کد خبر 1557561
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

شهر اصفهان مملو از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی است و صنایع دستی متنوع و جذابی دارد. ضمن اینکه غذاهای آن هم لذیذ و دوست داشتنی هستند. به همین دلیل سالانه مسافران و گردشگران زیادی این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. شهر اصفهان همیشه مملو از مسافر و گردشگر است و شما تقریباً شهر اصفهان را هیچ زمانی خالی از مسافر و گردشگر نخواهید دید.

معرفی تاریخچه هتل در اصفهان

هتل‌های شهر اصفهان و تاریخچه پر فراز و نشیب آن‌ها

جاذبه‌های این شهر به گونه‌ای است که هیچ‌گاه برای بازدید کنندگان و گردشگران تکراری و خسته کننده نمی‌شود. بر همین اساس این شهر مملو از هتل اصفهان ، اقامتگاه‌ها و مسافرخانه‌هایی است که با هر موقعیت اقتصادی می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید.

در این قسمت چند هتل از بهترین هتل‌های اصفهان را با شما بررسی کرده و کمی به بررسی تاریخچه آن‌ها می‌پردازیم. در هر حال تمام هتل‌ها در یک روزی افتتاح شده‌اند و ماجراهای مخصوص به خود را دارند.

هتل عباسی شهر اصفهان

معرفی تاریخچه هتل در اصفهان

اولین هتل در اصفهان که قصد معرفی آن را داریم شاهکار هتل‌های شهر اصفهان، هتل عباسی است. هتل عباسی اصفهان یکی از بزرگترین و زیباترین هتل‌های ایران با یک معماری منحصر به فرد و خاص محسوب می‌شود که متعلق به مکتب اصفهان است. این هتل باشکوه و زیبا با ۵ ستاره درخشان در حالت کلی یک بنای تاریخی و یادبود به حساب می‌آید و یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر اصفهان است. این هتل در زمان صفویان و در سال ۱۳۲۸ تحت عنوان یک کاروانسرا و به دستور مستقیم شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد.

در سال ۱۳۳۶ این کاروانسرا را به طور کامل بازسازی کردند و به یک مهمانسرا تبدیل شد. بعد از آن نام آن نیز به مهمانسرای شاه عباسی تغییر پیدا کرد. سپس در سال ۱۳۴۵ این مهمانسرا را به هتلی که در حال حاضر مشاهده می‌کنید، تبدیل کردند. این هتل ۲۳۱ اتاق و سوئیت داشته و از بهترین و مجهزترین هتل‌های شهر اصفهان به حساب می‌آید. اتاق‌های هتل عباسی معماری‌های منحصر به فردی دارند و محوطه این هتل در کنار باغچه‌ها، فضای سبز و آبنماهای متعدد آن، حال و هوای خاصی را برای شما خلق می‌کند. از امکانات این هتل جذاب می‌توان به ۴ رستوران، سالن‌های چند منظوره،کافه، سالن ورزشی، مرکز تجاری و غیره اشاره نمود.

هتل کوثر شهر اصفهان

معرفی تاریخچه هتل در اصفهان

دومین هتل در اصفهان، هتل کوثر اصفهان است. این هتل در سال ۱۳۴۷ و درست در کنار زاینده رود و در حاشیه سی و سه پل به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. این هتل 7 طبقه و ۱۹۴ اتاق و سوئیت و واحد اقامتی دارد که به خوبی و با بهترین امکانات از گردشگران و مهمانان خود پذیرایی می‌کند. هتل کوثر اصفهان چندین رستوران مختلف و متنوع شامل رستوران ایتالیایی، رستوران زرین، رستوران تابستانه و سفره خانه سنتی سرو را در مجموعه خود دارد که همگی در کنار فضاسازی و آبنماهای متعدد و متنوع این هتل اقامتی به یادماندنی را برای شما رقم می‌زنند.

همچنین این هتل یک رستوران فصلی در فضای باغ مانند اطراف هتل و در کنار استخر دارد که سرو یک نوشیدنی یا غذای جذاب اصفهانی در فصل بهار و تابستان در این رستوران بسیار پرخاطره و دلچسب است. همچنین هتل کوثر امکانات دیگری مثل استخر، سونا، جکوزی، پارکینگ مسقف، پارکینگ طبقاتی، پارکینگ روباز، سالن بدنسازی، کافی شاپ، دو سالن پذیرایی و اجتماعات و غیره نیز دارد.

هتل آسمان شهر اصفهان

شاید ندانید که هتل آسمان اصفهان هم یکی از هتل‌های با قدمت و جذاب این شهر است که در سال ۱۳۸۴ در همسایگی زاینده رود آن را احداث و اقتتاح کردند. هتلی که چشم اندازی بی بدیل و تکرار نشدنی از رودخانه زاینده رود و شهر اصفهان دارد و منظره کمتر دیده شده‌ای از این شهر را در مقابل چشمان شما به نمایش در می‌آورد. به دلیل قرار گرفتن این هتل در کنار زاینده رود و البته دسترسی اولیه و بسیار آسان آن به مراکز تاریخی، تفریحی، تجاری و جاذبه‌های خاص گردشگری شهر اصفهان، این هتل در میان گردشگران و مسافران این شهر محبوبیت خاصی پیدا کرده است.

از امکانات متعدد و متنوع این هتل می‌توان به رستوران خورشید، رستوران گردان، روم سرویس 24 ساعته، فست فود آسمان، سالن‌های چند منظوره همایش و کنفرانس، کافی شاپ ۲۴ ساعته، سالن اجتماعات، امکانات ورزشی، استخر سرپوشیده، اتاق ماساژ، سونا، جکوزی و غیره اشاره نمود.

هتل پیروزی شهر اصفهان

آخرین هتل در اصفهان که قصد داریم به شما معرفی کنیم، هتل پیروزی اصفهان است. این هتل بیشتر از ۴۰ سال سابقه درخشان دارد و در ابتدای خیابان چهارباغ این شهر قرار گرفته است. هتل پیروزی اصفهان در مرکز این شهر با ستاره‌های درخشان خود خودنمایی کرده و شما را به سمت خود جذب می‌کند. همچنین این هتل به جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعددی مانند مسجد امام، کاخ ۴۰ ستون، کاخ عالی قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله، باغ عمارت هشت بهشت، موزه هنرهای تزیینی، موزه هنرهای معاصر و مجموعه زیبا و باشکوه علی قلی آقا دسترسی اولیه و بسیار نزدیکی دارد. همین موضوع سبب شده تا گردشگران و مسافران زیادی برای سفرهای بعدی خود مجدداً این هتل را انتخاب کنند.

هتل پیروزی ۹۶ واحد مجهز اقامتی دارد و به مدرن‌ترین و به روزترین امکانات رفاهی تجهیز شده است. از امکانات این هتل هم می‌توانیم به رستوران‌های متعدد و متنوع فرنگی و ایرانی، سالن‌های چند منظوره همایش و کنفرانس، مجموعه ورزشی، کافی شاپ ۲۴ ساعته، استخر، سونا، جکوزی، سالن بدنسازی و غیره اشاره کرد.

شهر اصفهان، شهری به بلندای تاریخ ایران

در این مطلب از هتل‌های قدیمی و سنتی اصفهان و قدمت آن‌ها برای شما گفتیم. جالب است بدانید که این شهر حتی در هتل‌ها و اقامتگاه‌های خود نیز ردپای تاریخ را برای شما نمایان می‌کند. در هر حال تمامی هتل‌های این شهر قدمتی طولانی دارند و می‌توان گفت به جز عده خاصی از هتل‌ها که اخیراً یا در دهه‌های اخیر افتتاح شده‌اند، بیشتر هتل‌های این شهر قدیمی بوده و یک بنای سنتی و قدیمی به حساب می‌آیند. اگر تصمیم گرفتید به شهر اصفهان سفر کنید توصیه می‌کنیم که برای انتخاب هتل‌های سنتی و جذاب این شهر حتماً از مجموعه‌های گردشگری معتبر و خوشنامی مانند اسنپ تریپ کمک بگیرید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس