کد خبر 1575868
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷

ماشین لباسشویی یکی از ضروری‌ترین وسایل خانه است و خراب شدن آن می‌تواند مشکلات زیادی را به‌وجود بیاورد. یکی از اتفاق‌های مرسوم، توقف ماشین لباسشویی حین کار است و ما در ادامه این مطلب قصد داریم دلیل متوقف شدن ماشین و البته روش‌های حل آن را توضیح دهیم.

مهم ترین دلایل توقف ماشین لباسشویی حین کار

دلایل توقف ماشین لباسشویی حین کار

فارغ از قیمت ماشین لباسشویی ممکن است این محصول حین کار با مشکل مواجه شود که دلیل آن می‌تواند یکی از موارد زیر باشد.

سلامت دوشاخه برق یا محافظ را بررسی کنید

قبل از هر کاری باید مطمئن شوید که مشکل به‌دلیل قطع شدن برق به‌وجود نیامده باشد و برای بررسی این موضوع حتما سلامت پریز برق و محافظ متصل به آن را مورد سنجش قرار دهید. برای نمونه می‌توانید محصول برقی دیگری را در آن پریز یا محافظ بزنید و سلامت آن را بسنجید. همچنین احتمال دارد که خود دوشاخه ماشین لباسشویی مشکل پیدا کرده باشد که این مورد نیز باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

سوختن خازن پارازیت گیر

خازن پارازیت گیر قطعه‌ای کوچک است که میزان بار الکتریکی وارد شده به دستگاه را کنترل می‌کند و در صورت وجود هرگونه مشکل می‌سوزد تا از آسیب جدی به محصول جلوگیری کند. اگر این خازن سوخته باشد باید حتما آن را تعویض کنید و امکان تعمیر آن وجود ندارد.

خرابی برد الکترونیکی

مهم ترین دلایل توقف ماشین لباسشویی حین کار

قطعا در خرید لباسشویی دقت کرده‌اید که بسیاری از مدل‌های دارای پنل لمسی و هوشمند هستند و شما دقیقا می‌توانید انتخاب کنید که سرعت خشک کن چقدر باشد یا چه مدت زمانی ماشین لباسشویی فعالیت کند. این بخش که برد الکترونیکی نیز نامیده می‌شود ممکن است خراب شود و در نتیجه ترتیب انجام کارهای برای لباسشویی به‌هم بریزد.

مشکل قفل درب ماشین لباسشویی

اگر در پی خرید لباسشویی پاکشوما یا هر برند دیگری بوده باشید، به‌خوبی می‌دانید که لباسشویی تنها زمانی آغاز به کار می‌کند که از بسته بودن درب اطمینان حاصل کند. در بسیاری از مواقع این قفل درب به مرور آسیب می‌بیند و خراب می‌شود. در نتیجه این اتفاق ممکن است حتی در میانه شستن لباس‌ها، ماشین به اشتباه تصور کند که درب باز شده و فعالیت را متوقف کند.

ایراد در شیر ورودی آب

نحوه کار ماشین لباسشویی پاکشوما، اسنوا و تمام برندهای دیگر به این صورت است که ماشین در حین شستن لباس‌ها چند مرتبه آبگیری می‌کند و تا این فرآیند به درستی انجام نشود، ادامه شستن لباس‌ها اتفاق نمی‌افتد. اگر شیر ورودی آب مشکل داشته باشد و لباسشویی نتواند به اندازه کافی آب دریافت کند در میانه شستن لباس‌ها، عملکرد ماشین متوقف می‌شود.

پر شدن بیش از حد لباسشویی

مهم ترین دلایل توقف ماشین لباسشویی حین کار

یکی از موارد تاثیر گذار در قیمت لباسشویی، ظرفیت آن است که با واحد لیتر مشخص می‌شود. هرچقدر این عدد بالاتر باشد شما لباس‌های بیشتری را می‌توانید بدون مشکل درون ماشین قرار دهید. اگر بیشتر از ظرفیت لباسشویی در آن لباس قرار دهید، ممکن است در میانه شستن لباس‌ها فرآیند متوقف شود و ماشین قادر به شستن آن‌ها نباشد. پس حتما دقت کنید که به میزان درستی لباس را درون لباسشویی قرار دهید.

مشکل در تخلیه ماشین لباسشویی

لباسشویی چندین بار در طول فرآیند شستن لباس‌ها، آب را تخلیه می‌کند و اگر این بخش و پمپ تخلیه به درستی عمل نکند، آب درون مخزن می‌ماند و لباسشویی نمی‌تواند به شستن لباس‌ها ادامه دهد.

جمع بندی

در متن توضیح دادیم که دلایل متوقف شدن ماشین لباسشویی چه مواردی می‌تواند باشد و حال اضافه می‌کنیم که اکثر موارد، نیاز به مراجعه یک متخصص و تعمیرات حرفه‌ای دارد و شما نمی‌توانید خودتان مشکل لباسشویی را حل کنید. مشکلات متداولی از جمله توقف می‌تواند برای دستگاه اتفاق بیفتد به همین خاطر بهتر است بهترین مارک لباسشویی را انتخاب کنید تا هزینه کمتری روی دستتان ماهانه قرار گیرد.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس