کد خبر 1585003
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷
اذعان بایدن به افزایش اسلام هراسی در آمریکا

رییس جمهور آمریکا روز جمعه ضمن اذعان به افزایش اسلام هراسی در این کشور از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه گفت: مسلمانان در سراسر جهان به دلیل اعتقاداتشان شرایط دشواری را تحمل می کنند.

به گزارش مشرق از "الجزیره انگلیسی", جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی، گفت که دولت او «خشونت و نفرتی که مسلمانان در سراسر جهان اغلب به دلیل اعتقادات مذهبی‌شان با آن مواجه می‌شوند و از ظهور زشت اسلام‌هراسی در پی جنگ ویرانگر غزه آگاه هستیم.

بایدن در بیانیه ای ادعا کرد: اسلام هراسی در کشور ما جایی ندارد. با این حال مسلمانان در آمریکا غالباً در طول زندگی روزمره خود، ترس بی‌اساس، تبعیض آشکار، آزار و اذیت و خشونت را تحمل می‌کنند.

گروه‌های حقوق بشر، گسترش اسلام‌هراسی از ۷ اکتبر را با اتهامات به مسلمانان پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا، مقایسه کرده‌اند.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی اعلام کرد که در طول سه ماه آخر سال ۲۰۲۳میلادی ، سه هزار و ۵۷۸ مورد شکایت درباره نفرت علیه مسلمانان و فلسطینیان ثبت کرده است.

این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۸ درصد افزایش داشته است.

سازمان ملل متحد اسفند سال ۱۴۰۰ با صدور قطعنامه‌ای ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) را به عنوان روز جهانی مقابله با اسلام هراسی تعیین و نامگذاری کرد که این تصمیم نقطه عطفی در مبارزه با اسلام هراسی در سطح بین المللی است.

مجمع عمومی سازمان ملل این قطعنامه را با عنوان «روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی» و با اجماع به تصویب رساند. بر اساس این قطعنامه، امروز ۱۵ مارس روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی تعیین و نامگذاری شد. قطعنامه یاد شده هرگونه اظهارات تنفر آمیز و خشن علیه مسلمان را محکوم می کند و خواستار تقویت تلاش های بین المللی برای ارتقای مدارا، تحمل و صلح شده است.

اکنون دو سال پس از تصویب و تعیین روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی، قطعنامه اقدامات برای مبارزه با اسلام هراسی با ۱۱۵ رای مثبت، ۴۴ رای ممتنع و بدون هیچ رای مخالفی در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CH ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    1 0
    آمریکا باید از همه مسلمانان بترسه . آه مردم بیگناه مسلمان به زودی دامنشون رو میگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس