کد خبر 1586156
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی تحلیل و پژوهش جنگ های ترکیبی در مطلبی پیرامون تحرکاتی در آمریکا برای لغو امتیازات تجاری آفریقای جنوبی نوشت:

برخی جریان‌های سیاسی در آمریکا در تلاش هستند آفریقای جنوبی را به دلیل آنچه حمایت از حماس و گسترش روابط با ایران و روسیه خوانده شده از برنامه‌ای که به این کشور آفریقایی برخی امتیازات تجاری می‌دهد حذف کنند.

کنگره آمریکا سال ۲۰۰۰ قانونی موسوم به «رشد و فرصت آفریقا» را به تصویب رساند که ادعا می‌شد هدف آن کمک به اقتصادهای آفریقای جنوب صحرا و بهبود روابط ایالات متحده با این منطقه است.

این قانون به کشورهایی که عضو برنامه مذکور هستند امتیازهای تجاری مختلف از جمله امکان صادرات معاف از مالیات به ایالات متحده را می‌دهد.

وبگاه شبکه خبری فاکس‌نیوز که نزدیک به طیف جمهوری‌خواهان طرفدار «دونالد ترامپ» است در یادداشتی نوشته آفریقای جنوبی به دلیل مذاکره با گروه حماس و توسعه روابط با ایران و روسیه که دشمنان آمریکا هستند آماج انتقادات قرار گرفته است.

این پایگاه نوشته آمریکا از طریق «قانون فرصت و رشد آفریقا» به ژوهانسبورگ کمک می‌کند سالانه میلیاردها دلار منافع تجاری کسب کند.

«اردی کیتری»، استاد حقوق در دانشگاه آریزونا و از اعضای «بنیاد دفاع از دموکراسی» در مصاحبه با این رسانه گفت وقت آن است که آفریقای جنوبی از برنامه مذکور حذف شود.

«بنیاد دفاع از دموکراسی» یا لابی «اف.دی‌.دی» یکی از اندیشکده‌های اصلی طرفدار رژیم اسرائیل در آمریکا است. جزو اصلی‌ترین وظایف این اندیشکده، تولید محتواهای ضد ایرانی و ارائه راهکار به سیاستمداران آمریکا برای مقابله با ایران است.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس