فیلم/ ریزش معدن در روسیه

عملیات نجات حدود معدنچیان در عمق ۱۲۰ متری زمین که تعداد آنها بر اساس اطلاعات اولیه، ۱۳ نفر است، در حال انجام است.معدن پایونیر در منطقه آمور در شرق روسیه ریزش کرد.

.به گزارش مشرق، وزارت شرایط اضطراری روسیه با اعلام خبر ریزش معدن پایونیر در منطقه آمور در شرق این کشور اعلام کرد که عملیات نجات حدود معدنچیان در عمق ۱۲۰ متری زمین که تعداد آنها بر اساس اطلاعات اولیه، ۱۳ نفر است، در حال انجام است.

شرکت بهره‌بردار از این معدن بزرگ طلا روز سه‌شنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲، این آمار را تأیید کرد اما دادستانی منطقه احتمال داد که ممکن است تا ۱۵ نفر زیر آوار باشند.

منطقه آمور یکی از واحدهای فدرال در شرق روسیه است که بلاگووشچنسک مرکز آن تا مسکو هشت هزار کیلومتر فاصله دارد.

بنا بر این گزارش، حادثه ریزش معدن، شامگاه دوشنبه ۲۸ اسفندماه رخ داد. معاون نخست وزیر و فرستاده تام الاختیار رئیس منطقه فدرال خاور دور روز سه‌شنبه در نشست در این باره گفت: عملیات نجات با توجه به سرازیر شدن حجم زیادی آب به درون معدن، با پیچیدگی خاصی در حال انجام است.

یوری تروتنف افزود: کار امداد و نجات در جریان است، وزارت موقعیت های اضطراری نیروها و تجهیزات لازم را در آنجا مستقر کرده است. کار به دلیل ورود آب، پیچیده است و در نتیجه، خمیری گل‌آلود ایجاد می‌شود که باید پمپاژ شود.

وی گفت:‌ مالک معدن، مستقیما مستول وضعیت کنونی است اما در مقطع کنونی، مأموریت اصلی ما نجات جان افراد است و پس از آن،‌ وضعیت بررسی خواهد شد.

به گفته مقامات منطقه، همه معدنچیان حبس شده در زیر زمین، ساکنان منطقه آمور نیستند و تعدادی از آنها، کارگران شیفتی از مناطق دیگر هستند.

در همین حال،‌ایگور اسمیرنوف رئیس منطقه‌ای وزارت موقعیت های اضطراری روسیه در منطقه آمور گفت: سیستم تهویه در معدن پایونیر در حال فعالیت است.

دستور پوتین برای نجات معدنچیان

سخنگوی کرملین نیز در این باره گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه گزارش هایی را از الکساندر کورنکوف وزیر شرایط اضطراری روسیه و واسیلی اورلوف، فرماندار منطقه آمور، درباره وضعیت ریزش معدن پایونیر شنید.

دیمیتری پسکوف افزود: پوتین دستورهای لازم را برای انجام تمام اقدامات لازم و ممکن برای نجات معدنچیانی که اکنون در آنجا گرفتار شده‌اند، و همچنین ارائه تمام کمک‌های اضطراری لازم به قربانیان را صادر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس