به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات فلسطین مطلبی را درباره تحویل اسلحه به شهرک‌نشینان یهودی از سوی رژیم صهیونیستی منتشر کرد و نوشت:

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون مجوز تحویل صد هزار اسلحه به شهرک‌نشینان یهودی (که حتی از نظر قوانین بین‌المللی و غرب، غیر قانونی هستند) را صادر کرده است.

وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی، ایتمار بن گویر بعد از اعلام‌ اینکه وزارت‌خانه‌ی او پس از هفتم اکتبر مجوز تحویل ۱۰۰،۰۰۰ اسلحه را به شهرک نشینان اسرائیلی داده گفته که اسرائیل اکنون "امن‌تر" شده است. این را خبرگزاری "تایمز اسرائیل" روز ۱۸ مارس در گزارش خود آورده است.

بن گویر در حالی که روبروی یک پوستر -که بر روی آن نوشته شده بود "۱۰۰۰k اسرائیلی مسلح شدند"- ایستاده بود، در برابر خبرنگاران گفت که این هفته ما به یک نقطه عطف در تاریخ وزارت امنیت ملی دست یافتیم و صد هزارمین شهروند نیز مجوز اسلحه خود را دریافت کرد... از میان ۲۹۹،۳۵۴ درخواستی که از ابتدای جنگ فرستاده شده بود، تاکنون با درخواست بیش از صد هزار شهروند برای مسلح کردن خودشان موافقت شده چون اسلحه جان انسان‌ها را نجات می‌دهد، ابعاد فاجعه هفتم اکتبر در جاهایی که مردم توانستند از خود محافظت کنند، کمتر بوده است.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که با چند هزار درخواست به صورت غیر قانونی موافقت شده از جمله برای جاناتان پولارد جاسوس سابق اسرائیلی که علی‌رغم مخالفت‌های دادگاه و پلیس، با دخالت شخص بن گویر توانست اسلحه دریافت کند.

در پاسخ به عملیات روز ۲۲ فوریه فلسطینی‌ها که به مجروحیت چند شهرک‌نشین اسرائیلی انجامید، چندین مقام اسرائیلی خواستار گسترش شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری و رساندن اسلحه‌ی بیشتر به این شهرک‌نشین‌ها شدند.

بن گویر در پاسخ به این عملیات فلسطینی‌ها گفت که "من شش ماه پیش گفتم که حق زندگی کردن مهمتر از حق آزادی رفت و آمد ساکنان دولت خودگردان فلسطینی ست...".

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) گزارش داده که در فاصله بین ۷ اکتبر تا ۲۰ فوریه، در ۵۶۱ مورد شهرک‌نشینان اسرائیلی به فلسطینی‌ها حمله کرده‌اند. بنا به آمار و ارقام این سازمان، اقدامات این شهرک‌نشینان با پشتیبانی ارتش اسرائیل منجر به آوارگی ۱۲۰۸ فلسطینی و از جمله ۵۸۶ کودک شده است.

اخیرا و در یکی از این موارد ارتش اسرائیل یک هلیکوپتر نظامی را برای پشتیبانی از یک شهرک‌نشین علیه فلسطینی‌ها روانه کرد. سازمان حقوق بشری Villages Group به افزایش خشونت شهرک‌نشینان اشاره کرده اما گفته که "به کار گیری یک هلیکوپتر برای کمک به شهرک‌نشینان در اذیت کردن روستائیان اولین باری ست که اتفاق می‌افتد. ما می‌دانیم که دولت از شهرک‌نشینان دفاع می‌کند اما این افزایش شدید و استفاده از نیروی هوایی نیازمند تحقیق بیشتر، هم در ارتش و هم در نیروی هوایی ست".

از زمان هفتم اکتبر اسرائیل شهرک‌نشینان غیر قانونی را با "سلاح‌های سنگین" مسلح کرده است .

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس