کد خبر 1552698
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

اگر مسئول مدیریت یا خرید یک اداره هستید، حتماً آگاهید که یکی از اقلام اساسی در هر سازمان، صندلی اداری است. کارمندان بیشترین زمان خود را در محل کارشان سپری می‌کنند؛ بنابراین عدم توجه به سلامت فیزیکی و روانی آن‌ها می‌تواند بر عملکرد آن‌ها تاثیر مستقیم بگذارد. خرید صندلی اداری مناسب میزان بهره‌وری افراد را افزایش داده و موجب بهبود عملکرد آن‌ها خواهد شد.

نکات مهم در خرید صندلی اداری

اگر قصد خرید صندلی اداری دارید، حتما تا انتها همراه ما باشید. در ادامه به نکات مهمی می‌پردازیم که برای انتخاب یک صندلی مناسب اهمیت دارند.

انواع صندلی اداری مناسب سازمان ها

افرادی که در یک محیط اداری مشغول کار هستند، با توجه به نیازشان، به یک صندلی مناسب احتیاج دارند. همچنین توجه به این نکته که صندلی مورد نظر در کدام بخش از دفتر کار شما مورد استفاده قرار می‌گیرد، در انتخاب نهایی شما تاثیر خواهد داشت.

به عنوان مثال، صندلی های کنفرانس باید طراحی منحصر به خود را داشته باشند و شرایط مناسب را بریای حضور افراد در یک جلسه فراهم کنند. یا یک صندلی کارمندی باید به شکلی طراحی شده باشد که بتوان به مدت طولانی از آن استفاده کرد.

پس بیایید ابتدا به معرفی انواع صندلی اداری بپردازیم.

صندلی مدیریتی؛ گران‌ترین نوع صندلی اداری

این مدل صندلی مدیریتی، به عنوان گران‌ترین و زیباترین گزینه شناخته می‌شود. طراحی کامل این صندلی با رعایت اصول ارگونومیک، ابعاد بزرگتر و وزن سنگین‌تری نسبت به سایر مدل‌ها را دارد. اگر قصد خرید صندلی مدیریت دارید باید بندانید با اینکه برای استفاده مداوم با سیستم مناسب نیست، اما به‌دلیل راحتی و کارآمدی آن، برای مدیران و رئیس‌های مجموعه‌ها ایده‌آل است.

صندلی کنفرانس؛ صندلی مخصوص برگزاری جلسات

در این بخش از راهنمای خرید صندلی اداری، به موضوع صندلی کنفرانس پرداخته می‌شود. این نوع صندلی‌ها به منظور استفاده در فضاهایی که جلسات و کنفرانس‌ها در آنها برگزار می‌شود، طراحی شده‌اند. طراحی این صندلی‌ها به‌گونه‌ای است که از ایجاد خستگی ناشی از نشستن طولانی در اتاق جلسات جلوگیری کرده و راحتی افراد را تضمین می‌کند.

صندلی انتظار

تمامی مراکز اداری، بانک‌ها و شرکت‌ها مواجه با مراجعینی هستند که ممکن است نیاز به انتظار داشته باشند. طراحی صندلی‌های انتظار به گونه‌ای است که افراد در حین نشستن بر روی آن احساس راحتی و آرامش را تجربه کنند.

با توجه به نیازهای مختلف مکان‌ها، تنوع بسیاری از این صندلی‌ها در بازار موجود است. انتخاب از میان صندلی انتظار تکی، صندلی انتظار به هم چسبیده، و صندلی انتظار مبلی بستگی به فضای مورد استفاده دارد.

صندلی کارمندی یا کارشناسی؛ رایج ترین نوع صندلی اداری

این نوع صندلی اداری، به عنوان صندلی کارمندی یا کارشناسی، جز رایج‌ترین انواع می‌باشد. مناسب برای کارمندان و کارشناسان عادی شرکت‌هاست که با ابعاد کوچکتر و وزن مناسب، می‌توانند برای مدت زمان طولانی در آن‌ها فعالیت‌های اداری خود را انجام دهند.

این صندلی‌ها امکان تنظیم ارتفاع و دیگر ویژگی‌ها را دارند و می‌توان آن‌ها را با توجه به قد و راحتی شخص تنظیم کرد. خرید صندلی کارمندی به دلیل این قابلیت‌ها، از جمله توانایی تقسیم وزن به‌طور یکنواخت بین بالشتک‌ها و جلوگیری از آسیب به کمر و زانو، بسیار اهمیت دارد.

اطلاعات کسب شده از انواع صندلی‌های اداری نشان می‌دهد که در فرآیند خرید، توجه به قابلیت تنظیم و راحتی صندلی امری بسیار حیاتی است. در این راستا، مهم است که به دقت انتخاب کنید تا از تجربه خرید بهتر با امکانات ارگونومیک هر مدل بهره‌مند شوید که در ادامه درباره آن توضیح داده ایم.

چرا استفاده از صندلی مناسب و ارگونومیک اهمیت دارد؟

نکات مهم در خرید صندلی اداری

یکی از نکات مهم در خرید صندلی اداری استفاده از صندلی مناسب و ارگونومیک اهمیت دارد. چراکه طراحی این صندلی‌ها با ارگونومی بدن انسان سازگار است. اصول ارگونومیک در ساخت صندلی اداری از آسیب به کمر، پا و گردن جلوگیری کرده و بدن فرد را در حالتی راحت قرار می‌دهد.

این موضوع باعث می‌شود که کاربران بتوانند بدون خستگی و احساس ناخوشایند ساعات طولانی را در فعالیت‌های خود سپری کنند. بنابراین، در انتخاب صندلی اداری توجه‌به اصول ارگونومیک نکته‌ای کلیدی است.

مزایای استفاده از صندلی مناسب

از جمله مزایای استفاده از یک صندلی اداری مناسب عبارتند از:

  • قابلیت تنظیم صندلی در حالت مورد نظر
  • کار کردن و نشستن در ساعات طولانی بدون احساس خستگی
  • جلوگیری از تحمیل هزینه‌های درمان عوارضی نظیر آرتروز

نکات مهمی که در زمان خرید صندلی اداری باید به آن ها توجه کنید

علاوه بر رعایت اصول ارگونومیک در صندلی اداری، توجه به جنس صندلی، پایه‌ها، پشتی و سایر جزئیات نیز اهمیت دارد. در ادامه، همراه ما باشید تا به بررسی نکات مهم برای خرید صندلی اداری بپردازیم.

جنس رویه و روکش صندلی

بدون در نظر گرفتن نوع خاص صندلی اداری، به وضوح مشخص است که جنس ساخت هرکدام از آنها متفاوت است. نوع متریال نقش مهمی در زیبایی و شکیل بودن ظاهر صندلی دارد و همچنین بر دوام آن تأثیرگذار است.

پایه های صندلی اداری

اگر به سلامت کارکنان خود اهمیت می‌دهید، حتماً باید صندلی با 5 پایه را انتخاب کنید تا ایمنی فراهم شود. همچنین، در صورت تهیه صندلی چرخ‌دار، به این نکته توجه کنید که چرخ‌ها بیش از اندازه نرم نباشند تا از سرخوردن صندلی و آسیب دیدن کمر فرد جلوگیری شود.

پشتی صندلی اداری مناسب

طراحی پشت صندلی ارتباط مستقیمی با سلامتی شما دارد، بنابراین باید به نوع پشت صندلی نیز توجه کنید. در زمان بررسی پشتی، نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • از فنر مناسب استفاده شده باشد.
  • اهرم برای نگه داشتن صندلی در وضعیت ثابت داشته باشد.
  • دارای انحنای رو به بیرون متناسب با ستون فقرات

دسته صندلی اداری مناسب

اگر دست‌های شما در زمان کار در وضعیت مناسب نباشند، احتمال ابتلای به آرتروز افزایش می‌یابد. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، دسته‌های صندلی باید حداقل 5 سانتی‌متر عرض داشته باشند تا دستان به‌راحتی روی آن قرار گیرند. همچنین، ارتفاع دسته‌ها نیز باید قابل تنظیم باشد.

قابلیت تنظیم صندلی

توصیه اصلی در خرید صندلی اداری این است که صندلی قابل تنظیم باشد. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا صندلی را مطابق با بدنتان تنظیم کنید. اکثر مدل‌های موجود در بازار قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی و پشتی آن را دارند. در مدل‌های پیشرفته‌تر، تغییرات زیر نیز ممکن است:

  • تنظیم زاویه پشت صندلی
  • تنظیم ارتفاع صندلی
  • تنظیم نشیمنگاه صندلی

صندلی اداری از کجا بخرم؟

نکات مهم در خرید صندلی اداری

با توجه به زمان زیاد استفاده از صندلی در محیط کار، باید به عوارض جدی بکارگیری یک صندلی نامناسب توجه کنیم. صندلی های اداری نامناسب، می‌توانند آسیب جدی در ناحیه گردن، کمر و ستون فقرات ایجاد کنند.

به‌همین دلیل، راهنمای خرید صندلی اداری را ارائه کردیم تا بتوان به کمک آن سلامتی کارکنان را در محیط کار تضمین نمود. امیدواریم با ارائه اطلاعات مهم در این خصوص توانسته باشیم نقش موثری در خرید شما داشته باشیم.

چنانچه قصد خرید صندلی اداری مناسب برای دفتر کارتان دارید و به دنبال فروشگاهی مطمئن هستید، ما در کنارتان هستیم. برندهای زیادی در بازار محصولات اداری فعالیت می‌کنند اما هونیک یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های صندلی اداری در ایران است که توانسته با ارائه هزاران محصول با کیفیت از ۱۵ برند معتبر جزء بهترین عرضه‌کنندگان مبلمان اداری ایران باشد.

فروشگاه هونیک ارائه‌دهنده انواع صندلی اداری از برندهای مطرح است. بنابراین می‌توانید با خیال راحت، از هونیک خرید و آسایش خود را در محیط کار تامین کنید. برای خرید صندلی اداری همین حالا به وبسایت هونیک ( مدرن سیستم ) به نشانی اینترنتی honique.art مراجعه و از محصولات دیدن نمایید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس