مدیر حوزه های علمیه با آیت الله سیستانی دیدار و گفتگو کرد

مدیر حوزه‌های علمیه در جریان سفر به عراق با حضور در شهر نجف اشرف با آیت الله سیستانی از مراجع تقلید شیعیان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در سفر به عراق با حضور در شهر نجف اشرف با آیت الله سید علی سیستانی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان در ملاقات مدیر حوزه‌های علمیه، ضمن استماع برخی از آخرین برنامه‌های حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه ایران، رهنمودهای لازم را ارائه کرده و برای توفیق و سربلندی حوزه‌های علمیه دعا کردند.

وی ضمن تذکر و یادآوری تاریخ معنوی و مذهبی شهر مقدس قم، توصیه‌هایی در خصوص حفظ و ارتقای ابعاد عبادی و معنوی قم فرمودند و بر صیانت از جایگاه و شئون روحانیت تأکید داشتند.

مرجع بزرگ جهان تشیع ارتباط قوی روحانیت و مردم را بسیار مهم و توسعه و تعمیق آن را ضروری دانستند.

آیت الله اعرافی در ابتدای این ملاقات صمیمانه از توجه و اهتمام آیت الله سیستانی نسبت به مسائل حوزوی و برخی از طرح‌های کلان دفتر ایشان در قم، از جمله تأسیس کتابخانه جامع تخصصی، ساخت بیمارستان فوق تخصصی و خدمات درمانی به مردم و طلاب حوزه علمیه شهر مقدس قم تقدیر و تشکر کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آمارها و گزارش‌هایی از طلاب، اساتید، مراکز و مؤسسات حوزوی و دروس سطوح عالی و به ویژه درباره دروس خارج در استان‌ها، کتاب‌ها و تحقیقات فقه معاصر و ورود در برخی از عرصه‌ها و رشته‌های جدید مورد نیاز جامعه و کشور و عرصه بین الملل توضیحاتی را ارائه کردند.

قبل از این ملاقات، مدیر حوزه‌های علمیه کشور با آیت الله زاده مکرّم سید محمدرضا سیستانی، دیدار و نسبت به مسائل مرتبط با حوزه‌های علمیه نجف و قم گفتگو و تبادل نظر کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 1
    در حال حاضر بزرگترین مرجع تشییع جهان اسلام، امام خامنه ای هستند یا آیت الله العظمی سیستانی؟مطلب دیگر، آیت الله العظمی سیستانی در مورد نقشه دشمن برای هتک حرمت طلاب توسط عده‌ای نوجوان احساساتی و ضعیف شدن اعتقادات مذهبی مردم در ایران چه نظری دارند؟
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 0
    آیت اللّه سیستانی به عنوان یک مرجع و یک زعیم و یک متقی احترامشان واجب؛ اما اگر تدبیری بلدند به حوزه های علمیه نجف سر و سامانی بدهند و آن ها را از دور و تسلسل و چرخه بسته و معیوب کنونی خارج کنند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس