اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات روسیه را به بهانه محدودیت‌های سیاسی زیر سوال برد

اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات (پیروزی ولادیمیر پوتین) را به بهانه محدودیت‌های سیاسی و عدم حضور ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا زیر سوال برد.

به گزارش مشرق، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است: انتخابات ریاست جمهوری روسیه در یک فضای بسیار محدود برگزار شد. مقامات روسیه با سرکوب سیاستمداران مخالف، سازمان‌های جامعه مدنی، رسانه‌های مستقل و دیگر صداهای منتقد با استفاده از قوانین سرکوبگر و صدور احکام حبس با انگیزه سیاسی، به افزایش سرکوب داخلی ادامه دادند.

این بیانیه می‌افزاید: ‌اتحادیه اروپا از تصمیم مقامات روسی مبنی بر دعوت نکردن از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا برای انتخابات خود متاسف است. این اقدام برخلاف تعهدات روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا است و رای دهندگان روسی و نهادهای بین‌المللی را از ارزیابی بی طرفانه و مستقل از این انتخابات محروم کرد.

اتحادیه اروپا در ادامه ضمن محکوم کردن برگزاری انتخابات روسیه در سرزمین‌های اوکراین اعلام کرد: این به اصطلاح «انتخابات» نمونه دیگری از نقض آشکار قوانین بین المللی، از جمله منشور سازمان ملل و استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین توسط روسیه است.

این بیانیه می‌افزاید: ما از روسیه می خواهیم که به مرزها و حاکمیت بین المللی شناخته شده اوکراین احترام بگذارد. اتحادیه اروپا تکرار می کند که برگزاری این به اصطلاح «انتخابات» در سرزمین های اوکراین و نتایج آن را به رسمیت نمی شناسد و هرگز نخواهد داشت. آنها باطل هستند و نمی توانند هیچ اثر حقوقی ایجاد کنند. رهبری سیاسی روسیه و دست اندرکاران سازماندهی آنها با عواقب این اقدامات غیرقانونی روبرو خواهند شد.

بنا بر اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه ولادیمیر پوتین در انتخابات هشتمین دوره ریاست‌جمهوری این کشور، برای پنجمین بار، رئیس‌جمهوری روسیه شد.

به گفته الا پامفیلوا رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، مشارکت در این دوره از انتخابات یک رکورد در تاریخ روسیه جدید (پس از فروپاشی شوروی) بود، چرا که افزون بر ۸۷ میلیون و یکصد هزار نفر یعنی ۷۷.۴۴ درصد واجدان شرایط شرکت در انتخابات در شعب (حضوری و مجازی) حضور پیدا کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • علی IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    6 0
    همین صحبتهای این غربیا ،نشون میده انتخابات کاملا صحیح و ازاد بوده
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      1 0
      همین صحبت های این آدما، نشون میده تیمارستان چهررازی هنوز باید باز باشد و مریض بپذیرد.
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    5 0
    هر جا که عمله هاشون رای نیارند یا نباشند انتخابات رو زیر سوال می برند.
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    3 0
    اتحادیه اروپا بیخود کرد با اربابای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشش!! زیر سوال برو ترین به اصطلاح انتخابات مال یانکیستان هست، چرا پس خفه خون گرفتن؟؟!
  • BE ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    1 0
    آخه کی شماها رو آدم حساب میکنه اروپاییهای احمق همجنس باز پرست. همکاران آمریکایی روزه روشن مسخره تون میکنند هیچی نمیتوانید بگید. یه مشت الاغ که فقط بلدید کولی بدید. خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ!
    • عمیر IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      0 0
      این دلقکو خخخ
  • رضا IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 0
    پوتین بدجورزده توبرجک نوکرای آمریکا،دمش گرم
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    1 0
    تنها کسی که نمیدونه خواجه حافظه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس