کد خبر 1540751
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷

به گزارش مشرق، محسن مهدیان، فعال رسانه در کانال خود در ایتا مطلبی را با عنوان آخرین تصویر شما از آرمان منتشر کرد و نوشت:

در جمعی پرسیدم وقتی نام شهید آرمان علی وردی می آید کدام صفت برجسته او به ذهن تان تداعی می شود؟

یکی گفت غیرت. یکی اخلاص و دیگری شجاعت. آن یکی تقوا و دیگری انقلابی گری و غیره. جمعی هم گفتند استقامت.

واقعیت اینست که همه این موارد درست است. هرکس تصویر مظلومیت آرمان را با یک شاخص برجسته به ذهن سپرده است. اما ماجرای استقامت گوئی متفاوت است. آنها که فیلم و عکس ها و تصویر انگشتر شکسته آرمان را به خاطر دارند می دانند استقامت پیرو کدام قصه دلخراش در ذهن ها شکل گرفته است.

آن ماجرای سهمگین، در آن روز تلخ که جماعتی مزدور او را سبعانه دوره کردند و هرکس با هرچه در دست داشت، لطمه می زد؛ و دست آخر از او خواستند به مقدسات خود توهین کند و او مردانه و جانانه ایستاد و استقامت ورزید و لب فرو بست و در این راه خون پاکش را تقدیم مردم و اسلام کرد.

استقامت آرمان، گوئی عصاره و ثمره همه صفاتی است که از او فهرست کردیم. شجاعتش، غیرتش، اخلاصش و ....

استقامت این شهید بود که مظلومیت او را تاریخی ساخت که امروز یادش کنیم و مجدد حزن آن داستان غم انگیز همه وجودمان را تسخیر کند. اما ثمره آن مظلومیت های دامنه دار اینست که جمهوری اسلامی با اقتدار ایستاده است و نظاره گر شکست هیمنه صهیونیست هایی است که آنروز برای تجزیه ایران نقشه می کشیدند.

استقامت رمز است. همه خوبی ها جمع می شود و استقامت را رقم می زند. این روزهای غزه نیز متجلی در همین یک عنوان است. استقامت مردم غیور که حقا فخرآور و شورآفرین و آموزنده است. این مردم در دل بلا و آتش ایستادند و ایستادند برای مقاومت.

استقامت مردم غزه، مظلومیت شان را عالمگیر کرده است و همین مظلومیت روشنگرانه و بیدار کننده ی دل های خفته و چشم های بسته است که پیروزی فلسطین در آینده را حتمی می سازد.

و این سنت قطعی الهی است. هرجا استقامت است، نزدیکی به قله ها قطعی است. استقامت بدون مظلومیت نیست، بدون سختی و تلاش و توکل و حرکت و صبوری نیست، اما سرانجام آن قطعا پیروزی است. چهل سال انقلاب و عبور از پیچ های تاریخی و نزدیک شدن به قله ها نیز دل در گروی همین گزاره جهان شمول و توحیدی دارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 3
    ..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله.... ..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله.... ..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله.... ..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله.... ..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس