کد خبر 1585028
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

دوره mba مناسب چه کسانی است؟

دوره mba معمولا به افرادی پیشنهاد می‌شود که به‌دنبال بهبود جایگاه شغلی و توسعه کسب و کار خود هستند. این دوره لازم است که به‌صورت کاربردی و آکادمیک آموزش داده شود، چراکه یادگیری و تسلط به مباحث مدیریتی نیاز به صرف زمان و دوره‌های پیشرفته دارد.

اما برای مدیران و صاحبان کسب‌وکاری که نیازمند یادگیری تکنیک‌های مدیریتی در سیستم خود هستند نیز، دوره‌هایی به‌صورت آزاد تشکیل می‌شود که می‌توانید اطلاعات کافی از این دوره جدید را کسب کنید.

در واقع این دوره شما را برای هر نوع تغییر در سال‌هایی آتی که قرار است در بیزینس شما صورت بگیرد، آماده می‌کند. به همین دلیل هم موضوع یادگیری و شرکت در دوره مذکور، این روزها به بحثی داغ تبدیل شده است.

بهترین مزیت‌ها برای شرکت در دوره‌های آزاد mba

. شرکت در دوره‌های مدرسه عالی کسب‌وکار ماهان این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بهترین تکنیک‌های مدیریت برای توسعه بیزینستان را داشته باشید. در پایان این دوره‌ها شما دارای توانایی و مزیت‌هایی هستید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ارتقای فرصت شغلی
  • افزایش درآمد
  • استحکام در شبکه تجاری
  • دیدگاهی جامع نسبت به کسب‌وکار جهانی و تجارت
  • فراگیری دانش و مهارت‌های نوین
  • توسعه مهارت‌های پیشرفته مدیریتی

دستاوردهای دوره mba برای مدیران و صاحبان مشاغل

بسیاری از افرادی که درزمینه شغلی یا مدیریتی کسب‌وکار خود هیچ‌گونه توسعه ندارند و بیزینس‌شان بسیار سودآور نیست، می‌توانند برای حل این مشکلات در دوره mba شرکت کنند.

در این دوره‌ها می‌توانید با تکنیک‌های تیم‌سازی، استفاده از فرصت‌های استثنایی، بازاریابی، برنامه‌ریزی و فروش آشنا شوید و در اداره کسب‌وکار خود عملکرد بهتری داشته باشید.

استفاده از این تکنیک‌ها قطعا می‌تواند سودتان را نسبت به قبل افزایش دهد. این دوره‌ها برای افرادی که داری شرکت‌های تجاری سودآور هم هستند، مفید است، چراکه همیشه جایی برای پیشرفت و توسعه در هر زمینه‌ای وجود دارد.

دستاوردهای دوره mba برای فارغ‌التحصیلان

ازآن‌جایی‌که دانشگاه فرصتی را برای کسب تجربه‌های عملی در دوره تحصیلی دانشجویان فراهم نمی‌کند، استفاده از این دوره‌ها می‌تواند پله‌ای رو به جلو برای مدیران تحصیل‌کرده باشد. با شرکت در دوره mba می‌توانید به دانسته‌های مدیریتی خود عمق ببخشید و تجربه‌های بسیاری درزمینه‌ عملی این دوره کسب کنید.

مباحث مهم ارائه شده در دوره mba

برای تسریع روند یادگیری و کاربرد این دوره‌ها بسیاری از موسسه‌های خارجی بسته به صنوف مختلف تغییراتی در دوره‌های سنتی ایجاد کردند که حاصل آن دروس پایه متعددی از 12 تا 20 درس متغیر است. به‌طور کلی شرکت در این دوره به توسعه فردی و کسب مهارت جهت پیشرفت کسب‌وکار و سوددهی بالا کمک می‌کند.

اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که تمرکز اصلی این دوره‌ها برای مشاغل خاصی است و براساس نوع گرایش دروس معرفی می‌شوند. بااین‌حال برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • مدیریت استراتژیک
  • تفکر سیستمی
  • رفتار سازمانی
  • اصول حسابداری برای مدیران
  • مهارت‌های ارتباطی و اصول مذاکره
  • مبانی مدیریت و سازمان
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت عملیات
  • مدیریت کارآفرینی
  • مدیریت منابع انسانی

مدیریت استراتژیک

این درس یکی از اصلی‌ترین دروس در دوره mba محسوب شده که برای مفهوم‌رسانی بیشتر همراه درس تفکر استراتژیک ارائه می‌شود. این درس بر پایه محتوای توسعه مهارت‌های تصمیم‌گیری استراتژیک و اجرای آن به‌وسیله برنامه‌ریزی در سازمان، شرکت و زندگی شخصی ریخته شده است.

دقت داشته باشید که ریشه اصلی عدم پیشرفت در موقعیت‌های مختلف و تردید در تصمیم‌گیری، به عدم داشتن مهارت مدیریت استراتژیک مربوط می‌شود.

تفکر سیستمی

در واقع این درس برای تعریف بهتر سیستم و برجسته‌سازی اهمیت سازمان با اجزای مستقل در یک مجموعه طراحی شده است. هدف اصلی این درس در دوره، غلبه بر تفکر سنتی و تبدیل آن به طرز فکری آشنا با اهمیت رهبری و دستیابی به هدفی مشترک است. با درک این مفاهیم خواهید توانست هدف اصلی درس که شامل روش‌های کنترلی، تصمیم‌گیری، پیشبرد اهداف و شیوه‌های کنترل می‌شود را میسر کنید.

رفتار سازمانی

این درس به‌دنبال بهترین عامل برای تغییر رفتار گروه‌های مختلف شخصیتی است. در دوره mba با ارئه این درس سعی در آگاهی فرد در ویژگی‌های شخصی، به‌دست آوردن روش‌های مناسب درخصوص حس خوب و ایجاد انگیزه موجود است.

باید بگوییم که داشتن یک رفتار سازمانی درست، برای همه مدیران کسب‌وکار لازم است. به همین دلیل فارغ از اینکه چه مدت از راه‌اندازی بیزینس‌تان می‌گذرد، حتما بر اهمیت این موضوع واقف باشید.

اصول حسابداری برای مدیران

از اصلی‌ترین نیاز مدیران و صاحبان کسب‌وکار، داشتن مهارت حسابداری است. شنیده‌اید که می‌گویند اگر می‌خواهی مدیر موفقی شوی، امور مربوط به حساب‌وکتاب را خودت انجام بده؟

در واقع هر مدیر برای دسترسی به حساب‌های سود و زیان شرکت و حساب‌های مالی، باید با این مهارت آشنایی داشته باشد. این درس برای مدیران، اصول مربوط به برنامه‌ریزی و کنترل بودجه را برای درک بهتر سیستم مالی ارائه می‌دهد.

مهارت ارتباطی و اصول مذاکره

انتقال درست خواسته‌ها در مذاکره یکی از مهم‌ترین نیازها برای هر شرکت و بیزینس محسوب می‌شود. دوره mba با ارائه این درس ساخت ارتباط‌های درست و سودآور جهت به‌دست آوردن منافع برای بیزینس را ایجاد می‌کند.

مبانی مدیریت و سازمان

در این درس با تئوری‌های مدیریت آشنا می‌شوید. استفاده از این دروس مبانی شما را با ادبیات اساسی مدیریت، در ارتباط بیشتری قرار می‌دهد. مبانی مدیریت و سازمان در 6 فصل به شما ارائه می‌شود.

مدیریت بازاریابی

داشتن نگاهی نوین به بازاریابی تنها با این درس میسر می‌شود. در این درس شما بیشتر با بازار آشنا و نیازهای مصرف‌کننده و رساندن خدمات به آن را می‌شناسید. استفاده از مزیت‌های رقابتی در بازار را با این درس فرا می‌گیرید. به سخن دیگر، مدیریت بازاریابی همان درسی است که تمام کسب‌وکارها را تشویق به شرکت در این دوره می‌کند.

مدیریت عملیات

این درس برای مدیرانی ارائه می‌شود که مسئولیت‌های بهینه‌سازی فرایندهای تولید را بر عهده دارند. به این مدیران نحوه تولید کارآمد آموزش داده می‌شود.

مدیریت کاآفرینی

آموزش ایده‌های متنوع و کارآمد برای راه‌اندازی انواع کسب‌وکار در این درس انجام می‌گیرد. نحوه اجرای اقدامات اولیه در ایجاد استارتاپ‌های موفق با استفاده از نکات موجود در این درس امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیریت منابع انسانی

استفاده از این درس در دوره برای مدیرانی که مسئول تیم‌های انسانی یا مشغول همکاری با گروه‌های بزرگ کارکنان هستند، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. تمرکز و هدف اصلی این درس برای مدیران شامل انگیزه‌بخشی، تعریف مسئولیت‌های شغلی، توسعه تیم و حل تضاد در میان کارمندان است.

مشاوره متخصصان در حوزه‌های کسب‌وکار در مقابل نظرهای خارجی و چالش‌هایی که شرکت با آن مواجه می‌شود، بسیار لازم و ضروری است. این درس از سری مباحث مهم در دوره mba برای رهبری، تحلیل بازار، برندسازی و بسیاری از مهارت‌های دیگر محسوب می‌شود.

باید به این نکته توجه داشته باشید که پس‌از پایان این دوره و گذراندن تمامی این دروس به شما گواهینامه معتبر و گواهی مدیریت ارشد کسب‌وکار، توسط مدرسه عالی کسب و کار ماهان ارائه می‌شود. با داشتن این گواهینامه می‌توانید سندی معتبر بر داشتن مهارت‌های لازم در حوزه مدیریت داشته باشید.

گرفتن گواهینامه این دوره، در کنار مدرک اصلی تحصیلی، به شما امتیازهای بیشتر در سمت و جایگاه شغلی خواهد داد که به‌نوعی مزیت رقابتی هم محسوب می‌شوند.

جمع‌بندی

این روزها شرکت در دوره mba برای هر مدیر یا فردی که صاحب شرکت یا کسب‌وکار خود است، پیشنهاد می‌شود. به‌طور حرفه‌ای این مهارت یکی از نیازهای عمده مدیران برای پیشبرد درست اهداف شرکت محسوب می‌شود. برای اطلاع بیشتر از جزئیات این کلاس‌ها می‌توانید به وب‌سایت مدرسه عالی کسب‌وکار ماهان مراجعه کنید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس