کد خبر 1588814
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
‌

جنجال آفرینی اخیر مخالفان سیاسی شهرداری تهران در مورد جابجایی چند نهال در بوستان قیطریه تهران برای ساخت مسجد باعث شد تا رسانه های ضدانقلاب که از هر گونه فعالیت دینی برآشفته شوند.

به گزارش مشرق، تهران تا پیش از انقلاب اسلامی تنها ۷۵ بوستان و پارک داشت اما امروزه این تعداد به بیش از ۲۳۰۰ پارک و بوستان رسیده است. کمربند سبز پیرامونی پایتخت نیز در سال های اخیر رشد پیدا کرده است. در سال ۱۴۰۰، ۱۲۵۰ هکتار و درسال ۱۴۰۱، ۱۵۰۰ هکتار از طرح کمربند سبز تهران انجام شد. در سال ۱۴۰۲ نیز این میزان به ۲۰۰۰ هکتار افزایش پیدا کرد. در طول این دوره علاوه بر دو میلیون اصله درختی که در کمربند پیرامونی تهران کاشته شد، حدود ۱.۵ میلیون اصله درخت در سطح شهر پایتخت کاشته شد.

در سال‌های اخیر چند اصله درخت به تهران اضافه شده است؟

شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت، توجه اصلی خود را به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص داد و حدود نیمی از بودجه پیشنهادی هر سال را به آن اختصاص داد. انعقاد خرید ۷۹۱ واگن خارجی و ۱۱۳ واگن داخلی، خریداری ۳ هزار اتوبوس برقی؛ ۲۷۵۰۰ هزار تاکسی و ده هزار ون برقی و افتتاح ۱۹ ایستگاه مترو بخش دیگری از فعالیت‌های این دوره بوده است. درکنار این موضوع، شهرداری به موضوع بافت فرسوده و کوتاه کردن فرآیندهای صدور پروانه ساختمانی، معتادان متجاهر، افزایش مراکز نگهداری و خدمات دهی و برنامه کامل برای بازگشت آنان به جامعه ورود کرد و افزایش میادین میوه و تره بار، روش های جدید بازیافت و خریداری دستگاه های زباله سوز و افتتاح و کلنگ زنی بزرگراه های پایتخت را در دستور کار خود قرار داد.

در سال‌های اخیر چند اصله درخت به تهران اضافه شده است؟

اما این موارد و عقب ماندگی های سایر حوزه ها باعث نشد تا مدیریت شهری دوره ششم از توسعه پارک‌ها، تکمیل کمربند سبز و راه اندازی پارک های مادر و کودک غافل شود. به طوری که به کمربند سبز پایتخت که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۱ شهریور به صورت میانگین سالانه ۹۳۷ هکتار اضافه می شد با روی کارآمدن مدیریت شهری از ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ تا کنون به صورت میانگین سالانه ۱۵۸۰ هکتار افزایش پیدا کرد.

از ابتدای دهه ۹۰ تا زمان روی کارآمدن دوره مدیریت ششم سالانه ۲۶۱ هکتار به مساحت فضای سبز تهران افزوده می شد اما در این دوره سالانه به صورت میانگین ۳۱۳ هکتار به مساحت فضای سبز تهران اضافه شده است.تعداد بوستان ها و تفرجگاه هایی که میانگین به صورت سالانه ساخته می شد تا سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۱ بوستان بود اما از سال ۱۴۰۰ به صورت میانگین ۳۴ پارک در سال به بوستان های تهران اضافه شد.

مجموع این اتفاقات سبب شده تا سرانه فضای سبز در تهران که طبق قانون هوای پاک باید ۱۵ متر برای هر نفر باشد در این دوره به ۱۸ متر به ازای هر نفر افزایش پیدا کند.

در سال‌های اخیر چند اصله درخت به تهران اضافه شده است؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    3 0
    به عملکرده نه به ساخت مسجد.عملکرد شما در برابر فساد و رسیدگی به امور مستضعفینه.شو اف وجنجال خود ساخته برای ساخت مسجد در یک پارک برای مطرح کردن خود کمکی به مسجدی شدن قشر گریزان نمیکنه .مساجد باید مراکز رسیدگی به همه امور مردم و پناه همه اقشار باشه.اما بعد از به دست گرفته شدن حکومت به دست روحانیت .متاسفانه این قشر از مسجد فاصله گرفت چون باید در مقام پاسخگو اوضاع معیشتی و مملکتی قرار میگرفت این شد که مساجد فقط در زمان نماز باز و بعد اون درب هایش بسته شد.
  • ZA ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    0 0
    حیف ازدرختان کهنسال خیابان ولی عصر با بی عقلی ناکارشان کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس