امیرعبداللهیان: دولت سوئد به نفاق‌افکنی و ترویج خشونت پایان دهد

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای سوئدی خود گفت: سوئد باید به این نوع از نفاق افکنی و ترویج خشونت که عواقب عمیقی در پی دارد پایان دهد.  

به گزارش مشرق، امیرعبداللهیان در تماس تلفنی و در پاسخ به اظهارات توبیاس بیلستروم وزیر خارجه سوئد تاکید کرد: بی‌حرمتی به قرآن کریم و دیگر کتب و مقدسات ادیان الهی در هر کجا، توسط هر شخص و تحت هر شرایطی قویا محکوم است. تکرار این اقدامات به بهانه آزادی بیان غیر قابل قبول و توجیه است.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: سوئد باید به این نوع از نفاق افکنی و ترویج خشونت که عواقب عمیقی در پی دارد پایان دهد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در حالیکه سوئد داعیه پیشرو بودن در عرصه حقوق بشر را دارد، چگونه می‌تواند در کمتر از ۱۰ روز از تصویب شدن قطعنامه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در محکومیت توهین به مقدسات دینی اینگونه بی تفاوت از کنار آن بگذرد؟

امیرعبداللهیان خطاب به وزیر خارجه سوئد گفت: پلیس سوئد اجازه داد که با سو استفاده از آزادی بیان به هسته مرکزی وجدان، عقیده و اعتقاد همه مسلمانان جهان آشکارا توهین شود، در واقع این خشونتی آشکار علیه مسلمانان بشمار می‌رود. اگر در مورد هر یک از ادیان ابراهیمی و کتب آسمانی دیگر نیز این اتفاق می افتاد باید علاوه بر محکومیت، فرد یا اعضای جریان خطاکار دستگیر و محاکمه شوند.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان ساخت: در کنار بیانیه، فرد مرتکب این اهانت غیر قابل بخشش باید دستگیر، محاکمه و پاسخگوی اقدامات خود باشد. در غیر این صورت سوئد باید منتظر تصمیمات قاطع کشورهای اسلامی باشد.

وزیر خارجه سوئد: دولت سوئد هتک حرمت به کتاب آسمانی مسلمانان، قرآن کریم، را محکوم می‌کند

توبیاس بیلستروم وزیر خارجه سوئد در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: شخص نخست وزیر و بیانیه رسمی وزارت خارجه سوئد به صراحت اعلام کرده که این اقدام موضع دولت سوئد نیست.

وزیر خارجه سوئد تصریح کرد: پلیس سوئد مجوز برگزاری تجمعات را صادر می‌کند و احدی در سوئد برای اهانت به قرآن مسلمانان مجوز نداده است، اما این فرد سوء‌استفاده کرده است و ما آنرا محکوم می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 6
    به جای قران بورس ایران را اتش بزنید .. حداقل دل میلیون ها نفر شاد بشه
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      3 0
      بورس جای قماربازی نیست. قمارت را جای دیگر ببر.
  • بختیاری IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    4 0
    اما این فرد سوء‌استفاده کرده است و ما آنرا محکوم می‌کنیم.///یعنی مرتکب خلاف شده شما پس چرا در این مورد اقدامی نمیکنید.درضمن دولت خبیث سوئد مقصر و شریک جرم قطعی هست طبق مقررات./// خخخ غرب وحشی و قانون؟
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    4 0
    فقط لازمه پرچم ال.جی.بی.تی رو آتیش بزنید. خودشون بی‌خیال میشن.
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    3 0
    هروقت فردخاطی دستگیرومجازات شد می توان گفت سوئدبه وظیفه خوددرمقابل مسلمانان عمل کرده
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    2 0
    اروپاییان منافق در سایه الفاظ چند گانه چرندیات سر هم میکنند اگر کسی برخلاف مجوز صادره سوءاستفاده کرد جز این است که باید محاکمه و تنبیه شود
  • تک سوتر DE ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    4 7
    فائزه هاشمی بیخ گوشتون توهین کرده به قرآن. نیازی نیست به وزیر خارجه سوئد زنگ بزنید. کافیه یک زنگ به اژه ای بزنید
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    باید رابطه با دولت و کشور فاشیست سوئد کاملأ قطع شود.
  • اس اس IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    مرگ بر همجنس بازان ، مرگ بر آمریکا و فرزند ناشروع وحرام زاده اش اسرائیل خبیث ، مرگ بر سوئدو پلیس سوئد، مرگ برزلنسکی ونوکران ایرانی اش ، مرگ بر غرب وغرب گداهای وطن فروش
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    از وزیر خارجه سوئد میپرسیدی اگه پرچم رنگین کمانو آتیش میزد یا به هولوکاست میگفت بالای چشت ابروئه، بازم پلیس سوئد واسش حلقه تامین می چید یا پدر صاب بچه رو درمیاورد؟ دروغگوهای منافق ترسو. تا دوزارتون به خطر میفته همه به ... خوردن میفتین. این روزا خوردن واستون عادی شده بلکه دستورالعمل ماسون اعظمه!
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    اصل موضع آنست که سیاست اسلام تحقیری و اسلام کوبی در غرب باید از میان برداشته شود. چنانچه سوئد از طرف کشورهای مسلمان تحت فشار و تحریم قرار گیرد، کشورهای دیگر هم کنترل می‌شوند.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    سفیرشون رو شوت کنید و با سایر کشورهای اسلامی هماهنگ تحریمشون کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس