کد خبر 1567148
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
یک آقازاده سارق فرش‌های سعدآباد است؟

پرونده مفقود شدن ۴۸ تخته فرش کاخ سعدآباد، ۱۰ مظنون دارد که به گفته مسئوولان، مظنون اصلی این پرونده شرایط خاصی دارد و اکنون یک سال که پرونده اش به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شده است.

به گزارش مشرق، «فرش‌ها را با یک دستگاه وانت مزدا بردند» این نقل قول یک شاهد عینی درباره ناپدید شدن ۴۸ تخته فرش ارزشمند ملی از ساختمان حافظیه کاخ سعدآباد است.

خبر مفقود شدن فرش‌های کاخ سعدآباد اواخر اردیبهشت ماه سال جاری توسط یک منبع آگاه منتشر شد. موضوعی که تا قبل از این رسانه‌ای نشده بود.

ساختمان حافظیه سعدآباد در اختیار نهاد ریاست‌جمهوری است و دولت‌ جمهوری اسلامی از آن برای استقبال از مهمانان خارجی استفاده می‌کند. علاوه بر این ساختمان، فرش‌های نفیس و ارزشمند متعددی هم در دیگر بخش‌های کاخ سعدآباد نگهداری می‌شوند.

در متن خبر اولیه و همچنین به عنوان خبری تکمیلی در ادامه توسط رسانه‌ها اعلام شد که برخی نزدیکان یکی از مقامات ارشد دولت سابق در میان مظنونین است و این پرونده تحت عنوان «اختلاس، خیانت در امانت، سرقت و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی» بر اساس قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری در یکی از شعب ویژه قضایی در حال رسیدگی است.

بیشتر بخوانید:

ارسال پرونده دزدی فرش‌های سعدآباد به دادگاه ویژه روحانیت

دولت شاکی است نه متهم

در همان روزهای نخست(سوم خردادماه)، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم در حاشیه جلسه هیأت دولت در واکنش به فرش‌های ناپدیدشده ساختمان حافظیه سعدآباد بیان کرد: «این موضوع قدیمی بوده است. این دولت، چون فسادها را پیگیری می‌کند، یکی یکی هر کدام از فسادهایی را که روی زمین مانده و پیگیری نشده دنبال می‌کند، خودش متهم می‌شود. از رسانه‌ها خواهش می‌کنم روشن باشند که چه کسی شاکی و چه کسی متهم است؟ دولت شاکی است و تخلفاتی را که چه در گذشته و چه در دوره حاضر رخ دهد باید پیگیری کرد.»

در تازه‌ترین پیگیری، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهوری تعداد متهمان پرونده مفقود شدن فرش‌های مجموعه سعدآباد را ۹ نفر عنوان کرد و به تشکیل پرونده قضایی در این باره اشاره کرد و گفت: یکی از اعضای ارشد دولت قبل و فرزند وی از متهمان اصلی مفقود شدن فرش‌های سعدآباد هستند.

دهقان همچنین گفت:«ما تمایلی به اظهار نظر درمورد پرونده‌های حقوقی قضایی قبل از صدور رای نداریم اما باتوجه به این که موضوع افشا شده، طبیعتا مردم منتظر شنیدن اخبار دقیق درباره این اتفاق هستند.»

در یکی از این پویش ها عنوان شده که «با توجه به ارزشمند بودن فرش های سرقت شده از کاخ سعد آباد (که از لحاظ تاریخی جزو میراث فرهنگی کشور می‌باشند)، بازگرداندن این آثار ارزشمند ملی یک خواست عمومی مردم ایران می‌باشد، ما مردم از قوه قضاییه و نهاد ریاست جمهوری خواستار معرفی متهمین این پرونده هستیم.»

ارجاع پرونده متهم سرقت فرش های کاخ سعدآباد به دادگاه ویژه روحانیت

حالا پس از هشت ماه از انتشار این خبر، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره پرونده دزدیده شدن فرش‌های کاخ‌ سعد آباد، عنوان کرد: پرونده سرقت از کاخ سعدآباد با بیش از ۴۸ تخته فرش که بعضا مربوط به دوره قاجار است و قابل قیمت‌گذاری نیست در دولت گذشته اتفاق افتاد.

وی افزود: این موضوع توسط معاونت حقوقی دولت سیزدهم پیگیری شد که در جمع‌بندی نهایی به ۱۰ نفر مظنون از مقامات دولت قبل رسیدند. پرونده‌ای تشکیل شد و با توجه به اینکه مظنون اصلی شرایط خاصی داشت، پرونده، سال گذشته به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شد. این پرونده در حال بررسی است و منتظر نتیجه آن هستیم.

با توجه به حساسیت موضوع و فرارسیدن انتخابات بنظر می رسد دستگاه قضا باید رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دهد تا بازار شایعه در این رابطه بیش از این داغ نشود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    28 0
    دادگاه ویژه روحانیت ؟!!!!!!!!!! چرا اسمش رو اعلام نمی کنید ؟ حتماً از نظر قوه قضائیه کرامت انسانی اش باید حفظ شود ! ما فقط به دادگاه عدل الهی چشم امید داریم و بس
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      2 0
      شرایط خاص دیگه صیغه‌ای است؟ دزد ویژه هم داریم؟ یعنی حکمش هم ویژه است؟ همانطور که بزرگان حتی وقتی زندان هم بروند همچنان بزرگان میمانند خدا لعنتتان کند که دین و دیوان وحکم خدا را به سخره گرفته‌اید
  • DE ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    8 2
    ..تعداد متهمان پرونده مفقود شدن فرش‌های مجموعه سعدآباد ۹ نفر عنوان شده...: یکی از اعضای ارشد دولت قبل و فرزند وی از متهمان اصلی مفقود شدن فرش‌های سعدآباد هستند.// خخخ هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که, بگندد نمکش میزنند!! باز هم نمکش میزنند ؟ آره والا. حالا فرش های مفقود شده پیدا میشن این 9 نفر غیب میشن. طرف رفت سر برق اتصالی داد افتاد داخل بشکه آب....فیوز زد بیرون. فیوز را زدند توو اون بابا زد بیرون !! فرشها پیدا بشه این 9 نفر میزنند بیرون , خارج.
  • آرش چویل IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    6 1
    ایذه سالی چند بار اشیا عتیقه خیلی قیمتی پیدا میشه و به میراث فرهنگی تحویل داده میشه ولی معلوم نیست کجا برده میشن . همه معتقد به سرقت، از طرف افراد خاص هستند. لطفا اگه کسی اطلاع داره چطوری میشه پیگیرباشه خودش پیگیر ی کنه .
    • لنگی سوز IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      6 1
      دوست عزیز حتما اسم یاسر رفسنجانی را به خاطر داشته باش فکر کنم واضح گفتم
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    7 0
    اکثر مشکلات کشور مربوط به تأخیر در اجرای قانون و تنبیه و مجازات مجرمان ست
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    7 0
    فرشها الان ایران هستن یا خارج؟
  • حسن IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    11 3
    کسی که غارت گر اموال کشور هست در هرمقامی باشد شرایط خاص ندارد با برای ملت شفاف سازی شود .
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    4 1
    سلام آقای اژه ای دوباره میخواید نظام و شهدا رو خرج افراد کنید؟ دست از این مسامحه کاری و لابی زشت برنمیدارید
  • حسین IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    6 4
    اسم این فرد متعلق به دولت قبلی رو اعلام کنید باید برای تمام ملت ایران روشن بشه که کدام حرام لقمه دولت روحانی بیت المال رو برده لطفا اسمش رو اعلام کنید اگر اعلام نکنید مردم میفهمند که هدف شما استفاده از عنوان "دولت قبلی"است و نه بیشتر
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    5 2
    همیشه برای اینجور آدم ها حریم قائل شدین اسم نبردین،منتظر باشید تا مردم اسم شون از رسانه های اونور آب بشنون
  • سیدمهدی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 1
    به نظرم کسی این اخبار را باور کند باید به مشاعرش شک کرد
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    2 3
    در چند روز گذشته یک نفر را در زندان اورمیه به جرم دزدی انگشتان دستش را قطع کردن و متاسفانه بعلت شرایط بد روحی خود کشی کرد چرا درکشوری که آقا زاده و ... دست به دزدیها کلان می زنند بدونه اینکه نامی از آنها برده شود و راحت بعد از مدتی به فراموشی سپرده میشوند
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    2 1
    پس حراست ونیروی انتظامی در کاخ نبوده ؟؟؟؟؟؟ ۴۸تخته فرش نفیس وکلی آثار دیگر حفاظت ونگهبانی نشدن ؟؟ چطوری به این راحتی دزدی میکنن چرا کشور واموالش چه سکه ها چه چایی چه بانک وپول به این راحتی حیف ومیل میشن مردم در تگنا وسختی هستند
  • TR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    3 1
    از نون و لقمه حرام چنین بچه ای هم درست میشه دیگه !! عجیب نیست !! آقا زاده !!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 1
    شگفت آوره....چندش آوره....بررسی این پرونده کلا ۵ دقیقه است...رئیس حراست و نگهبان شیفت...باقی همه هیچ است و حرف مفت...رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه..رئیس مجلس ...هیچ کسی حق انتقال و خروج اموال را ندارند...
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    متهم اصلی دولت هست
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    وقتی قوه قضاییه هم سکوت کرده نتیجه اش میشه همین
  • صمصام IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    عضو ارشد دولت قبل را همین الان رسوا کنید باید اسم این فرد را رسانه ای کنید تا مردم بشناسند در غیر این صورت معلومه که دارید از عبارت "یکی از اعضای ارشد دولت قبل" استفاده میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس