به گزارش مشرق؛ محمدحسین ذوالفقار مدیر طرح ماهواره ی اروم ست در این خصوص میگوید این ماهواره دراردیبهشت ۱۴۰۰توسط ریاست محترم جمهور رونمایی گردید وبدون دریافت کمک مالی از دولت اکنون در مرحله تست های عملکردی در اتاق تمییز پارک علم و فن آوری ارومیه قرار گرفته است و عموم علاقه مندان به صنعت فضایی می‌توانند از آن بازدید کنند.

 اولین ماهواره فضایی منظومه شهید سلیمانی آماده پرتاب می‌شود

وی در ادامه عنوان می‌کند تست های عملکردی درحقیقت اثبات کننده عملکرد ماهواره درزیر سامانه های مختلف میباشد و شامل اخذ فریم تصویر وارسال آن به ایستگاه زمینی، عملکرد پنل‌های خورشیدی وتامین توان، عملکرد سامانه های کنترلی و سنسور ها می‌باشد.

ذوالفقار با تاکید بر اینکه ماهواره اروم ست ومنظومه ی شهید سلیمانی درسال ۹۹ ودر محل پارک فن آوری ارومیه رونمایی شده است عنوان می‌کند هدف این منظومه در سه بعد قرار دارد اولین هدف خدمات اینترنت اشیا ومنظومه ی باند بارید با ماهواره های ۳واحدی واحدی (هر واحد معادل یک مکعب مربع در ابعاد۱۰سانتی متر میباشد) در مرحله ی دوم خدمات سنجشی می‌باشد و نهایتا خدمات اینترنت ماهواره ای هدف گزاری شده است.

 اولین ماهواره فضایی منظومه شهید سلیمانی آماده پرتاب می‌شود
ذوالفقار با تاکید بر این نکته که در مراحل تست عملکردی توانستیم از طریق سلول های خورشیدی ۸۲ وات برق تولید کنیم ودر ادامه توانستیم با موفقیت صحت عملکرد سامانه ی کنترلی ماهواره و اثبات دقت نشانه روی را تست کنیم و همچنین امکان ارسال تصویر از ماهواره به ایستگاه زمینی مورد تست قرار گرفته و تداخل الکترو مغناطیسی نیز مورد تست قرار گرفت.

از دیگر تست های مهم تست در اتاق آنتن و عملکرد سامانه ی مخابرات ماهواره بود که بار ها انجام گردید. ذوالفقار در خاتمه عنوان کرد تست های محیطی پیش از پرتاب اعم از ارتعاشات دینامیکی و استاتیکی وهم چنین تست حرارت در دستور کار قرار گرفته وبخشی از آن درحال انجام است که علاقه مندان به صنعت فضایی میتوانند از آن بازدید به عمل بیاورند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس