به گزارش مشرق، سید مهدی دزفولی، فعال رسانه در توییتر خود نوشت:

حماس شکست خورده و حمله ۷ اکتبر اشتباه بود؟ تجربه اسرائیل در نیم قرن پس از جنگ ۱۹۷۳ نشان داده اسرائیل هر روز افراطی تر شده و راست گراها به قدرت رسیدن و معتقد بودن باید تمام اراضی اشغالی را حفظ کرد و همه فلسطینی ها سرکوب شوند. ضربه اخیر به اسرائیل، راست گرایی را دچار چالش کرده است.

نمونه اش سقوط آزاد نتانیاهو در افکار عمومی اسرائیل. حمله اخیر در دراز مدت باعث رشد چپ گراها خواهد شد و این بر انشقاق سیاسی در اسرائیل اثرگذار هست. به علاوه اینکه همینه پر قدرت بودن اسرائیل شکست و زیر سوال رفت و کارامدی ارتش و دستگاه های امنیتی اسرائیل زیر سوال رفت.

طبق آمار رسمی هم حماس در افکار عمومی فلسطینی ها حتی در کرانه باختری محبوب تر شده و اتفاقا تشکیلات خودگردان منفورتر شده است. پس مجموعا شکستی در کار نیست.

بماند که ساختار نظامی گردانهای القسام حفظ شده است، اسرائیل حتی یک نیروی نظامی رده بالای گردان های القسام را نتوانسته اسیر کند و با جنگ نتوانسته زنده یا مرده اسرای اسرائیلی را پس بگیرد. اسرائیل که در یک هفته توانست سه ارتش اردن و مصر و سوریه را شکست دهد حدود ۳ هفته در غزه اسیر است.

تعداد شهدا و نابودی شمال غزه برای اسرائیل پیروزی نیست. مگر آلمانی که در شوروی ۲۰ میلیون نفر را کشت و در استالینگراد ۳ میلیون نفر را از بین برد، مگر آمریکایی که در ویتنام ۱ میلیون نفر را کشت، مگر فرانسه ای که در الجزایر ۱ میلیون نفر را کشت برده بودند؟برنده نسلی است که مقاومت میکند.

انشقاق سیاسی نتیجه ضربه اخیر به اسرائیل خواهد بود

انشقاق سیاسی نتیجه ضربه اخیر به اسرائیل خواهد بود

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    1 1
    نه
    • ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      1 0
      بله مردم وافکارعمومی برنده رومشخص میکنن ودرافکارعمومی مردم غزه برنده اند
  • علی عشقی ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    1 0
    ماشالله به دشمنان صیهونیست . مرگ بر اسرائیل کودک کش . زنده باد اسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس