به گزارش مشرق، کانال تلگرامی امریکانا با انتشار مطلبی به این پرسش پاسخ داده است که، اگر دیوان عالی ترامپ را رد صلاحیت نکند، دموکرات‌ها چگونه می‌توانند این کار را انجام دهند؟

نشریه آتلانتیک یک سرمقاله بسیار جنجالی منتشر کرد که در آن استراتژی دموکرات‌ها برای احتمال مخالفت با نتایج انتخابات ۲۰۲۴ در صورت عدم رسیدن به خواسته‌شان و پیروزی احتمالی ترامپ را ترسیم می‌کند. در این سرمقاله این موضوع مطرح شده که بدون راهنمایی روشن از سوی دادگاه عالی، دموکرات‌های مجلس نمایندگان می‌توانند این موضوع را در ذهن خود مطرح کنند که ممکن است پیروزی ترامپ را در ۶ ژانویه ۲۰۲۵ تایید نکنند.

در پایان مباحثات دیوان عالی در مورد اینکه آیا ایالت کلرادو می‌تواند ترامپ را به عنوان یک شورشگر از برگه رای ایالتی حذف کند یا خیر، وکیلی که نماینده رای دهندگان ایالتی بود به قضات هشدار داد که بدون راهنمایی روشن از سوی دیوان عالی، پیروزی ترامپ می تواند منجر به بحران قانون اساسی در کنگره شود. بعد از این نقل قول نویسنده مقاله آتلانتیک تاکید می‌کند که دموکرات‌ها باید بین تایید برنده‌ای که بسیاری از آنها معتقدند واجد شرایط لازم برای ریاست جمهوری نیست و مخالفت با اراده رای‌دهندگانی که او را انتخاب کرده‌اند، یکی را انتخاب کنند.

به گفته نویسنده آتلانتیک، انتخاب نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان بعد از انتخابات ۲۰۲۴ می تواند تعیین کننده باشد و همانطور که پیروزی آنها در انتخابات ویژه مجلس نمایندگان در هفته گذشته در نیویورک نشان داد، دموکرات‌ها شانس جدی برای کسب اکثریت در کنگره در ماه نوامبر دارند و حتی اگر ترامپ دوباره ریاست جمهوری را به دست آورد، آن‌ها می‌توانند رأی‌هایی را داشته باشند که مانع از روی کار آمدن او شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس