کد خبر 149663
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶

مردي كه با راه‌اندازي يك شركت كاغذي و به بهانه پرداخت وام‌هاي ميليوني و سرمايه‌گذاري در شركت‌هاي مواد غذايي با فريب مردم ميليون‌ها تومان كلاهبرداري كرده بود، تحت تعقيب پليس قرار گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از جام جم آنلاين، چندي پيش مردي با حضور در شعبه 12 بازپرسي دادسراي ناحيه 2 تهران عليه صاحب يك شركت قلابي به اتهام كلاهبرداري ميليوني شكايت كرد.

شاكي گفت: در جستجوي شركتي بودم تا بتوانم در آن سرمايه‌گذاري كنم. با ديدن آگهي يك شركت كه در زمينه سرمايه‌گذاري و خريد و فروش وام ميليوني فعاليت مي‌كرد ، به محل شركت رفتم. پس از ملاقات با صاحب شركت او گفت با چند شركت توليدي‌ كه در زمينه مواد غذايي فعاليت دارند همكاري مي‌كند و مي‌تواند زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري مرا در آن شركت‌ها فراهم كند.



سرمايه 30 ميليون توماني به باد رفت

وي اضافه كرد: با اعتماد به صاحب شركت 30 ميليون تومان سرمايه‌گذاري كردم و قرار شد هر ماه مبلغي به‌عنوان سود به حسابم واريز شود. يك ماه گذشت اما خبري از سود سرمايه‌ام نشد بنابراين به محل شركت رفتم تا موضوع را جويا شوم كه معلوم شد دفتر شركت، اجاره‌اي بوده و او آنجا را به مالكش تحويل داده و هيچ‌كس از او خبري ندارد.

در پي اين حادثه، پرونده براي ادامه تحقيقات در اختيار ماموران پليس آگاهي تهران قرار گرفت.

در حالي كه جستجو در اين زمينه ادامه داشت، زني با حضور در پليس آگاهي‌ از مردي به اتهام كلاهبرداري شكايت كرد.

شاكي گفت: قصد دريافت وام بانكي داشتم، اما موفق نشدم. يك روز با ديدن آگهي شركتي در روزنامه كه در زمينه پرداخت وام با سود كمتر فعاليت مي‌كرد به محل شركت رفتم. پس از توافق با صاحب شركت كپي مدرك ديپلم فني و مدارك هويتي‌ام را به او دادم. پس از عقد قرار داد قرار شد پس از دو هفته وام 15 ميليون توماني بگيرم. صاحب شركت در قبال اين وام ابتدا 800 هزار تومان سپس دو ميليون تومان به عنوان كارمزد از من گرفت.

وي اضافه كرد: دو هفته‌اي منتظر ماندم اما صاحب شركت با من تماس نگرفت. با ظنين شدن به موضوع به دفتر شركت رفتم اما آنجا تخليه شده بود و از مرد شياد خبري نبود.

در پي اين شكايت معلوم شد، تصوير رايانه‌اي به دست آمده از مرد كلاهبردار در هر دو پرونده مطابقت دارد و شاكيان در دام يك نفر گرفتار شده‌اند.

شكايت 26 نفر ديگر از مرد كلاهبردار

جستجو در اين رابطه ادامه داشت تا اين كه چند روز پيش 26 زن و مرد ديگر نيز با حضور در مركز پليس و ارائه شكايت‌هايي بيان كردند در دام يك كلاهبردار شياد گرفتار شده‌اند.

با تحقيق از اين افراد، ماموران متوجه شدند همگي آنها در دام همان متهمي گرفتار شده‌اند كه پليس او را تحت تعقيب قرارداده است.

در ادامه تحقيقات معلوم شد شاكيان به قصد سرمايه‌گذاري در شركت‌هاي مواد غذايي علاوه بر تحويل دادن كپي مدرك تحصيلي و هويتي‌شان به مرد كلاهبردار، از 10 تا صدها ميليون تومان پول نيز به وي پرداخت كرده‌اند.

با افزايش شكايت‌ها، تحقيقات پليس براي دستگيري كلاهبردار فراري و فاش شدن ديگر جرايم ارتكابي از سوي او ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس