آیت‌الله خاتمی: افرادی که در مسمومیت دانش‌آموزان نقش داشتند مفسد فی‌الارض هستند

خطیب نماز جمعه تهران ضمن اشاره به اینکه «مقاومت» و «تقوا» دو عنصر ناکام کننده دشمن است، گفت: تحرکات دیپلماسی دولت قابل تحسین و نشان دهنده تحرک جدید در عرصه سیاسی است.

به گزارش مشرق،‌ آیت الله احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران (دوازدهم خرداد) با اشاره به مباحث توحیدی، با دعوت همه به تقوای الهی، گفت: ازجمله صفاتی که قرآن برای ذات مقدس ربوبی، بیان کرده این است که خداوند به عهدش وفادار است و خداوند وعده‌هایی داده و پای وعده‌هایش ایستاده است. از جمله وعده‌های مشروط خداوند این است که اگر صبر و تقوا داشته باشید توطئه‌ها اثر نخواهد داشت.

خطیب جمعه تهران، افزود: در آیات قرآن آمده است که دشمنان دست بردار از سرتان نیستند و تا شما بر دین استقامت دارید، توطئه می‌کنند و این زهر دشمن است.

آیت‌الله خاتمی، گفت: «مقاومت» و «تقوا» دو عنصر ناکام کننده دشمن است. در قران واژه «صبر» که بیش از ۱۰۰ بار در قرآن و واژه «ثبات» ۱۱ بار در قرآن آمده است.

وی با اشاره به جنگ بدر، افزود: در جنگ بدر تعداد نیروهای دشمن سه برابر مسلمانان بود، اما مسلمانان در جنگ پیروز شدند.

خطیب جمعه تهران، گفت: حضرت علی (ع) فرمودند از رنگ به رنگ شدن در دین خدا بپرهیزید. پایبندی به دین خجالتی ندارد بلکه پایبند بودن به دین و حجاب باعث افتخار است.

خطیب نماز جمعه تهران، تاکید کرد: ۴۴ سال از انقلاب گذشته است و راز موفقیت‌های این ۴۴ ساله ما، ۸ سال مقاومت بود که دشمن دست تسلیم بلند کرد.

وی افزود: نماز جمعه جلوه تقواست. بی‌تقوایی گسترده نیست. شما برغم همه مشکلات در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته آمدید.

خطیب جمعه تهران با اشاره به میلاد امام رضا (ع)، افزود: امام خمینی (ره) فرمودند که آستان قدس مرکز ایران است.

آیت‌الله خاتمی، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تحرک دیپلماسی که در ماه‌های اخیر دیده می‌شود شایسته تحسین است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به ۱۴ خرداد، افزود: افرادی که آن روزها را دیده‎اند می‌دانند که چه خبر بود. مردم به مدت ۳ روز با پیکر امام (ره) وداع کردند.

وی ادامه داد: تحرک دیپلماسی که در ماه‌های اخیر دیده می‌شود شایسته تحسین است و در این دولت شاهد تحرکات سیاسی بودیم. در ماه‌های اخیر آمد و رفت‌های سیاسی نشاندهنده یک تحرک جدید در عرصه سیاسی است.

آیت الله خاتمی با اشاره به فرارسیدن روز ۱۴ خرداد، گفت: در این ۴۴ سال شاید نتوان داغی به سنگینی داغ ارتحال امام (ره) یافت. امام راحل ما هر آن‌چه عالمان گذشته و علمداران دین داشتند، داشت. ایشان اخلاص و تقوا و علم و... داشت.

خطیب جمعه تهران، افزود: امام راحل ما چند خصوصیت منحصر به فرد داشت؛ مسئله ولایت فقیه، مسئله‌ای نیست که امام آورده باشد و بعد از انقلاب مطرح شده باشد. دو جلد کتاب قطور پژوهشگاه آستان قدس منتشر کرده و همه کلمات بزرگان را آورده است و ۱۲۰۰ بار فق‌ها از ولایت فقیه گفته‌اند؛ لذا ولایت فقیه مسئله‌ای جاافتاده در فقه است. امام دو کار منحصر به فرد انجام دادند؛ ولایت فقیه را برنامه حکومت اسلامی دید و دیگر این‌که امام راحل ۱۰ سال معمار ولایت فقیه شد.

وی ادامه داد: ارمغان امام و حاصل عمر ایشان، نظام اسلامی است و حفاظت از این یادگار حفاظت از خط امام است. نمی‌توان امام را باور داشت و ولایت فقیه را نپذیرفت و این دروغ است. امروز تجلی ارادت به امام (ره)، حمایت عملی از، ولی فقیه است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: دیگر ویژگی منحصر به فرد امام در بین فقها، باورکردن مردم و اعتماد به مردم بود. امام مردم را باور داشت و همین مردم جای حکومت فاسد، حکومت اسلامی را گذاشتند. مردم حکومت اسلام را می‌خواستند.

وی گفت: امام (ره) در طول مبارزه با طاغوت از مبارزه مسلحانه دم نزد و فقط روی جهاد تبیین تاکید داشت. امروز نگاه رهبری همین است و شما مردم همه کاره‌اید؛ حامی نظام بوده‌اید و به فضل خدا حامی خواهید بود. امام (ره) از صمیم جان از شما تجلیل کرد و شما هم خوب استقبال کردید و ۹ میلیون نفر در تهران به استقبال امام رفتید و ۱۱ میلیون بدرقه‌اش کردید.

خطیب جمعه تهران افزود: روز ۱۴ خرداد، روز انتخاب شایسته مقام معظم رهبری است. انتخاب آن روز انتخابی واقع بینانه و همراه با بصیرت بود و بحمدالله انتخابی کاملا بجاست. پرچمی که امام راحل در این کشور برافراشت، جانشین به حق امام همچنان این پرچم را برافراشته و نگهداشته است.

وی گفت: بزرگی را به جانشینی امام برگزیدند که همانند امام هوای ریاست نداشت و ندارد و همانند امام تکلیف مدار و وظیفه مدار است. دشمنان ایشان هم مقام معظم رهبری را دوراندیش‌ترین رهبر جهانی نامیدند و با تدبیر الهی‌اش در طول این ۴۴ سال توطئه‌های دشمن خنثی شده است و به فضل خدا خنثی خواهد شد. ایشان مفسر عملی خط امام (ره) است و سخنرانی ایشان درمرقد امام، منشور امام شناسی است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به واقعه تاریخی ۱۵ خرداد نیز افزود:روز ۱۵ خرداد مناسبت مهمی است و قیام ۱۵ خرداد ۶۰ سال پیش، قیامی صددرصد اسلامی و با انگیزه‌های خالص اسلامی و شعارهای اسلامی بود. در دفاع از حریم ولایت امام این قیام بزرگ شکل گرفت و نظام و انقلاب ما مدیون حمایت از ولایت است. تنها قیامی که جواب داد و شاه را سرنگون وحکومتش را نابود کرد؛ این قیام بود.

آیت الله خاتمی گفت: نسل‌های بعد از انقلاب بدانند که قیام ۱۵ خرداد، انقلاب را بوجود آورد و نگهداشته است و راه آن انقلاب را ادامه خواهد داد.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 0
    دژمن ذژمن
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 0
    همش چاره دارن پول خرج ميكنن توهمه چيز يه وقت فكر نكنيد باج ميدن!!!!!
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    وقتی اذن داره تقدیر نداره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس