کد خبر 1576185
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳

برج میلاد تهران به‌عنوان ششمین برج مخابراتی بلند جهان شناخته می‌شود که در شهر تهران قرار گرفته است. این برج، رتبه نوزدهم را در بین سازه های نامتکی جهان دارد و جالب است بدانید که ساخت این برج حدود ۱۱ سال طول کشیده و درنهایت در ۱۶ مهر ۱۳۸۷ افتتاح آن انجام گرفته است.

گردش در برج میلاد + راه های دسترسی

برج میلاد از بیشتر نقاط شهر تهران قابل مشاهده است و به نمادی برای این شهر تبدیل شده است. برای رفتن به برج میلاد می‌تواندی از راه‌های مختلف استفاده کنید. در این میان با در دست داشتن نقشه مترو تهران به‌راحتی می‌توانید خودتان را به برج میلاد برسانید از جاذبه‌های مختلف موجود در آن لذت ببرید. در ادامه کمی بیشتر این برج مخابراتی را معرفی می‌کنیم و راه‌های دسترسی به آن بیان می‌شود.

کمی درباره برج میلاد

برج میلاد در ناحیه دو تهران، جنوب شهرک غرب و در شمال کوی نصر قرار گرفته است. زیربنای مجموعه برج ۱۳ هزار متر مربع است که روی تپه به مساحت تقریبی ۶۲ هکتار ساخته شده است.. در بالای این برج مخابراتی جاذبه‌های زیادی وجود دارد و جالب است بدانید که برج میلاد اولین برج مخابراتی بلند دنیا محسوب می‌شود که از نظر وسعت کاربری سازه راس آن قرار گرفته است. برای بازدید از برج میلاد می‌توانید روش‌های مختلفی را به کار ببرید. این برج در بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت قرار دارد و در این میان با استفاده از نقشه مترو تهران و انتخاب ایستگاه‌های مترو، سفری ارزان و بدون ترافیک را تجربه خواهید کرد. در ادامه با برخی جاذبه‌های این برج آشنا می‌شویم.

دلفیناریوم برج میلاد

دلفیناریوم برج میلاد اولین دلفیناریوم غیر ساحلی در منطقه خاورمیانه است که می‌توانید با دو دلفین به نام‌های آلفا و کاسیا شنا کنید. علاوه بر آن می‌توانید حدود ۲۰ دقیقه در کنار دلفین‌های این مجموعه قایق‌سواری یا شنا کنید. وسعت این پارک حدود ۳۲۰۰ متر مربع است و مرتفع‌ترین دلفاریوم غیرساحلی دنیا شناخته می‌شود. درعین‌حال هر شب در این مجموعه از برج میلاد برنامه های شاد و زنده برگزار می‌شود و اگر فرزند شما برنده مسابقه نقاشی کودکان از دلفین‌ها باشد یک جایزه جذاب دارد. جایزه فرزند شما شنای رایگان در کنار دلفین‌ها خواهد بود و می‌توانید با دلفین ها عکس یادگاری بگیرید. البته توجه داشته باشید که حتما وسایل شنا همراه داشته باشید.

اجرای کنسرت در برج میلاد

یکی دیگر از جاذبه‌های این برج کخابراتی، سالن کنسرت آن است که در کنار برج قرارگرفته و می توانید برای تماشای کنسرت موسیقی وارد آن شوید. در این سالن خوانندگان زیادی کنسرت برگزار می‌کنند و قسمت جذاب این است که بعد از شنیدن کنسرت و خروج از سالن می‌توانید از نورپردازی زیبای شبانه برج و شهر تهران لذت ببرید.

گردش در برج میلاد + راه های دسترسی

زیپ لاین و پل معلق برج میلاد

اگر دوست دارید در برج میلاد یک تفریح هیجان‌انگیز را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که زیپ لاین این مجموعه را از دست ندهید. علاوه بر آن پل معلق چوبی که بلندترین پل معلق تهران است در مجموعه برج میلاد قرار دارد و با قدم زدن بر روی آن، هیجانی متفاوت را تجربه خواهید کرد. در این مجموعه جذاب تمام نکات ایمنی رعایت می‌شود و مسیری که با زیپ لاین طی می‌کنید ۱۵۰ متر است.

رستوران های محوطه برج میلاد

شاید بد نباشد که بعد از تفریح و گشت‌وگذار در قسمت‌های مختلف مجموعه برج میلاد به فکر خوردن یک وعده غذایی خوشمزه در فضایی متفاوت از همیشه باشید. خوشبختانه در این برج و قسمت‌های مختلف محوطه آن رستوران‌های متعددی واقع شده که انتخاب خوبی برای سرو غذا و نوشیدنی هستند.

رستوران گردان برج میلاد

اگرچه در محوطه این برج چند رستوران وجود دارد، اما رستوران گردان بالای برج جذابیت‌های متفاوتی دارد. در این رستوران می‌توانید در بالاترین نقطه تهران و در ارتفاع ۲۷۶ متری از سطح زمین نمایی متفاوت از شهر تهرانت را مشاهده کنید. همچنین در این رستوران تمام وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام با کیفیت مطلوب سرو می‌شود و آنچه باعث جذابیت آن شده این است که در هر یک ساعت، یک دور کامل به دور خود می‌چرخد. به همین دلیل نمایی ۳۶۰ درجه از تهران را نشان می‌دهد.

گردش در برج میلاد + راه های دسترسی

امکانات مختلف موجود در برج میلاد

امکانات و جاذبه‌های تفریحی موجود در برج میلاد بسیار زیاد است و شاید نیاز باشد که یک روز کامل را برای گردش در این برج صرف کنید. ازجمله آن‌ها می‌توان به دهکده اقوام ایرانی در پایین دست زیپ لاین اشاره کرد. علاوه بر آن نمایشگاه‌های دیدنی در فضای نمایشگاهی محوطه برج وجود دارد . سینمای برج با دو سالن مجزا مکان خوبی برای تماشای آخرین فیلم‌های سینمایی روی پرده است. در این برج سالن لیزریوم در ضلع غربی گذرگاه قرار گرفته و زمین چمن بازی پینت بال، بگ جامپ، دوچرخه سواری، بانجی جامپینگ، بالن سواری، بادبادک بازی و … ازجمله بازی‌های مفرح آن محسوب می‌شوند. بنابراین کافی است که وارد برج شوید تا اوقات خوشی را همراه با خانواده و دوستان تجربه کنید.

علاوه بر موارد ذکرشده، امکانات رفاهی ضروری مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه، غرفه‌های تبلیغاتی، پارکینگ و … در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. همچنین درصورتی‌که علاقه دارید عکس دسته‌جمعی و خانوادگی برای یادگاری از حضور در برج میلاد داشته باشید، می‌توانید به عکاس خانه در محوطه بروید.

راه‌های دسترسی به برج میلاد

برای رفتن به این برج جذاب می‌توانید از تاکسی یا اتوبوس استفاده کنید، اما مسیر کمی دشوار می‌شود و خسته به برج می‌رسید. برای دسترسی به برج با وسیله شخصی می‌توانید مسیرهای مختلفی را انتخاب کنید. به‌طور مثال بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت روش خوبی است تا به کنار گذر اختصاصی برج میلاد برسید. همچنین از بزرگراه حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران به برج میلاد راه دارد.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس