کد خبر 1586113
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
افزایش محبوبیت حزب شولتس پس از رد درخواست اوکراین

پس از اینکه صدراعظم آلمان از ارسال موشک «تاروس» به کی یف امتناع کرد، محبوبیت حزب او افزایش یافت.

به گزارش مشرق، در پی عدم موافقت «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان با ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین، محبوبیت حزب SPD در میان آلمانی‌ها افزایش یافت.

طبق گزارش بیلد، در این میان حمایت آلمانی‌ها از بلوک سیاسی متشکل از احزاب «دموکرات مسیحی» و «سوسیال مسیحی» که از برلین می‌خواهند سلاح و مهمات دوربرد به اوکراین ارسال کند، کاهش یافته است.

شولتس می‌گوید اوکراین می‌تواند با موشک‌های دوربرد آلمانی خاک روسیه را هدف قرار دهد و به همین دلیل نمی‌خواهد روابط برلین با مسکو را بیش از این تیره‌تر کند.

صدراعظم آلمان نه تنها از تصمیمش مبنی بر عدم ارسال موشک‌های دوربرد تاروس به اوکراین حمایت کرد، بلکه صراحتا گفته بود: «احتیاط چیزی نیست که بخواهید آن را به عنوان ضعف تلقی کنید. احتیاط چیزی است که شهروندان کشور ما حق آن را دارند.»

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، کشورهای غربی از جمله آلمان به عنوان دومین حامی کی‌یف پس از ایالات متحده کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است.

روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا «پمپاژ» تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و تاکید دارد که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها میان روسیه و اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • mahdi IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    خب خدارو شکر که آلمان فهمید جنگ با روسیه اشتباه است دو سال پیش عرض کردم فاتح برلین و پایان دهنده جنگ جهانی دوم ارتش سرخ پرافتخار شوروی بود نه آمریکا و انگلیس و حامیان آنها اگر شوروی نبود هیتلر کل اروپا رو می گرفت الان هم داشت به آمریکا لشکر کشی میکرد
    • عمیر IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      0 0
      ببند دهنتو ارتش سرخ کمونیستی
    • همایون IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
      0 0
      برو خدا زده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس