کد خبر 1505922
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

عمل اسلیو معده یا اسلیو گاسترکتومی، نوعی عمل لاغری است که شامل برداشتن قسمت بزرگی از معده است؛ کاهش حجم معده باعث می شود که فرد خیلی سریع احساس سیری پیدا کند و همین موضوع باعث لاغری وی می شود.

تحقق رویای لاغری با عمل اسلیو معده

این جراحی همچنین باعث می ‌شود افراد کمتر احساس گرسنگی کنند زیرا معده کوچک ‌تر سطوح پایین ‌تری از هورمونی به نام گرلین را تولید می ‌کند که باعث گرسنگی می ‌شود.

چه زمانی باید به جراحی اسلیو معده فکر کنم؟

جراحی اسلیو معده نوعی عمل لاغری است که به آن جراحی چاقی نیز گفته می شود. این عمل به افرادی توصیه می شود که در هنگام محاسبه bmi (شاخص توده بدنی) عدد به دست آمده بیشتر از 30 باشد و با روش های معمول لاغری مانند رژیم غذایی و ورزش موفق به کاهش وزن نشده اند.

اولین قدم برای لاغری معمولاً این است که تغییراتی را در میزان مصرف غذا و فعالیت و ورزش روزانه خود ایجاد کنید و اگر پس از گذشت ماه ها تغییر در وزنتان رخ نداد یا کاهش وزنتان چندان چشم گیر نبود؛ نیاز است که بهترین جراح اسلیو مراجعه کنید تا در صورت نیاز عمل لاغری انجام دهید.

کاهش وزن بعد از جراحی اسلیو معده می تواند به بهبود بسیاری از بیماری ها مانند دیابت نوع 2، آسم، فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی، آرتروز مفاصل و ... کمک کند.

چگونه برای جراحی اسلیو معده آماده شوم؟

اگر قصد جراحی دارید، احتمالاً پزشک درخواست آزمایش های مختلفی را می کند تا کاملا مطمئن شود که شما کاندیدای مناسب عمل اسلیو هستید.

پزشک در مورد هر گونه تغییری که باید در داروها و رژیم غذایی خود در هفته ها یا روزهای قبل از جراحی ایجاد کنید، به شما توصیه می کند و شب قبل از جراحی باید خوردن و آشامیدن را متوقف کنید.

در حین جراحی اسلیو معده چه اتفاقی می افتد؟

عمل اسلیو با استفاده از بیهوشی عمومی انجام می شود به این ترتیب که پس از بیهوشی بیمار، جراح برش های ریزی را بر سطح شکم فرد ایجاد می کند. از طریق سوراخ های ایجاد شده دستگاه لاپاراسکوپی و ابزارهای جراحی وارد شکم بیمار می شوند و جراح حدود 70 الی 80 درصد از معده را برش می دهد و از بدن خارج می کند. معده جدید شبیه به یک موز است که در انتها بخیه زده می شود و عمل به اتمام می رسد.

تحقق رویای لاغری با عمل اسلیو معده

جراحی اسلیو معده چقدر طول می کشد؟

در مقایسه با سایر روش های جراحی لاغری، اسلیو معده یک عمل نسبتا سریع و ساده است. عمل اسلیو معده حدود 60 تا 90 دقیقه طول می کشد.

مزایای جراحی اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده یک درمان جراحی برای چاقی و شرایط پزشکی مرتبط با چاقی است. این عمل لاغری تنها به افرادی توصیه می شود که مبتلا به چاقی مفرط یا بیماری های مرتبط با چاقی هستند یا در معرض خطر بالای ابتلا به آنها هستند. جراحی اسلیو معده علاوه بر لاغری و کاهش وزن می تواند باعث بهبود و حتی درمان بیماری های زیر شود:

  • مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2
  • فشار خون بالا و بیماری فشار خون بالا
  • هیپرلیپیدمی (کلسترول بالا) و بیماری های قلبی-عروقی
  • بیماری کبد چرب غیر الکلی و استئاتوهپاتیت
  • سندرم هیپرونتیلاسیون چاقی و آپنه انسدادی خواب
  • درد مفاصل و آرتروز

آیا عمل اسلیو معده ایمن است؟

خطرات جراحی اسلیو معده بسیار کمتر از خطرات چاقی و بیماری های مرتبط با آن است. همچنین اسلیو معده نسبت به سایر جراحی های لاغری از جمله بای پس معده، باندینگ معده و ... میزان عوارض کمتری دارد. عمل اسلیو معده با روش لاپاراسکوپی انجام می شود که نوعی عمل کم تهاجمی است و به دلیل برش های کم نیز بهبودی سریعتر حاصل می شود.

تحقق رویای لاغری با عمل اسلیو معده

خطرات یا عوارض احتمالی جراحی اسلیو معده چیست؟

هر نوع عمل جراحی عوارض مختص خود را دارد که از جمله عوارض احتمالی عمل اسلیو معده عبارتند از:

  • خون ریزی
  • عفونت
  • واکنش به بیهوشی
  • نشتی از معده

پس از بهبودی، برخی از افراد دچار عوارض طولانی مدت جراحی می شوند. درمان این موارد معمولاً در صورت بروز آسان است. آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • بافت اسکار بعد از عمل در برخی مواقع، باعث باریک شدن معده شود که می تواند حرکت غذا را در معده کند یا مسدود کند که علائمی مثل حالت تهوع و استفراغ را به دنبال دارد.
  • به دلیل مصرف کم غذا در طول روز ممکن است بدن شما دچار کمبود مواد مغذی شود که در این صورت پزشک مصرف مکمل ها و ویتامین ها را تجویز می کند.
  • افرادی که قبل از عمل، مشکل ریفلاکس معده داشتند اصولا بعد از عمل اسلیو این مشکلشان شدیدتر می شود و یا حتی افرادی که مبتلا به این مشکل نبودند هم ممکن است بعد از عمل آن را تجربه کنند که البته با دارو قابل کنترل است.
  • کاهش وزن سریع می تواند سنگ کیسه صفرا را بیشتر کند در این شرایط ممکن است برای برداشتن کیسه صفرا به جراحی دیگری به نام کوله سیستکتومی نیاز داشته باشید.

زندگی پس از اسلیو

اگر جراحی اسلیو معده انجام داده اید؛ رژیم غذایی شما باید در ابتدا تنها مایعات باشند. پس از گذشت چند هفته، به مرور غذاهای پوره شده و در آخر غذاهای جامد به رژیم غذایی شما اضافه می شود. به دلیل کاهش حجم معده طبیعتا پس از عمل اسلیو وعده های غذایی شما نیز بسیار کمتر خواهد شد و به این ترتیب لاغری حاصل می شود.


این محتوا تبلیغاتی است و مطالب آن توسط سفارش دهنده تهیه و تنظیم شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس