.

نتایج جدیدترین بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر نظامیان انگلیسی تأکید دارند تجهیزات نظامی این کشور خوب نیست.

به گزارش مشرق، نتایج جدیدترین‌ بررسی‌ها نشان می‌دهد کمتر از یک نفر از هر نظامی انگلیسی معتقد است که تجهیزات نظامی این کشور به اندازه کافی خوب است.

روزنامه انگلیسی «اکسپرس» در این خصوص گزارش کرد، تنها ۲۰ درصد از ملوان‌های نیروی دریایی سلطنتی انگلیس، از استاندارد قطعات مهم تجهیزات نظامی بریتانیا «رضایت» دارند.

طبق این گزارش، کمتر از یک نظامی از هر سه سرباز ارتش بریتانیا بر این باور است که تجهیزات نظامی این کشور به اندازه کافی خوب است. تنها ۳۵ درصد از نیروهای هوایی سلطنتی از تجهیزات نظامی کشورشان رضایت دارند و این آمار در بین تفنگداران دریایی سلطنتی به ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

منتقدان می‌گویند که تأخیر در به روزرسانی تجهیزات نظامی موجب شده که ارتش این کشور به تجهیزاتی تکیه کند که بیش از نیم قرن عمر دارند.

خودروی جنگی پیاده‌نظام برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ وارد ارتش انگلیس شد و تانک میدان نبرد اصلی «چلنجر ۲» در سال ۱۹۹۸ وارد ارتش انگلیس شد. گزارش کمیته منتخب دفاعی مجلس عوام انگلیس نشان می‌دهد که نفربر زرهی سری «اف وی ۴۳۰» در سال ۱۹۶۲ وارد ارتش این کشور شده است.

با این‌حال، بررسی نگرش‌های مستمر نیروی‌های مسلح انگلیس نشان می‌دهد که ارتش بریتانیا همچنین درباره در دسترس بودن تجهیزات مهم نظامی نگران است.

«مارک فرانکو» وزیر پیشین نیروهای مسلح بریتانیا در این خصوص گفت: «نیروهای مسلح ما در بین بهترین نیروهای آموزش دیده در جهان هستند اما همانطور که تحقیقات ما به وضوح نشان می‌دهد، آن‌ها همیشه آن تجهیزات نظامی که لیاقتش را دارند، دریافت نمی‌کنند».

وی ادامه داد: «بسیاری از تجهیزات جدید ما در حال حاضر سال‌ها با تأخیر می‌رسد یا این‌که بسیار گران است به این مفهوم که ارتش ما در حال حاضر تلاش می‌کند و مجبور است که گاهی اوقات حتی با خودروهای زرهی کار کند که نیم قرن عمر دارد».

در حالی چنین تحقیقی از وضعیت تجهیزات نظامی انگلیس منتشر شده که مقام‌های بریتانیایی با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی، از هر تلاشی برای ارسال انواع تسلیحات به کی‌یف برای نبرد با روسیه مضایقه نکرده است.

فرانکو با توضیح شرایط ارتش انگلیس ادامه داد: «با وجود یک جنگ بزرگ در اوکراین، تنها چند صد مایل دورتر از سواحل خودمان، اگر بخواهیم یک متحد معتبر ناتو باقی بمانیم، نمی‌توانیم به این شکل ادامه دهیم».

وی ادامه داد: «احتمالاً انگلیس بیش از حد بر تولید تجهیزات نظامی خود متمرکز است و کمتر بر خرید تجهیزات تمرکز دارد و برعکس به جای آن‌که بر توانمندی متمرکز شود، بر قیمت متمرکز است».

این مقام انگلیسی توضیح داد: «آن‌ها به جای آنکه بهترین تجهیزات ممکن را خریداری کنند، ارزان‌ترین تجهیزات را تهیه می‌کنند. خوشبختانه جنگ اوکراین، سیاستمداران را بر آن داشت تا بار دیگر تجهیزات نظامی را مورد ارزیابی قرار دهند تا افرادی چون پوتین را در آینده مهار کنند و به طور مناسبی وزارت دفاع را تأمین کنند».

طبق این گزارش، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس خواهان بودجه اضافی هشت میلیارد پوندی شده اما تنها پنج میلیارد پوند دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، ارتش بریتانیا از ۹۷ هزار سرباز تمام وقت و آموزش دیده به ۷۶ هزار نظامی کاهش یافته است و برنامه "سرباز آینده" به ۷۳ هزار سرباز عادی کاهش پیدا کرده و این در حالی است که نیروهای ذخیره ارتش انگلیس رو به افزایش است.

والاس گفته ارتش بریتانیا «توخالی شده و کمبود بودجه» دارد. این در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهد انگلیس ۳۲ سامانه توپخانه‌ای «ای اس ۹۰» به نیروهای مسلح اوکراین برای نبرد با روسیه داده و اسلحه‌های آرچر به عنوان جایگزین موقت عمل خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    1 0
    وقتی شاه ملعون تانک های چیفتن را خرید ، فرماندهان زرهی وقت اعلام کردند تانک ها با مشخصات اعلامی انگل یسی ها نمی خواند و اشکالات فراوانی دارد . انتظار میرفت ایران از انگل یس شکایت کند و درخواست خسارت کند .اما شاه ملعون نه تنها شکایت نکرد بلکه میلیاردها پوند دیگر داد و گفت اشکالات را رفع کنند و نام تانک بعدی را شیر بگذارند و به ایران بفروشند . لعنت خداوند بر خائنین به ملت ایران و اسلام در هر زمان . در هر مکان . در هر لباس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس