کد خبر 1496451
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
روسیه: چشم‌انداز توافق غلات روشن نیست

معاون وزیر خارجه روسیه بر ضرورت اجرای کامل توافقات موجود در خصوص صادرات غلات تاکید کرد.

به گزارش مشرق، معاون وزیر خارجه روسیه چشم‌انداز تمدید توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین را روشن نداشت.

«سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه چشم‌اندازی برای تمدید مجدد قرارداد غلات نمی‌بیند.

معاون وزیر خارجه روسیه در عین حال تاکید کرد با این حال روسیه به رایزنی با نمایندگان سازمان ملل درباره توافق‌های موجود ادامه می دهد.

ورشینین در جمع خبرنگاران در خصوص تمدید توافق غلات گفت که اوکراین شرایط مختلفی را برای اجرای توافق غلات پیش کشیده است که موجب به بن بست رسیدن شرایط شده است.

دیپلمات ارشد روس به ذکر نمونه‌ای پرداخت و گفت: ما بارها اعلام کردیم که آمونیاک در قراردادهایی که در استانبول امضا شده، لحاظ شده است. این بدان معناست که آمونیاک باید به عنوان یک معامله تجاری سودمند برای دو طرف صادر و فروخته شود. اما اوکراین با پیش شرط‌های خود وضعیت را به بن بست رسانده است.

ورشینین همچنین یادآور شد که تاکید طرف روسی بر این است که توافقات منعقد شده و موجود باید به طور کامل اجرایی شوند.

گفتنی است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ جولای سال ۲۰۲۲ میلادی در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند. تاکنون ده ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده اند.

یک روزنامه اسپانیایی پیشتر فاش کرده بود که غلاتی که از بنادر اوکراین صادر می‌شود، عمدتاً سر از قاره اروپا درمی آورد.

روزنامه اسپانیایی «ال پایس» با استناد به داده‌های منتشره از سوی سازمان ملل و نیز آمار مربوط به ردیابی کشتی‌ها در گزارشی اعلام کرد که دست کم ۳۸ درصد غلات صادر شده از اوکراین به مقصد کشورهای اتحادیه اروپا ارسال شده است، این در حالیست که بر اساس توافق اخیر میان روسیه و اوکراین و با میانجیگری سازمان ملل بنا بود این غلات به کشورهای در حال توسعه آفریقا صادر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    0 0
    مرگ بر روسیه
    • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      0 0
      روسیه چیکارت کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس