درمان نامرتبی دندان ها بدون نیاز به سیم کشی دندان ها

یکی از روش های جدید ارتودنسی که طرفداران زیادی نیز دارد؛ ارتودنسی نامرئی است. بله درست شنیدید؛ ارتودنسی نامرئی! در این روش کسی متوجه درمان ارتودنسی شما نمی شود.

در صورتی که شما نسبت به دیده شدن سیم کشی دندان خود حساسیت داشته باشید با مراجعه به بهترین متخصص ارتودنسی، می توانید از وی درخواست کنید تا به کمک ارتودنسی نامرئی، دندان های شما را مرتب کند.

روش های ارتودنسی نامرئی متنوع هستند و شامل ارتودنسی لینگوال (نوعی ارتودنسی ثابت فلزی)، ارتودنسی سرامیکی (نوعی ارتودنسی ثابت) و ارتودنسی شفاف (نوعی ارتودنسی متحرک) است که در لیست هزینه ارتودنسی در سال 1402، قیمت هر یک از این روش ها متفاوت از دیگری است. اما در این نوشتار قصد داریم به طور خاص درباره ارتودنسی شفاف صحبت کنیم که یکی از پرطرفدارترین روش های ارتودنسی نامرئی است.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

یکی از جدیدترین تکنولوژی ها در زمینه درمان ارتودنسی، ارتودنسی شفاف یا همان اینویزیلاین ها می باشد. این روش ارتودنسی مناسب افرادی است که نسبت به ظاهر دندان هایشان حساس هستند و دوست ندارند کسی متوجه درمان ارتودنسی آنها شود.

نامرئی بودن این روش ارتودنسی یکی از مزایای اصلی آن است اما نباید فراموش کنید که استفاده از این روش درمانی برای همه افراد مناسب نیست.

کاندیدای مناسب ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی شفاف مناسب افرادی است که ناهنجاری های فکی و دندانی آنها بسیار شدید نباشد. از جمله کاندیدای مناسب این روش درمانی عبارتند از:

  • افرادی که بی نظمی جزئی تا متوسط دندانی دارد.
  • افرادی که فاصله بین دندانی دارند.
  • افرادی که موقعیت های شغلی یا اجتماعی متفاوت مثل بازیگری، خوانندگی، کارمندی و ... دارند و تمایلی به دیده شدن دستگاه ارتودنسی خود ندارند.

هزینه ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

هزینه ارتودنسی نامرئی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برخی از افراد برای کاهش هزینه درخواست ارتودنسی فک بالا را به تنهایی می کنند؛ در این صورت طبیعتا هزینه ارتودنسی نامرئی فک بالا کمتر از هر دو فک خواهد بود.

از جمله روش های تاثیرگذار بر قیمت ارتودنسی نامرئی عبارتند از:

تجربه و مهارت متخصص

طبیعتا هر چقدر تجربه و مهارت متخصص ارتودنسی بیشتر باشد، نتیجه درمانی مطلوب تر و هزینه درمان هم بیشتر خواهد بود. البته همیشه این موضوع صدق نمی کند.

شدت ناهنجاری های دندانی

شدت ناهنجاری های دندانی یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی نامرئی است. بدیهی است که هر چه مشکلات دندانی شدیدتر باشد، هزینه درمان نیز بیشتر خواهد بود.

تعداد الاینرهای مورد نیاز

هر چه تعداد دندان هایی که احتیاج به درمان دارند بیشتر باشد، تعداد الاینرهای دریافتی بیمار بیشتر، طول درمان طولانی تر و هزینه درمان نیز بیشتر خواهد بود.

درمان نامرتبی دندان ها بدون نیاز به سیم کشی دندان ها

مزایای ارتودنسی نامرئی چیست؟

از جمله مزایای ارتودنسی نامرئی به نسبت روش های سنتی ارتودنسی عبارتند از:

  • کسی متوجه درمان شما نمی شود.
  • استفاده از الاینرهای ارتودنسی برای افراد چالش یا دردسر خاصی را ندارد.
  • طول درمان ارتودنسی شفاف کوتاه تر از روش سنتی ارتودنسی است.
  • احتمال تحریک و التهاب لثه در صورت استفاده از الاینرها بسیار کمتر از سایر روش هاست.

مراحل درمان ارتودنسی نامرئی

هدف از انواع درمان های ارتودنسی در نهایت نظم بخشیدن به دندان های کج و نامرتب است و هر کدام از روش ها مراحل درمانی خاص خود را دارند که در ادامه به مراحل درمان ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف خواهیم پرداخت:

مشاوره

قبل از شروع هر نوع درمان ارتودنسی نیاز است که به بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا ایشان پس از معاینه دهان و دندان های شما تشخیص دهد که آیا شما مناسب این روش درمانی هستید یا خیر.

بررسی تصاویر سه بعدی

در صورتی که شما کاندیدای مناسب برای انجام درمان ارتودنسی نامرئی باشید. در مرحله اول از دندان های شما تصاویر سه بعدی تهیه می شود. این تصاویر توسط نرم افزارهای تخصصی نتایج درمان را نشان می دهد.

درمان نامرتبی دندان ها بدون نیاز به سیم کشی دندان ها

قالب گیری از دندان ها و شروع درمان

در این مرحله متخصص ارتودنسی، قالب گیری از دندن های شما را انجام می دهد و قالب ها را برای ساخت به لابراتوار ارسال می کند. پس از آماده شدن قالب ها روند درمان آغاز می شود.

معایب ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی نامرئی در کنار مزایای بیشماری که دارد، معایب خاص خودش را نیز دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به دلیل متحرک بودن الاینرها، احتمال گم شدن آنها وجود دارد.
  • در صورتی که در نگهداری الاینرها دقت نداشته باشید، احتمال تغییر رنگ و تغییر شکل آنها وجود دارد.
  • به دلیل متحرک بودن الاینرها، در صورت عدم استفاده به موقع از آنها احتمال عدم جوابدهی از درمان وجود دارد.
  • ناهنجاری های شدید دندانی با این روش قابل درمان نیستند.

مراقبت های بعد از ارتودنسی نامرئی

مراقبت های بعد از درمان ارتودنسی شفاف به نسبت ارتودنسی های ثابت و فلزی نسبتا آسان است. از جمله نکات مراقبتی مهم بعد از ارتودنسی نامرئی عبارتند از:

الاینرها را بشویید

در هر مرتبه که برای غذا خوردن، مسواک زدن و ... الاینرها را از دهانتان خارج می کنید، حتما باید آن را زیر شیر آب سرد بگیرید و بشویید. همچنین گه گداری نیاز است که با مواد شوینده الاینرها را بشویید تا باکتری ها، بزاق دهان و ذرات باقی مانده مواد غذایی روی آن از بین برود.

رعایت بهداشت دهان و دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان در صورت استفاده از ارتودنسی نامرئی متحرک بسیار آسان است؛ فقط کافی است که شما پلاک ها را از دهانتان خارج کنید و دندان هایتان را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس