کد خبر 1525385
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴

تحلیل رفتگی مفصل زانو درنهایت باعث بروز دردهای غیرقابل‌تحمل در بیمار و اختلال در انجام فعالیت‌های روزانه می‌شود. همین مشکلات سبب شده است؛ تا تقاضا برای جراحی تعویض مفصل زانو زیاد باشد. آرتروپلاستی زانو یک جراحی پیچیده و نسبتاً دشوار است؛ که ممکن است با عوارض و خطرات متعددی همراه باشد.

نکات مهم در تعویض مفصل زانو

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از افراد به دلیل افزایش سن و آسیب‌دیدگی‌های جدی مایل به انجام این عمل هستند، در این مطلب به توضیح نکات مهم در تعویض مفصل زانو می‌پردازیم؛ تا کسانی که قصد انجام این عمل را دارند، با کمترین مشکل برای انجام آن اقدام کنند.

انتخاب بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو

اولین نکته‌ای که تمام بیماران باید قبل از انجام جراحی تعویض مفصل زانو به آن توجه داشته باشند، انتخاب بهترین دکتر و جراح برای انجام این جراحی پیچیده است. با توجه به اینکه در جراحی تعویض مفصل زانو همه یا بخشی از مفصل آسیب‌دیده از زانو بیرون کشیده می‌شود و مفصل مصنوعی جدید جایگزین می‌شود؛ جراح باید از تجربه و مهارت فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد؛ تا بتواند با کمترین میزان خطر، این جایگزینی را انجام دهد.

چنانچه پزشک دارای تخصص و تجربه بالایی باشد؛ می‌تواند در صورت بروز مشکلی حین جراحی برای برطرف کردن آن اقدام کند. انتخاب بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو مانع از آن می‌شود که بیمار دوران نقاهت سخت و دشواری را تحمل کند؛ بنابراین؛ باید با بررسی رزومه و سوابق، سطح تحصیلات و نظرات مراجعه‌کنندگان قبلی، از مهارت بالای جراح یا دکتر تعویض مفصل اطمینان حاصل شود.

نکات مهم در تعویض مفصل زانو

اطمینان از داشتن شرایط مناسب برای تعویض مفصل زانو

دومین نکته‌ای که مراجعه‌کنندگان تعویض مفصل زانو در تهران باید به آن توجه داشته باشند؛ این است که به بررسی شرایط خود بپردازند و از اینکه کاندید مناسبی برای انجام این جراحی سخت هستند، اطمینان حاصل کنند. متاسفانه برخی از بیماران کاندید مناسبی برای این جراحی نیستند؛ اما اصرار به انجام این عمل دارند. تنها راه برای اطلاع از اینکه کاندید مناسبی برای جراحی تعویض مفصل زانو هستید یا نه؛ مراجعه به پزشک ارتوپدی است.

دکتر و جراح ارتوپدی این جراحی را به آن دسته از بیمارانی که به دلایل متعددی مانند شکستگی شدید استخوان، آرتریت، آرتروز، نکروز، ناهنجاری مفصلی و...دچار علائمی چون درد مفصل زانو، محدود شدن دامنه حرکتی، سفت شدن مفاصل، تغییر شکل مفصل، التهاب و تورم هستند، پیشنهاد می‌کند.

شایان‌ذکر است که جراحی آرتروپلاستی به‌عنوان خط آخر درمان شناخته می‌شود و دکتر ارتوپدی تنها زمانی که بیمار نتواند با روش‌های درمانی مختلف مانند مصرف دارو، استراحت، فیزیوتراپی و... سلامت خود را به دست بیاورد، اقدام به این جراحی سنگین می‌کند.

در جریان گذاشتن جراح و پزشک از وضعیت سلامت، بیماری‌ها و داروهای مصرفی

در طول انجام عمل جراحی آرتروپلاستی ممکن است مشکلات مختلفی اتفاق بیفتد. لازم است تا جراح از وضعیت بیمار آگاهی کاملی داشته باشد؛ بنابراین؛ بهتر است قبل از عمل جراحی، جراح در جریان وضعیت سلامت بیمار قرار بگیرد. درصورتی‌که مراجعه‌کننده به دلیل بیماری‌های مختلف از داروهای متعددی استفاده می‌کند؛ باید جراح را از این موضوع مطلع کند.

ممکن است نیاز باشد تا پزشک آزمایشاتی را برای بررسی وضعیت سلامت بیمار قبل از جراحی تجویز کند؛ که بهتر است انجام شود. فشارخون بالا، دیابت، فشارخون پایین، کلسترول بالا و... از مشکلاتی هستند که ممکن است در صورت عدم آگاهی جراح، حین جراحی خطرساز باشند. به همین دلیل است که اغلب توصیه می‌شود سوابق تمام بیماری‌ها به پزشک یا جراح موردنظر اطلاع داده شود.

برای مثال بسیاری از افراد به دلیل بیماری‌های قلبی و فشارخون بالا از داروهای ضد انعقاد یا رقیق‌کننده استفاده می‌کنند. چنانچه این داروها قبل از عمل قطع نشود؛ باعث خونریزی شدید حین جراحی می‌شود. چنانچه جراح از مصرف این دارو توسط بیمار اطلاع داشته باشد، حدود 14 روز قبل از عمل به قطع این دارو می‌پردازد و خطرات احتمالی زمان جراحی را به حداقل می‌رساند.

آشنایی با عوارض، دوران نقاهت و مراقبت‌های بعد از جراحی تعویض مفصل زانو در تهران

از دیگر نکاتی که بهتر است تمام کاندیدهای مناسب برای این جراحی به آن توجه داشته باشند؛ اطلاع از عوارض، دوران نقاهت و مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی تعویض مفصل زانو است. با توجه به اینکه جراحی آرتروپلاستی به‌عنوان یکی از روش‌های درمانی تهاجمی شناخته می‌شود؛ قطعاً با عوارض و خطراتی همراه است.

مشکلاتی مانند شکستگی استخوان‌ها، عفونت و التهاب زخم، لختگی خون، آمبولی ریه و حملات قلبی ممکن است برای برخی از بیماران بعد از انجام این جراحی اتفاق بیفتد. اطلاع از این عوارض کمک می‌کند تا در صورت بروز آن بلافاصله به پزشک معالج مراجعه کنید و از بروز خطرات جدی‌تر جلوگیری کنید.

علاوه بر آشنایی با عوارض، شناخت مراقبت‌های بعد از عمل و گذراندن دوران نقاهت با توجه به توصیه‌های دکتر تعویض مفصل زانو در تهران، می‌تواند به شما کمک کند تا نتیجه موفقیت خود از انجام این جراحی را افزایش دهید. چند نکته مهمی که بهتر است بعد از انجام جراحی آرتروپلاستی به آن توجه شود، عبارتند از:

  1. مصرف داروهای تجویزشده توسط پزشک ارتوپد
  2. راه رفتن با تجهیزات کمکی مانند عصا یا واکر در روزهای اول بعد از جراحی
  3. داشتن تحرک کافی و انجام ندادن کارهای سنگین
  4. استفاده از توالت‌های فرنگی برای اجابت مزاج
  5. پرهیز از مصرف هرگونه دخانیات و مشروبات الکلی

اطلاع از هزینه جراحی تعویض مفصل زانو

آخرین نکته‌ای که باید درباره جراحی آرتروپلاستی زانو بدانید؛ اطلاع از هزینه انجام این عمل برای بیماران مختلف است. باید به این نکته توجه داشته باشید که هر بیمار دارای شرایط متفاوتی است و همین موضوع سبب شده است که هزینه جراحی تعویض مفصل زانو در تهران برای هر مراجعه‌کننده متفاوت باشد. برای مثال هزینه جراحی بیماری که باید مفصل آن به‌طور کامل تعویض شود با بیماری که تنها بخشی از مفصل آن نیاز به تعویض دارد، متفاوت است.

همچنین ممکن است برخی از بیماران به دلیل داشتن بیماری‌های خاصی مانند دیابت، نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشند و لازم باشد تا پزشک حساسیت و توجه بیشتری حین عمل به خرج دهد. در این وضعیت حق‌الزحمه جراح تا حدودی افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین؛ توصیه می‌شود برای اطلاع دقیق از هزینه این جراحی، به‌صورت مستقیم با پزشک صحبت شود.

علاوه بر موارد بالا، دانش، مهارت و تخصص جراح تعیین‌کننده هزینه این جراحی است؛ چراکه بیماران با مراجعه به پزشکان حاذق و انجام این جراحی توسط بهترین دکتر تعویض مفصل زانو، شانس موفقیت بیشتری برای درمان دارند.

مراجعه به پزشک

در مطلب بالا به بررسی نکات مهم در تعویض مفصل زانو در تهران پرداختیم. دانستیم که لازمه دریافت نتیجه مثبت از نتیجه این عمل، انتخاب بهترین دکتر تعویض مفصل زانو و توجه به مراقبت‌های قبل و بعد از عمل آرتروپلاستی است.

حال اگر به دلیل تحلیل رفتگی مفصل زانو با درد شدیدی همراه هستید و به دنبال یک جراح خوب برای انجام این عمل هستید؛ می‌توانید به مطب دکتر مصطفی شاهرضایی مراجعه کنید.

دکتر مصطفی شاهرضایی پروفسور و متخصص ارتوپدی و فلوشیپ زانو از جراحان حاذقی است؛ که می‌توانید با خیال آسوده برای اطلاع از داشتن شرایط مناسب برای جراحی آرتروپلاستی و انجام این عمل پیچیده به مطب ایشان در تهران مراجعه کنید.

نکات مهم در تعویض مفصل زانو

اطلاعات تماس با دکتر مصطفی شاهرضایی

مطب پاسداران:

تهران – خیابان پاسداران – چهارراه پاسداران – پلاک ۴۹۲ – ساختمان ۳۷۰ – واحد ۱۴

تلفن مطب: ۲۲۵۷۳۳۳۹ – ۲۲۵۷۱۶۵۸

مطب پیروزی:

تهران – خیابان پیروزی – روبروی پمپ بنزین سلیمانیه – ساختمان بانک شهر – طبقه ۱ – واحد ۴ – پلاک ۷۶۶

تلفن مطب:۳۳۲۵۹۶۷۰ – ۳۳۲۵۹۶۷۱

آدرس سایت https://dr-shahrezaie.com


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس