کد خبر 1495828
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
سرویس‌دهی شبانه مترو از ایستگاه شهر ری تا حرم مطهر

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو گفت: به منظور جابجایی زائران مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) سرویس‌دهی شبانه از ایستگاه شهر ری تا ایستگاه حرم مطهر از ساعت ۲۲ تا ۵ صبح اجرا می‌شود.

به گزارش مشرق، مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت:

سرویس دهی در روز ۱۴ خرداد ماه از ابتدای ساعت بهره برداری تا بعد از اذان ظهر در تمامی خطوط و بعد از اذان ظهر تا اذان مغرب تنها در ایستگاه حرم مطهر امام خمینی (ره) رایگان انجام می‌شود.

وی افزود: از شامگاه روز شنبه ۱۳ خردادماه خدمات رسانی ویژه به منظور جابجایی زائران و شرکت کنندگان در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) آغاز می‌شود و در این راستا سرویس‌دهی شبانه حرم تا حرم از ایستگاه شهر ری تا ایستگاه حرم مطهر امام خمینی (ره) با فاصله هر ۳۰ دقیقه یک قطار از ساعت ۲۲ تا ۵ صبح اجرا می‌شود.

‎مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به تمهیدات مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) افزود: به‌منظور رفاه حال شهروندان و زائران، سرویس دهی در خط یک مترو تهران و حومه در روز ۱۴ خرداد از ساعت ۵ و سایر خطوط درون شهری از ۵:۳۰ صبح آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه فاصله حرکت قطارهای خط یک متروی تهران در آن روز از ابتدای صبح تا پایان مراسم از ۷ دقیقه به ۵ دقیقه و فاصله حرکت قطارها در خطوط دو و چهار از ۷ به ۶ دقیقه، کاهش می‌یابد گفت: خط فرودگاه امام خمینی (ره) در روز ۱۴ خرداد ماه با توجه به عدم انجام پروازهای خارجی تا ساعت ۱۲ ظهر سرویس دهی نخواهد داشت.

درستی همچنین از استقرار ۳۰ دستگاه آمبولانس در ایستگاه شوش از ۱۳ تا ۱۵ خردادماه خبر داد و افزود: در روز ۱۴ خرداد کمپ فوریت‌های شرکت بهره‌برداری مترو نیز در ایستگاه حرم مطهر امام خمینی (ره) برپا است و همچنین نیروهای داوطلب هلال احمر یکشنبه ۱۴ خرداد ماه در ایستگاه‌های حرم مطهر امام خمینی (ره)، شاهد- باقر شهر و شهرری مستقر می‌شوند.

ویژه برنامه‌های فرهنگی در شهر زیرزمینی

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه از برگزاری ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی_ مذهبی به مناسبت سی و چهارمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و ارتقای سطح آگاهی و شناخت شهروندان در خصوص سیره زندگی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: فضاسازی بصری متناسب با این ایام در ایستگاه‌های مترو به خصوص در نیمه جنوبی خط یک انجام شده است و طرح‌های گرافیکی و کتیبه‌های فرهنگی با محتوای مرتبط با این ایام در سکوها نصب و در معرض نگاه مسافران قرار می‌گیرد.

درستی افزود: نمایشگاه پوستر با عنوان سبک زندگی روح‌الله شامل تصاویری از حضرت امام (ره) و نوشته‌هایی مرتبط با سبک زندگی امام راحل (ره) در ایستگاه‌های منتخب به نمایش گذاشته می‌شود همچنین نمایشگاه ویژه ای در ایستگاه مترو حرم مطهر برپا خواهد شد.

وی به اجرای برنامه‌های هنری اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای گروه‌های سرود و همخوانی در روزهای ۱۳ و ۱۴ خرداد ماه در دو ایستگاه امام خمینی (ره) و حرم مطهر امام خمینی (ره) اجرا می‌شود. همچنین با توجه به اینکه بخشی از زائران مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) از شهرهای اطراف هستند و به منظور رفاه حال ایشان به خصوص بانوان و مادران محترم، اتاق مادر و کودک در ایستگاه حرم مطهر به صورت تمام وقت آماده خدمت‌رسانی است.

درستی در پایان با بیان اینکه در زمان مراسم با برپایی غرفه‌های فرهنگی و ایستگاه صلواتی رو به روی درب ورودی ایستگاه مترو حرم مطهر از زائران در مراسم پذیرایی به عمل می‌آید گفت: مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) از طریق نمایشگرهای ایستگاه‌های مترو به صورت زنده و محتوای رادیویی به مناسبت ارتحال حضرت امام (ره) نیز در قالب پادکست از طریق رادیو مترو برای مسافران شهر زیرزمینی پخش می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس