کد خبر 1585021
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵

اگر با تکنولوژی بلاکچین آشنایی مختصری داشته باشید، از این موضوع مطلع هستید که بیشتر پروژه‌ها، آپدیت‌های مختلفی را روی شبکه که بر بستر آن فعال هستند، اعمال می‌کنند تا نواقص احتمالی آن را برطرف کنند. Ether نیز از این قاعده مستثنی نیست و به منظور جلوگیری از بروز مشکل، به‌روزرسانی‌های متعددی را انجام داده است. همین عامل باعث شده تا قیمت اتریوم نسبت‌به سایر ارزهای دیجیتال رشد بیشتری را تجربه کند. در این مقاله قصد داریم مزیت‌های این بلاکچین و آپگریدهای انجام‌شده در دو سال اخیر را بررسی کنیم.

Title: اتریوم

بررسی آپدیت و فورک‌های انجام‌شده در شبکه

در مقاله تاثیر آپدیت اتریوم روی قیمت اتریوم در دو سال اخیر، تغییرات گسترده‌ای در بلاکچین اتریوم ایجاد شده که موجب بهبود عملکرد و استقبال هرچه بیشتر فعالان بازار از این دارایی شده است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم و توضیحات مختصری در موردشان ارائه می‌دهیم.

گری گلیسر

به‌روزرسانی که در 30 جون سال 2022 انجام شد و هدف اصلی آن به تعویق انداختن بمب سختی برای دوره‌ای سه ماهه بود تا سایر تغییرات در شبکه به منظور بهبود عملکرد و جلوگیری از بروز مشکلات اعمال شود.

پاریس

هدف توسعه‌دهندگان از انجام این به‌روزرسانی، ورود به فاز مرج و ادغام بیکن چین و زنجیره اصلی بود. پس از اعمال تغییرات، قیمت اتریوم نوساناتی را تجربه کرد؛ زیرا منطق اثبات سهام جایگزین اثبات کار شد. علاوه‌براین، به منظور این‌که کلاینت‌ها قادر به دریافت دستور از اجماع متصل به خودشان باشند، مجموعه‌ای از APIهای جدید با نام Engine راه‌اندازی شد. به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه کریپتوکارنسی‌ها، اصلاحات انجام‌شده بزرگ‌ترین به‌روزرسانی در شبکه این دارایی بود و روی خرید و فروش اتریوم تاثیر مستقیم داشت.

بلاتریکس

Bellatrix به‌عنوان یکی از بخش‌های بزرگ‌ترین آپگرید اتریوم یعنی مرج انجام شد که در آن جریمه ولیدیتورها در صورت فعال نبودن به بیشترین میزان ممکن افزایش پیدا کرد. علاوه‌براین، به‌روزرسانی در قوانین انتخاب فورک به منظور اجرای فاز مهاجرت انجام شد.

شاپلا

این آپگرید همزمان با کاپلا انجام شد و قابلیت برداشت دارایی‌های استیک‌شده در زنجیره اصلی را فراهم کرد. درواقع با اعمال تغییرات در این به‌روزرسانی، استیکرها توانستند داراریی را از لایه بیکن چین به اجرا منتقل کنند. در این برهه زمانی، قیمت اتریوم نسبت‌به سال گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرده بود و حوالی 1900 دلار معامله می‌شد که دلیل اصلی آن، تغییرات اعمال‌شده در شبکه بود.

کاپلا

سومین به‌روزرسانی در بیکن چین که در 12 آوریل سال 2023 انجام شد و به کاربران اجازه داد تا رمز ارزهای اتریوم استیک‌شده خود را برداشت کنند. علاوه‌براین، عملکرد سوییپینگ خودکار حساب نیز فعال شد که به ولیدیتورها اجازه می‌داد پردازش برداشت را به‌طورکامل انجام دهند.

Title: اتریوم

مزایای تاثیرگذار بر قیمت اتریوم

اتریوم دومین ارز پرتقاضا در بازار کریپتوکارنسی‌هاست که سرمایه‌گذاران علاقه خاصی به آن دارند. این دارایی مزایای متعددی دارد که موجب شده به یکی از بهترین توکن‌ها تبدیل شود. در این بخش به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

غیرمتمرکز بودن

یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه بسیاری از افراد به خرید اتریوم، غیرمتمرکز بودن آن است. این ویژگی به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا بدون دخالت هیچ شخص یا گروه خاصی، دارایی را بین حساب‌های مختلف انتقال دهند. ازاین‌رو امکان محدود کردن افراد وجود ندارد. جالب است بدانید که تمام قراردادهایی که با استفاده از این بلاکچین ایجاد می‌شوند نیز غیرمتمرکز هستند. همین امر موجب‌شده تا علاقه‌مندان به خرید و فروش اتریوم نسبت به سایر توکن‌ها بیشتر باشند.

توسعه‌دهندگان قدرتمند

بدون‌شک یکی از دلایل افزایش قیمت اتریوم در سال‌های اخیر و تبدیل شدن به دومین رمز ارز ارزشمند بازار، جامع توسعه‌دهندگان آن است. افرادی که روی برطرف کردن نواقص و اصلاح کدنویسی‌های این بلاکچین کار می‌کنند، درحال‌حاضر بیشتر از بیت کوین هستند و بعید نیست در سال‌های آینده، همین موضوع موجب شود در خرید اتریوم در اولویت بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

به‌روزرسانی‌های متعدد

عامل دیگری که ارزش این دارایی را بیشتر می‌کند، آپدیت‌های انجام‌شده روی شبکه آن است. در همین مقاله به 5 مورد از به‌روزرسانی‌هایی که در 2 سال اخیر انجام شده و موجب بهبود هرچه بیشتر وضیعت این دارایی شده است، اشاره کردیم.

امنیت بالا

در دنیای امروز، امنیت یکی از مهم‌ترین مواردی است که بسیاری از فعالان بازارهای مالی به آن توجه ویژه‌ای می‌کنند تا ریسک‌ها را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهند. باتوجه‌به جامع توسعه‌دهندگان بسیار قوی که روی برطرف کردن نواقص شبکه و بهبود امکانات آن فعالیت می‌کنند، درحال‌حاضر ETH یکی از امن‌ترین دارایی‌ها در تمام بازارهای مالی به‌حساب می‌آید. ازاین‌رو قیمت اتریوم نوسان کمتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارد و بیشتر سرمایه‌گذاران آن را جزو توکن‌های باارزشی می‌دانند که در بلندمدت، رشد زیادی را تجربه می‌کند.

راهکاری برای پرداخت

محدودیت‌های موجود در سیستم بانکداری سنتی که مشکلات متعددی را برای کسب‌وکارها و بسیاری از افراد ایجاد کرده، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. به‌عنوان مثال شما نمی‌توانید در روزهای تعطیل نقل‌وانتقال انجام دهید یا در حالت عادی، بانک‌ها هزینه زیادی برای انجام تراکنش از شما دریافت می‌کنند. علاوه‌براین، نظارت دولت‌ها و اقتصادهای بزرگ دنیا بر تمام فعالیت‌های انجام‌شده موجب می‌شود تا آن‌ها به راحتی خواسته‌های خود را بر دیگر کشورها دیکته کنند.

وجود سیستم‌های مالی غیرمتمرکز مثل ETH به افراد اجازه می‌دهد به راحتی و بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای نقل‌وانتقالات خود را انجام داده و مشکلی از این بابت نداشته باشند. همین عامل موجب‌شده در سال‌های اخیر قیمت اتریوم رشد کند و به یکی از ارزشمندترین دارایی‌های جهان تبدیل شود.

بررسی آپدیت های دو سال گذشته اتریوم

جمع‌بندی

بدون‌شک اتریوم یکی از دارایی‌های پرطرفدار در بازار کریپتوکارنسی‌ها به‌حساب می‌آید که دلیل اصلی آن به‌روزرسانی‌های متعددی است که روی شبکه انجام شده است. در این مقاله به آپگریدهای انجام‌شده در دو سال اخیر اشاره کردیم که تاثیر مثبتی روی قیمت اتریوم داشته و عاملی برای افزایش ارزش این دارایی بوده است.

موارد گفته‌شده صرفا به منظور افزایش میزان آگاهی شما بوده و هیچ‌گونه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری نیست. به شما توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی تحقیقات لازم را در مورد ETH انجام داده و درصورت مناسب بودن وضعیت، اقدام به خرید آن کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس