک کارشناس، «دسترسی به منابع غنی انرژی، تسلط بر مهم‌ترین مسیر انتقال انرژی و کالا در سطح جهان، فراهم کردن دسترسی کشورهای محصور در خشکی در آسیای مرکزی به آب‌های آزاد و قرار گرفتن در مسیر دریایی راه ابریشم و راه ادویه بخشی از این قابلیت‌ها بوده که پیشرفت و توسعه کشور را به این سواحل گره زده است.»

از سویی این توسعه می‌تواند باعث رونق کسب و کار مردم در آن منطقه شود؛ و این همان چیزی است که تروریست‌های تجزیه‌طلب نمی‌پسندند. چه آنکه بهانه آن‌ها برای اقدامات تروریستی را که مبتنی بر عدم رسیدگی به آن منطقه بوده، از دست‌شان خارج می‌کند.

در این میان، همسویی تروریست‌ها با صحبت‌های مولوی عبدالحمید در نماز جمعه مسجد مکی زاهدان جالب توجه است. میان آخرین موضع‌گیری عبدالحمید علیه توسعه مکران با زمان انجام عملیات‌های تروریستی هفته گذشته، کمتر از ۴۰ روز فاصله است.

۱۱ اسفند ۱۴۰۲ بود که عبدالحمید به بهانه سیل در سیستان و بلوچستان، طرح توسعه مکران را «بزرگ و بلندپروازانه» دانست و در موضعی پوپولیستی گفت: «هزینه‌هایی که می‌خواهید برای سواحل مکران و اسکان دیگران در این سواحل خرج کنید، این هزینه‌ها را برای رسیدگی به همین مردم و حل مشکلات زیرساختی آن‌ها انجام بدهید.... بهتر است به‌جای این پروژه‌های بزرگ، به ملت ایران رسیدگی شود که نان برای خوردن ندارند و از فقر و گرسنگی و تنگدستی تلف می‌شوند. اگر کشور سرمایه‌ای دارد بهترین مصرف آن همین مردم هستند. رسیدگی به ملت از هر برنامه و پروژۀ دیگری مهم‌تر و بزرگ‌تر است.»

سیاه‌نمایی مطلق عبدالحمید در مورد وضعیت مردم و تقابل با توسعه سواحل مکران در حالی است که از قضا این پروژه به نفع همین مردم است. او پیش از این هم در شهریور ماه ۱۴۰۲ علیه پروژه توسعه مکران موضع گرفته بود. جالب آنکه در سال‌های گذشته، او از این طرح دفاع و حتی مخاطبان خود را تشویق به آموختن فنونی می‌کرد که بتوانند در این پروژه ایفای نقش کنند. حالا، اما با رد پروژه توسعه مکران، به زمینه‌سازی روانی برای توجیه عملیات تروریستی تکفیری‌ها دست می‌زند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    52 6
    عبدالخبیث تکفیری
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      38 3
      عبدالحمید بارها علیه طرح توسعه مکران موضع گرفته چون منافع آنها در فقیر نگهداشتن سیستان و بلوچستان و زجر دادن مردم است و طبق فتنه ای که دارند با بالا بردن سطح فرهنگ و بالا بردن سطح زندگی مردم بلوچ هم مخالفند چون دیگر هیچ بلوچ عاقلی چنین افراد زالویی را به اسم عالم دینی قبول نمی کند. اینها با گروههای تروریستی که دارند مخالفانشان را می کشند و با ایجاد نا امنی میخواهند مانع پیشرفت سیستان و بلوچستان بشوند. خودش سفره اش رنگین است و باقی ماندن سلطنتش بستگی به فقیر نگهداشتن مردم عادی دارد. من خودم در سیستان و بلوچستان کارکرده ام و نیاز شدید مردم این منطقه به توسعه را میدانم. دلیل اینکه چرا این احمق مانع طرح توسعه مکران است خدا کند فقط بخاطر جاه طلبی اش و بقای قدرتش باشد وگرنه علتش وابسته بودن به دشمن و لطمه زدن به کشور و منافع مردم کشور است.
    • DE ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      17 3
      اگر واقعاً چنین است (که است) پس چرا راحتش گذاشتند که مدام دسیسه کند؟
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      44 1
      نماینده وهابیت در ایران
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      2 0
      یدالله فوق ایدیهم
    • DE ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      1 0
      همسویی عبدالحمید با تروریست‌ها علیه رونق اقتصادی سیستان و بلوچستان// چرا تهمت میزنید به عبدووولخمیده این تروریست ها هستند که با عبدووول همسوئی و سوسوئی میکنند .عبدوول که راه کج خودش را میره. حالا هر از گاهی تروریست ها به دستورات عبدووول عمل میکنند خود عبدوول هر هفته در نماز جمعه و روزی پنج بار در مسجد وهابی تکفیری ضرار 2لا راس میشه و ترور شخصیت و ترور فرهنگی و ترورو دینی میکنه.والا
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    38 2
    همه می دونند سرمار فتنه گری ، ناامنی و ترور در سیستان چهره محبوب رسانه‌های معاند و مروج خشونت و بی بندوباری شخص پلید عبدالحمید ست و بس. چرا با این عنصر معلوم الحال اینهمه مدارا ؟؟؟؟ مگه از منتظری بالاتره ؟ در حالیکه انگشت کوچیکه اونم نیست
  • رضا IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    23 2
    خب ارباب تروریست ها و عبدالحمید اسماعیل زهی آمریکاست
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      24 2
      عبدالشیطان ، اسرائیل زهی
  • عدالتخواه IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    21 2
    برخی قیافه ها داد می زند که من منافق هستم ایمان پوچگرایی در ظاهر نشان می دهند. برای من سئوال هست این یارو این همه پولها ودلارها را ازکجا تامین می کند ولی معلوم است ما نمگیم بلکه انتشار از فامیلان نزدیک این شیخ منافق بود گفته که گونی گونی دلار از سعودی اسرائیلی بخونه شیخ منافق وارد می کنند. ایشان فرمانده نامرئی و پنهان جیش الظلم هست. شیخ وهابی توسعه و انتشار افکار وهابیت در منافق فقیر نشین بلوچستان هستند از طرف سعودیها تامین مالی میشوند. چرا اپوزیسیونها و رادیکالها و شبکه های معاند از شیخ منافق تمجید می کنند. بقول حضرت امام رحمه الله دینی که مورد تائید و تمجید استعمارگران است آن دین نیست بلکه شیطان درآنجا حاکم است.
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    17 2
    این بابا در فکر خلیفه شدنه نمیدونه عمرش کفاف نمیده. برای همه جالبه که چرا جمهوری اسلامی با این فرد برخورد نمیکنه؟ خورده برده دارید؟ علت این همه مماشات چیه؟
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      0 1
      امان از تکبر وجاه طلبی به هربهایی
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    19 2
    عبدالحمید بطور واضحی نقش سخنگوی گروه های تروریستی تجزیه طلب را دارد ایفا می کند.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    19 2
    عبدالحمید از نظر فکری وابسته به اسرائیل است و برای شروع فتنه گری اش و مطرح کردن خودش به خونریزی مردم عادی نیاز دارد. او فرد جاه طلبی است که همچون شیطان فقط قتل و کشتار مردم بیگناه مخالف و هوادارش را میخواهد. مردم بلوچ نباید اجازه بدهند که چنین فرد ابلهی با استفاده از تعصب دینی دست به ایجاد اغتشاش و درگیری و ترور و نا امن کردن سیستان و بلوچستان بزند.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    17 2
    عبدالحمید بطور واضحی نقش سخنگوی گروه های تروریستی تجزیه طلب را دارد ایفا می کند. این سبک برخورد میتواند اثبات کننده وابستگی جیش الظلم به خود عبدالحمید باشد و بطور واضحی نشاندهنده نقش مدیریت و هدایت و حتی تعیین عملیاتهای تروریستی بطور پنهان گروه تروریستی توسط خود عبدالحمید باشد.
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    16 2
    بگیرید پدرش رو در بیارید
  • سید IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    20 1
    برای کسی که با آن شکم برآمده از خوش خوراکی دم از تلف شدن مردم از گرسنگی می زند، عبدالابلیس بسی برازنده تر است !!!!!!!!!!!!!!!!
  • DE ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    14 2
    آقای عبدالحمید چکاره است؟ بخواهد در کلان پروژه های کشور و بخصوص پروژه مکران که باعث پیشرفت چابهار و استان سیستان و بلوچستان میشود، بخواد دخالت بیجا کنه؟ مقام و جایگاه اجرایی و تخصصی و اقتصادی و پست سیاسی لازم را در این حوزه ها ندارد. چه پروژه اقتصادی و کارآفرینی بهتر و بالاتر از این پروژه وجود داره؟ چقدرباید یکی عقب مانده فکری باشد. همینکه دراون مناطق تروریست ها جنایت و ارعاب ایجاد میکنند، خودش نشانگر این است ایشان بعنوان پیشنماز وظایف لازم معنوی خود را بعنوان حمایت و پشتیبانی از امنیت مردم علیه را نیز قادر به انجام دهد. اگر حتی دراین موارد ضعف دارد ، حداقل به تروریست ها مزدوران موساد و بعضی کشورهای عربی خودش با سخنان ناسنجیده حق ندارد چراغ سبز دهد.
    • علی آمره IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      9 0
      احسنت
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    13 1
    لعنت به این ملاحظه و کاری و مصلحت اندیشی و مماشات سعه صدر مسئولین کشور که نچگذاشتن این شیطان وهابی تو سیستان رشد کنه و دیگه هم زورشان نرسه کنترلش کنند این اقا مظهر کامل نفاق دودستگی و تفرقه در منطقه بلوچستان هست هرچه سریعتر از شرش راحت بشید برای کشور و منطقه هزینه اش کمتره چرا اینقدر با این اقا مماشات میکنید داعش با اون عظمتش رو شکست دادید این جرثومه فساد رو هم بزنید کمرش رو خرد کنید
  • حامد IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    15 1
    یکبار برای همیشه این عبدوول حمید را سرجاش بنشانید
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    14 1
    عبد الحمید ملعون
    • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      1 3
      ملعون خودتی
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    19 0
    اینقدر طی ۲۵ سال گذشته به این مزدور وهابیت باج داده شده که الان برخورد با او سخت شده چون او و اذناب و اربابانش در جنگ زاد و ولد نجومی هم پیروز شده اند ولی باز جلوی ضرر را هر وقت بگیری استفاده است سیستان به نوع پاکسازی اول انقلاب کردستان نیاز دارد وگرنه این دمل مرتب چرکی تر میشود
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    10 3
    کسی که به افتخارات تاریخی مردم ایران مثل تخت جمشید توهین میکنه ، حامی طالبان در زمان افراطی گری، صاحب ۳ زن !!!
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    13 3
    دجاله
  • حمید IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    14 0
    عبدالپلید ، عبدالخبیث . تا این مردک ملعون زنده باشد بلوچستان به آرامش نخواهد رسید . مسجد مکی که بدل به کاخ این پلید گشته حکم همان مسجد ضراره صدر اسلام را دارد .که اگر فکر عاجلی برایش گرفته نشود عواقب غم باری در انتظار مردم منطقه سیستان و ایران خواهد بود .
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    12 3
    عبدالخبائث
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    5 10
    داریم یقین پیدا می کنیم این مردک زورش از جمهوری اسلامی بیشتره که کسی جرات نداره بهش نگاه کنه
    • DE ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      4 0
      نخیر! ایشون غلط کرده بخواد زورش بیشتر از نظام و مردم ایران باشه! اصلا او رقمی نیست!
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    10 0
    عبدالخفیف داره تبدیل میشه به موش کور ( لقب صهیونیستها در دنیا )خونخوار
  • محمد IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    7 0
    این مردک کیه واقعا که نیروهای نظامی و امنیتی مملکت دارن فقط تماشا میکنن و حرکات و مجیزه گویی هاش رو نظاره گرن؟ چرا دستگیر نمیشه؟
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    9 0
    عبدالحمید سرکرده گروهک های وهابی تروریست باید فورا" دستگیر و‌ مسجد مکی زاهدان ،مقر گروهک های مسلح وهابی و تروریست هم ویران شود. نباید بگذاریم زاهدان به ادلب دوم تبدیل شود.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    9 0
    عبدالابلیس یک شیاد و شارلاتان و یک اهریمن خونخوار است.
  • یزدان IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 14
    درود بر مرد خدا مولوی عبدالحمید
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    8 0
    مرگ ی بار شیون هم ی بار. تکلیف این پدرسوخته رو یدفعه روشن کنید، دیگه منتظر چی هستید؟ دمشو بچینید دیگه.
  • علی آمره IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    8 0
    با سلام او را خلع لباس و به دریای عمان بندازیم تا دردسر به استان و مردم شریف سیستان و بلوچستان ایجاد نکند. چه نفعی برای مردم دارد جز هزینه نان و گوشت و آب و...
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 13
    اگر سیاست توسعه بلوچستان باشد که عالی هست ولی اگر هدف تغییر بافت جمعیتی به نفع غیر بلوچها و شیعه ها باشد واقعا پست و حیوانی هست. احتمالا اسم چند شهر و روستا و منطقعه انجا هم پارس و پارسستان و پارسی و ... شود
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      4 1
      برات متاسفم - بیشتر روی وقایع دقت کن - امروز امنیت سیستان بلوچستان نشانه گرفته شده است. عبدالحمید بعنوان بازوی اسرائیل برای کاهش فشار به صهیونیستها تیم ترورش را براه انداخته است.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    4 2
    ‌اخیرا خبر ندارم ولی در گذشته وقتی ب معاملات املاک در شمال رجوع میکردم، با ذوق و شوق دلاان مواجه میشدیم. چند سال پیش که ب جنوب برای گردش رفته بودم سوار پیکاپ یکی از بومیان شدم تا اطراف را بگردم. اطراف ساحل خالی از ویلا و محل توریستی بود ،ب راننده گفتم اینجا هم ویلا خواهند ساخت، دیدم استقبالی نمیکند و محیط را خالی از سکنه میخواهد. بعدا که فکر کردم متوجه شدم این افراد شبها مشغول کارهای قاچاق هستند و مردم عادی مزاحم انها میشوند. عبدالحمید هم همیطور است اگر ان منطقه شلوغ شود چطور میتواند ب کار خلاف ب پردازد.
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    7 0
    این مردک از عبارات مردم پسند استفاپه می کند وگرنه تغذیه فکری تروریست های تجزیه طلب نوکر عربستان رو انجام می ده
  • DE ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    7 0
    ۳ انتقام ایران از اسرائیل باید: ۱- تولید بمب هسته‌ای و سلاحهای اتمی ۲- دستگیری و اعدام عبداکفتار وهابی در زاهدان ۳- اعدام سریع جمشید شارمهد جاسوس وبمبگذار تبعه آلمان و تروریست اروپا در ایران. والسلام
  • DE ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    5 0
    لعنت بر عبدالخمید خبیث
  • هادی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 7
    همراهی جمهوری اسلامی و عدم برخورد با عبدالحمید. می‌ترسید نه؟
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    6 0
    این جماعت به ملت خیانت کردند و باید جواب آن را بگیرند عبدالحمید آب‌دوغ رو اعدام کنید
  • سید فروزان CH ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    11 0
    بی عرضگی اژه ای و دادستان کل کشور باعث ابو عطا خواندن قورباغه میشود ، یعنی هیچ نهاد و ارکانی توانایی دهان بند زدن به این موجود کثیف را ندارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    5 2
    یکیرو مثل این لجن و کثافت و خبیث میشناسم وآن عردوغان است
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 2
    لعنت بهت
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    2 2
    با این چرت و پرت ها مردم فریب نمیخورن . اسراییل به خاک ایران حمله کرده چرا جواب نمیدین ؟
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 7
    دزدی از بورس هم بندازین گردن این ننه مرده
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 4
      احسنت
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 2
    چرت و پرت نگو
  • فرزاد GB ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    2 5
    خب مگه چی گفته اینقدر بر آشفتین. میگه این همه پروژه ناتموم و نصفه کاره مونده همین ها رو اول تموم بکنید بعد به فکر توسعه سواحل باشید مثل این استا بنا ها نباشید ده تا کار رو با هم شروع میکنن هیچ کدوم هم به سرانجام نمیرسه
  • DE ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    1 0
    علاوه بر مبارزه رزمندگان علیه تروریست های شروراز جنایتکار تکفیری ، لازمه جهت روشنگری مردم و بخصوص جوانان سخنرانان متقی و خردمند مردمی اهل سنت و اساتید پژوهشگر اگاه به فرهنگ و مسائل اسلامی مردمی منطقه به استان سیستان بلوچستان مرتب دعوت شده و و در مساجد اماکن عمومی برای مردم سخنرانی های پرخیر وبرکت انجام دهند. تا یک عده بیسوادجاهل و الت دست موساد و سرویس های عربی نتونن جو دینی وفرهنگی سیستان و بلوچستان رو بیمار و آلوده نکنن.
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    1 1
    مسؤلین محترم درست دقّت نمایید. هرچه بدی، خباثت، ترور و خیانت در سیستان و بلوچستان تاکنون دیده شده، یک سرش به این عبدالشّیطان وصل است. تا سر این افعی را نکوبید، توقّع نداشته باشید که سیستان و بلوچستان عزیز رنگ امنیّت را ببیند.
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    1 1
    خدا نابود کنه این عبدالخبیث رو
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    2 1
    عبدالکفتار، عبدالماینر،عبدالشیطان،عبدالگراز، انکرالصوات
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 2
    خدا کند اینقدر پلیس کشته شود تا این افغان ها را اخراج کنید کارگر ایرانی هم نفس بکشد
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    1 0
    نصف بلوچ ها می توانند تو ایران کار کنند ولی افغان‌ها جاشون را گرفته اند
  • ___ IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    ّ __ بسمه تعالی __ بدان چشمان گرگ و سگ سرایت _ پس از مرگت عزا گیرند برایت __ امید دارند که عمرت زود سر آید __ خورند جسمت که از آنسو در آید __نفهمیدی چطور در دل کنی جا __ بجای پای شیطان می نهی پا __ ندانستی که با این هرزه گوئی __نخواهی دست یافت بر آنچه جوئی __
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    0 0
    لعنت خدا بر عبدالشیطان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس