به گزارش مشرق، محسن فایضی در مطلبی با عنوان دو خط خبر و تحلیل از طرحی که روی میز است در کانال تلگرامی به ادعای باراک راوید تحلیل گر مشهور اسرائیلی از طرح پاریس که اکنون بعد رفت و برگشت ها روی میز است اشاره کرد و نوشت:

طرح کلی ارائه شده توسط آمریکایی ها در پاریس بسیار شبیه به طرح قبلی( آتش بس ۷ روزه) با تغییرات کوچک اما مهم است.

مهمترین تغییر تعداد زندانیانی است که باید برای هر ربوده شده اسرائیلی آزاد شوند.

به جای ۳ به ۱، اینبار ۱۰ به یک خواهد بود.

دومین نکته مهم در پیشنهاد جدید، تمایل اسرائیل برای آغاز بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه در مرحله اول توافق است(احتمالا با هدف ایجاد شرایط حمله به رفح)

ما یک استراحت ۶ هفته ای خواهیم داشت که در طی آن تنها حدود ۳۵ تا ۴۰ ربوده شده آزاد می شوند.(بنظر میرسد این یعنی همچنان حماس بر موضع خود که نظامی ها تنها در اتش بس نهایی معامله و با نسبت های ۱ به تعداد بالا مبادله میکند ایستاده است )

پس از آن، ممکن است به جنگ برگردیم یا به اتش بسی دیگر برویم.

اگر توافق به صورت مرحله‌ای حاصل شود، ما از مرحله‌ای به مرحله دیگر می‌رویم که طی آن می‌توانیم مذاکره کنیم و به فرصت‌های بیشتری برای آتش بس برسیم.

و در آخر: بنظر می رسد هر گونه آتش بس موقت، بیش از یک ماه که با ورود کالاها به میزان کافی و عدم تبادل تمام ۱۳۱ اسیر باقی مانده، به سود مقاومت و به تعبیر بهتر مردم غزه است‌.

شرایط اجتماعی غزه نیاز به یک آرامش و بازیابی جدی دارد. ضمن آنکه بازگشت به جنگ بعد حدود ۶ هفته به سادگی روز نخست نیست. البته قضاوت تنها بر روی آنچه در نهایت امضا و اجرا میشود، می‌توان داشت‌.

اگر از ابتدا از گرسنگی شمال سخن گفته می‌شد، اکنون این گرسنگی و مرگ تدریجی از این مسئله کم‌کم در حال گرفتن رنگ واقعیت است و خب این مسائل در تصمیم گیری ها قطعا تاثیر گذارند

کانال ۱۲ نیز اعلام کرده است که، رئیس ستاد ارتش، حمایت خود را از امضای یک آتش بس موقت که امکان تجدید برنامه های عملیاتی ارتش اسرائیل را فراهم می کند، تایید کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 1
    خوب تجدید برنامه های ارتش نه چیز دیگر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس