هرمزگن

فرمانده دریابانی میناب از شناسایی و انهدام خط لوله انتقال سوخت قاچاق به طول ۲ کیلومتر در سواحل این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق، کریم محمودثانی فرمانده دریابانی هرمزگان امروز اظهار کرد: مرزبانان پایگاه دریابانی میناب با استفاده از منابع اطلاعاتی مطلع شدند قاچاقچیان در سواحل به طرز ماهرانه ای اقدام به جاسازی چندین خط لوله انتقال سوخت قاچاق در زیر ماسه های دریا کرده اند.

وی ادامه داد: براساس این گزارش بلافاصله اکیپ های گشت دریایی و خودرویی برای جستجو و انهدام این خطوط لوله به موقعیت اعزام شده و پس از ساعت ها جستجو در محل با هوشیاری موفق شدند انشعابات این لوله ها را که در زیر ماسه های ساحل جاسازی شده بود را شناسایی کنند.

سرهنگ محمود ثانی ادامه داد: قاچاقچیان این خطوط لوله را در زیر ماسه ها و بستر آب دریا جاسازی و از آن طریق سوخت را از ساحل به دریا و شناورهای متخلف انتقال می دادند.

به گفته وی، در این عملیات مامورین با هوشیاری موفق به بیرون کشیدن و کشف ۵۰ متر لوله و انهدام ۲ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق شدند.

بنابر گزارش های نیمه رسمی، روزانه تا ۵ میلیون لیتر سوخت از هرمزگان قاچاق می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    4 0
    میگم قدیما دزدها کهره ای بره ای می دزدیدند حالا نفت را با لوله کشی می دزدند عجیب نیست؟ این نوع دزدی ها احتیاج به هماهنگی ندارد؟
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    3 0
    عبدالحمید حامی قاچاق چی ها و ترغیب کننده به آن
  • علی IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    2 0
    حالا این سوخت قاچاق از کجاست . چرا فقط قاچاقچیان را میگیرند و کسانی که به اینها سوخت قاچاق می‌دهند که احتمالا به بالا وصل هستند را نمی‌گیرند !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    3 0
    خودروهای سوخت بر و شوتی از اونجایی که اکسل عقب رو تغییر میدن و بالاتر میارن و حتی بعضی پلاک ندارن به راحتی در شهر و جاده های اصلی اطراف بندرعباس ، میناب و گچین قابل تشخیص هستن و متاسفانه باعث نا امنی جاده ها و خیابانهای هرمزگان و خطرات جانی برای مردم شدن. مجازاتها هم بازدارندگی کافی ندارن و به دلیل پرسود بودن قاچاق سوخت و کالا هر روز تعداد زیادی از جوونا جذب این کار میشن. با ایجاد ایست و بازرسی های غافلگیرانه در شهر های میناب و بندرعباس و جادهای اطراف و تعیین مجازاتهای بازدارنده و اشتغالزایی مولد برای جوانان از محل ۳ درصد درآمد نفتی استان میشه جلوی قاچاق رو گرفت، وگرنه این داستان ادامه خواهد داشت.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    3 0
    این چندمین باره که لوله هایی به قطر چندین اینچ و طول چند کیلومتر از طرف ساحل به طرف دریا کشیده شده کشف میشه.البته ناگفته پیداست که دلیل کشف هم یا به خاطر اختلاف بین کسانیه که از موضوع لوله خبر داشتند یا اینکه حق حساب نرسیده.به هر حال یک مسول از خودش نمیپرسه که این افراد با وجود اینهمه ادم و گشت پلیس و دستگا۶۶ای اطلاعاتی چطور میتونن اینکارها رو انجام بدن؟یعن در زمان مسولینی که این جنایات اقتصادی در حوزه شون شکل گرفته تا مسولینی حال حاضر نباید جوابگو باشند؟
  • سوسن چرخی زاده IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    1 0
    خب چرا جار میزنید. اجازه دهید نفت رو گازوئیل رو بخرند و بارگیری کنند، بعد شما اقدام کنید. هم نفت و گازوئیل رو برگردانید، هم پول فروشش رو دارید. یعنی جنس بروخته شده رو برمی گردانید در حالیه پولش رو پس نمیدهید. منبع درآمد خوبی میشه.😎
  • یزدان IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 0
    کار برادران قاچاقچی بوده یحتمل
  • سید فروزان CH ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    2 0
    لوله ها کشف شدند ،خود قاچاقچیان چطور؟ کلا چرا قوه قضاییه و نظام قوانینی سخت و محکم بابت قاچاق و قاچاقچیان نمیگذارند ،؟ قاچاق اسلحه، مواد مخدر ،مواد غذایی ،سوخت تمام اینها ضربه به اقتصاد مملکت و باعث رشد بیشتر شبکه های قاجاق میشود‌ ،روحت شاد خلخالی که با شنیدن نامت قاچاقچی در ۱۰۰۰کیلومتری پایتخت از ترس خودکشی میکرد میدا گیر خلخالی بیفتد ، حالا آقای اژه ای تبدیل شده به سلبریتی و شو من تا اجرا کننده قانون
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 0
    به رست.اعهای امنیتی و مسولین اجرایی بابت اینهمه تاخیردر کشف این فدجعه تبریک میگم.قدر مسلم این فجایع با همزاهی افرادی در این نهادها همراه بوده است.
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      0 0
      اثر سوزشه این دروغت
  • سالار IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام چرا جلو قاچاق سوخت و گازوییل را نمی گیرید.اکثر رانندگان کامیون،گازوییل ارزان را به قیمت گران قاچاق می کنند.اگر قیمت سوخت به فوب خلیج فارس نزدیک شود و یارانه ی سوخت به تمام ملت پرداخت شود،جلو قاچاق سوخت گرفته می شود.
  • علی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام چرا جلو قاچاق سوخت و گازوییل را نمی گیرید.اکثر رانندگان کامیون،گازوییل ارزان را به قیمت گران قاچاق می کنند.اگر قیمت سوخت به فوب خلیج فارس نزدیک شود و یارانه ی سوخت به تمام ملت پرداخت شود،جلو قاچاق سوخت گرفته می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس