لیگ ملت‌های والیبال| شکست سنگین شاگردان عطایی مقابل میزبان در گام نخست

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ به مصاف ژاپنِ میزبان رفت و نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ از ساعت ۱۴:۱۰ در شهر ناگویا به مصاف ژاپن، میزبان هفته اول رقابت‌ها رفت که این مسابقه در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر به سود ژاپن خاتمه پیدا کرد. (فیلم/ خلاصه والیبال ژاپن ۳ - ایران ۰ )

بهروز عطایی برای این بازی تیمش را با ترکیب اولیه سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، پوریا حسین‌خانزاده، امیرحسین اسفندیار، محمدرضا حضرت‌پور، امین اسماعیل‌نژاد و محمد ولی‌زاده به میدان فرستاد.

برنامه بازی‌های ایران در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳

ست اول؛ ۲۵ - ۱۶

ژاپنی‌ها از همان ابتدای بازی توانستند روی دریافت خوبی که داشتند ۳ امتیاز از تیم ایران پیش بیفتند. اولین امتیاز تیم ایران را در این بازی محمد موسوی کسب کرد. با وجود تلاش شاگردان عطایی برای جبران امتیازات از دست رفته اما این تیم ژاپن بود که روی تجربه بالای بازیکنان اختلاف امتیاز را بیشتر هم کرد تا ۱۰ بر ۵ از تیم ایران پیش بیفتد.

ژاپن در ادامه برتری خود را حفظ کرد و اختلاف ۱۱ امتیازی با تیم ایران ایجاد کرد. نتیجه بازی ۱۸ بر ۷ به سود این تیم شد. سرویس جواد کریمی که به بیرون رفت بیست و یکمین امتیاز تیم ژاپن بود. ست سوم را ژاپن با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ از آن خود کرد.

ست دوم؛ ۲۵ - ۲۲

در ست دوم این ژاپنی‌ها بودند که امتیاز نخست را به دست آوردند اما اسماعیل نژاد با اسپکی زیبا نتیجه ست دوم را به تساوی کشاند. دو تیم تا امتیاز ۵ برابر بودند تا اینکه ایران با سرویس کریمی برای نخستین بار در این بازی از ژاپن پیش افتاد. امتیاز هفتم را هم شاگردان عطایی کسب کردند تا نتیجه ست دوم ۷ بر ۵ به سود ایران شود.در ادامه درخشش خانزاده و اسماعیل نژاد،۲ امتیاز مهم برای ایران کسب شد تا سرمربی ژاپن مجبور شود تقاضای وقت استراحت کند.

در ادامه موسوی امتیاز چهاردهم را برای ایران کسب کرد و ژاپن همان ۱۰ امتیازی مانده بود؛ اما چشم بادامی‌ها ۳ امتیاز پیاپی کسب کردند تا ۱۳ امتیازی شوند. در امتیاز ۱۵ بود که روی اشتباه حضرت‌پور، دو تیم در امتیاز ۱۵ برابر شدند. ژاپن یک بار دیگر با کسب ۲ امتیاز پیاپی توانست از ایران پیشی بگیرد. در نهایت این تیم توانست در ست دوم هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ از آن خود کند.

ست سوم؛ ۲۵ - ۱۹

در ست سوم مجمد جواد معنوی‌نژاد و محمدطاهر وادی به ترکیب اصلی تیم ملی اضافه شدند و معنوی نژاد توانست اولین امتیاز این ست را کسب کند. هر دو تیم تا امتیاز ۷رقابت پایاپایی داشتند و کسب ۲ امتیاز پیاپی توسط ژاپن باعث شد این تیم ۹ بر ۷ از ایران پیش بیفتد.در ادامه این برتری امتیازی به ۶ امتیاز رسید تا نتیجه ست سوم ۱۷ بر ۱۱ به سود ژاپن شود. این ست را هم تیم میزبان با نتیجه ۲۵ بر ۱۹به سود خود به پایان رساند.

در نهایت ژاپنی‌ها موفق شدند با پیروزی در ۳ ست پیاپی مقابل ایران نخستین برد خود را در لیگ ملت های ۲۰۲۳ جشن بگیرند. ایران در دومین بازی خود در لیگ ملت‌ها پنجشنبه هفته جاری از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به مصاف لهستان قدرتمند خواهد رفت.

یوکی ایشیکاوا با کسب ۲۰ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران معرفی شد. امین اسماعیل‌نژاد هم با کسب ۱۱ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • دانیال IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    2 3
    از صبح تا شب رادیو ورزش فکر فوتبال ششتقلال بود. والیبال ایران نابود شد.
  • Omid IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 3
    لعنت بر تیم اختلاسگر آبی که والیبال ایران را نابود کرد.
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      4 1
      یکی به ان عطایی بگه دست از این ادا و اطوارهای دلسوزانه بردار و استعفا بده بزار والیبال نفس بکشه. محصول وطنی خوبه ولی نه پراید در برابر بنز خارجی. حدو حدود و نسبت منطقی را باید فهمید که
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      1 1
      دچار شک شدم که از این به بعد والیبال نگاه کنم یا نه، اخه دیگه بد جور می بازه و میره رو مخ.
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 1
      لنگی زاده اینجا در مورد فوتبال حرف زده ؟یادتون رفت بابا مسعود و پسرش چهار سال بهتون جام اسنپی میدادن.قرارداد بازیکن استقلال خیلی بالاست ما هم قبول داریم ولی ایا بازیکنان و سرمربی لنگ قرارداد پایین بستن؟
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    2 5
    متاسفانه نه تنها در والیبال بلکه در تمامی زمینه ها بخصوص مسایل اقتصادی چندین سال به قهقرا رفتیم وبیش از شصدمیلیون ایرانی با برنامه های غیر علمی و غیرکارشناسی دولت رییسی به زیرخط فقر و فلاکت رفتند
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      1 1
      این والیبال دلخوشی ما بود که اینهم از ما گرفته شد.
  • Omid IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 3
    ششتقلال و شله زرد ورزش ایران را نابود کردند.
  • مهشید IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 3
    خاک بر سر وزیر استقلالی.
    • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      4 0
      خاک بر سر خودت بی بته
    • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      3 0
      خاک بر سر خودت سر راهی
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    4 0
    خداحافظ دوران طلایی ایران بعد از یک دهه دوباره برگشتیم به قبل که زنگ تفریح دیگر تیم های آسیایی بودیم
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    2 0
    ما با عطایی به هیچ جا نمیرسیم. همش داریم تحقیر میشیم و از قدرت اول آسیا داریم میشیم قدرت سوم چهارم. حتی چین امروز بلغارستانو زد. ژاپن دیگه گربه سیاه ما نیست و با ما فاصله گرفته شده پلنگ ساه. بلکه باید از چین و استرالیا و کره بترسیم
    • حسین&&82949 IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 1
      برادر عزیز بنده خودم والیبالیستم با مربی های زیادی کار کردم شما وقتی هیچ اطلاعی درباره بازی ها نداری که تاکتیک چیه تیم چه برنامه ای داشت که حالا نتونست کارو درست دربیاره این مربی خیلی مربی قدر خوبی هست ایران با عطایی سال پیش یکی از بهترین سال های ایران بود ایران هفتم شد شما هم انتظار نداشته باش تو هفته اول بتونن کاری کنن به احتمال خیلی زیاد به لهستان می‌بازه چین رو ویبره آماده میشه واسه هفته دوم تو هفته دوم قدرت تیم کادر فنی رو با همین بازیکن های جواب اگه خدا بخواد میبینی
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      1 0
      حسین اقا شما چطور والیبالیستی هستی که نمیدونی ایران دور قبل با عطایی کلی سقوط داشت و مقام اولیشو در آسیا از دست داد و مقام هفتمیش در جهان شد دوازدهمی. دوم اینکه چرا همین تیم ژاپن استراتژی باخت در هفته اول را نداره و یا تیم های مطرح دیگه. این چه نکته فنی عجیبیه که در هفته اول همه بازی ها را حقیرانه ببازیم و هفته دوم گرم بشیم؟ مگر نمیدونید این مسابقات امتیاز اندوزی هست برای المپیک؟ با این اطلاعات و نکات فنی پر اشتباه و ندانستن نتایج و مقام و رتبه کشورمون در پارسال دیگرانو متهم به بی اطلاعی میکنی و خودتو مطلع میدونی؟
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    2 0
    قشنگ مشخصه با این کادر فنی و بازیکنان ما زنگ تفریح تیمهای دیگه هستیم.از اول بازی تا پایان ست سوم اقای عطایی حتی یکبار هم از ترکیب درست استفاده نکردند .اینجا جای ازمون و خطا و استفاده از بازیکنان کم تجربه نیست.تیم ما یک موسوی داره که چندین دوره است اصلا تو تیم نبوده-معنوی نژاد هم همینطور بدلیل مصدومیت خیلی وقته تو مسابقات مختلف نبوده.جز چند نفر مابقی همه تازه وارد و کم تجربه هستن.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    ژاپن 7جهان است وما10جهان!ازلحاظ اقتصادی هم جزوگروه جی 7 هست وامکانات والیبالی وسخت افزارونرم افزاربرنامه ریزی ونظم وتدبیر داشته پس این نتیجه طبیعی است درضمن ایران هم مدتی که ثبات مدیریتی دروالیبال داشت خوب بودبعددوباره ثبات رفت و... . درخیلی ازعرصه هاوضعبتمون 3_0هست دیپلماسی واقتصادی و... . اگرقدرت نظامی باشدامااعتمادمردم نباشدوقدرت اقتصادی نباشدجنگ امکانپذیراست؟!جنگ 8ساله باپشتوانه اعتمادملت وتجهیزات سابق رژیم قبل وتجهیزات قاچاقی ازاسراییل ولیبی وسوریه(اسراییل باقدرت گرفتن صدام مخالف بود دشمن دشمن موقتا تعامل!)درکنارنصرت الهی به موفقیت رسیدمگرنه جناب برادرمحسن وسردارکوثری و... کم اشتباه نداشتندوکم کربلای 4 نداشتیم...اعتمادبه مردم معجزه می کند...بازهم موسم برجام وهایپرسونیک! گویابرجام توافق شده وبرای دق دلی شون موشک زدند!
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      0 0
      فکرنمی کردم قسمت آخرش روتاییدکنی ولی دمت گرم ...دیدی پیام نوشته شدهیچ چیزی به هم نریخت...
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 1
    اصلا حال نمیداد دیدن بازی بازیکان های جدید انگاری دارند تو لیگ دسته 2 والیبال بازی میکنن عطلایی اینا رو از کجا اورده اخه معنوی نزاد تو هیچ دوره ای موفق نبودی رفتی بازم دعوتش کردی باز میرفتی جاش یه جوون میاوردی یه چیزی
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    2 0
    بازی اول بود طبیعیه، ان شاء الله بازی های بعد هماهنگ میشن
  • ایرانی با غیرت IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    2 0
    این جناب سرمربی که امتحانش را پس داد و دفعه قبل هم شکست های سنگینی خوردیم چرا باز هم در تیم ملی حضور دارد؟ او با اوردن موسوی پا به سن گذاشته فکر کرد که میتواند در مقابل سامورائی های بازسازی شده قد علم کند که نتیجه اش را هم دید. بهتر است خودش قبول کند که کاری از او ساخته نیست تا شکست های سنگین تری نخورده کنار برود.
  • فرنادو تورس IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 1
    داداش ایران هیچوقت ب جایی نمیرسه.اون از فوتبال مهندسی شده اینم از سایر رشته ها.وقت خودتون برای دیدن رشته های ورزشی ب هدر ندین.
  • جاسم الهویدی IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 1
    خاک بر سر بشار عبدالواحد
  • ناهید IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    قلعه نوعی می گفت در ایران ظلم است چطور مربی تیم ملی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      0 0
      یعنی ظلم نیست؟
  • حمید IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 2
    فوتبال وقتی مهندسی شد که مجیدی عروس امارات اختلاس کرد تا ششتقلال قهرمان بشود و حتی ششتقلال از گل گهر سیرجان باخت.
    • هوشنگ IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      0 0
      صحیح علی کریمی عروس ایران رو هم اضافه کن
  • Omid IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 1
    علی کریمی میهن پرست آریایی است.
  • مهشید IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 1
    علی کریمی برده عربها نشد. علی کریمی طرفدار مردم شد. پرسپولیسی ها در جهان افتخار آفریدند. اما استقلالی ها و تیم های شهرستانی سکوت کردند.
  • حسین IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    جوان گرایی و سرمایه گذاری روی نسل جوان.
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    عیی نداره ، در ادامه مسابقات نتیجه رو جبران می کنند
  • حمید IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    استقلال لیگ برتر آینده را با دوازده امتیاز شروع می کند. رحمتی و فکری آماده دادن پنالتی معیشتی برای استقلال هستند تا استقلال قهرمان بشود. شله زردی ها آب در هاون نگویید. تمام لیگ برتر را مربیان استقلالی گرفته اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس